THEPOWERGAME
Η Ινδία, η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο επόμενος «βασιλιάς» της πολυτέλειας, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Barclays. Παρά τη μικρή της αγοραστική δύναμη (καθώς η χώρα αντιπροσωπεύει μόνο το 2% περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελείας), η Barclays εκτιμά ότι η αγορά της θα αναπτυχθεί γρήγορα, με ετήσιο ρυθμό 15 έως 25% τα επόμενα επτά χρόνια, και θα φτάσει μεταξύ 23 και 38 δισ. ευρώ, λόγω της αυξανόμενης δύναμης της μεσαίας τάξης.
Λόγω της σταθερής ανάπτυξης της χώρας στον τομέα της μεταποίησης και των υπηρεσιών, σύμφωνα με το Yahoo Finance, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 7,5% το 2024, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν διάφορες προκλήσεις, όπως η εισοδηματική ανισότητα, ο περιορισμένος χώρος λιανικής πώλησης και η σχετικά μικρότερη όρεξη για αγαθά πολυτελείας.
«Θα μπορούσε η Ινδία να είναι η επόμενη Κίνα; Οι μάρκες πολυτελείας, εκτός των καλλυντικών, δεν φαίνεται να το πιστεύουν προς το παρόν», έγραψε η έκθεση της Barclays. «Τα σχόλια των εμπορικών σημάτων είναι πολύ αρνητικά μέχρι στιγμής, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, να δηλώνει το 2023 ότι η Ινδία δεν είναι μια χώρα όπου μπορούν να έχουν ένα δίκτυο καταστημάτων πολυτελείας, λόγω της πολύ μεγάλης εισοδηματικής ανισότητας και του πολύ χαμηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ», σημειώνεται στην έκθεση.
Παρά τις αρνητικές προοπτικές για την αναπτυξιακή δυναμική της Κίνας στον τομέα της πολυτέλειας, η Barclays δήλωσε ότι η εγχώρια αγορά πολυτελείας της χώρας αυτής αναμένεται να επεκταθεί από μηδέν έως 5%.
Έπειτα από μια έρευνα στην Ινδία στα τέλη Νοεμβρίου, η Barclays σημείωσε ότι οι Ινδοί αγοραστές τείνουν να έχουν μια πιο συντηρητική άποψη για τις αγορές πολυτελείας. «Ως αποτέλεσμα, μπορεί να έχουν σαφή προτίμηση στα ρολόγια και τα κοσμήματα έναντι των πιο ελαφρών ειδών πολυτελείας, όπως οι τσάντες, οι οποίες σπάνια θεωρούνται μακροπρόθεσμη αγορά», αναφέρει η έκθεση.
Σύμφωνα με την Barclays, η Βομβάη, το Νέο Δελχί και η Βεγγαλουρού φιλοξενούν περίπου το ήμισυ του εύπορου πληθυσμού της Ινδίας και διαθέτουν το 90% των υποδομών λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας της χώρας.
Το Νέο Δελχί, η πρωτεύουσα της Ινδίας, είναι το μέρος όπου ζει το «παλιό χρήμα» της χώρας και φιλοξενεί το πρώτο κατάστημα της Louis Vuitton στη χώρα, το οποίο άνοιξε το 2003.
Στη Βομβάη βρίσκεται το Jio World Plaza, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο πολυτελών ειδών της Ινδίας. Το εμπορικό κέντρο άνοιξε επίσημα τον Νοέμβριο, εκτείνεται σε 750.000 τετραγωνικά πόδια και φιλοξενεί ήδη σημαντικές μάρκες, όπως οι Louis Vuitton, Dior, Gucci και Cartier.
Το έργο σχεδιάστηκε από την Ίσα Αμπάνι, την κόρη του Μουκές Αμπάνι, του πλουσιότερου ανθρώπου της Ινδίας. Φορέας εκμετάλλευσης του εμπορικού κέντρου είναι η Reliance Industries Ltd., η οποία λέγεται ότι συμμετέχει στη χρηματοδότηση μιας πιθανής εξαγοράς του ομίλου Neiman Marcus ύψους 3 δισ. δολαρίων.
Το κέντρο τεχνολογίας και πληροφορικής της Βεγγαλουρού, στο νότιο τμήμα της Ινδίας, εξελίσσεται γρήγορα σε ένα ανερχόμενο κέντρο πολυτέλειας. Το πιο σημαντικό έργο λιανικής πώλησής του ονομάζεται Mall of Asia, το οποίο άνοιξε τον Οκτώβριο.
Κοιτάζοντας μπροστά, το γαλλικό πολυκατάστημα Galeries Lafayette σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον Αντίτια Μπίρλα για να ανοίξει υποκαταστήματα στη Βομβάη και το Νέο Δελχί μέσα στη φετινή και την επόμενη χρονιά. Τον Δεκέμβριο ο Κριστιάν Λουμπουτέν δημιούργησε επίσης μια κοινοπραξία με τον Αντίτια Μπίρλα για να εισέλθει στην αγορά της Ινδίας.
Στην κατηγορία της πολυτέλειας, τα ρολόγια θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν εξαιρετικές επιδόσεις, έχοντας γίνει σύμβολο status για τους νεοφυείς εκατομμυριούχους της τεχνολογίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Ethos, κορυφαίας ινδικής εταιρείας λιανικής πώλησης ρολογιών, ο τομέας των premium και πολυτελών ρολογιών αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 12,5% και αναμένεται να φτάσει το 1,4 δισ. ευρώ έως το 2025.
Ο τομέας των εκλεκτών κοσμημάτων θα εξακολουθήσει να κυριαρχείται από εγχώριους παίκτες, με περισσότερο από το 50% της αγοράς να επικεντρώνεται σε παραδοσιακά κοσμήματα, που αγοράζονται για γαμήλιες περιστάσεις. Ωστόσο, η Barclays πιστεύει ότι τα επώνυμα κοσμήματα εξακολουθούν να αποτελούν μια ευκαιρία. «Πιστεύουμε ότι τα προϊόντα με ισχυρό παράγοντα διαφοροποίησης, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαφής δείκτης κοινωνικής θέσης -συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων Love και Just Un Clou της Cartier, της σειράς Alhambra της Van Cleef Arpels, της συλλογής Bulgari B.zero1- θα μπορούσαν να έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στην Ινδία», αναφέρει η έκθεση.
Με βάση τα σχόλια των διαχειριστών εμπορικών κέντρων, η Barclays δήλωσε ότι η Gucci είναι ένα εμπορικό σήμα με μεγάλη δυναμική ανάπτυξης στην ινδική αγορά.
«Πέρα από την Gucci, ακούμε επίσης θετικά σχόλια για τη Saint Laurent και την Balenciaga. Εκτός της Kering, μάρκες όπως η Louis Vuitton, η Chanel και η Dior σημειώθηκαν επίσης ως δημοφιλείς κατά τη διάρκεια των συζητήσεών μας», αναφέρει η έκθεση.
Όσον αφορά την ομορφιά, η premium κατηγορία αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτερα από τη μαζική, λόγω της αυξημένης αγοραστικής δύναμης της μεσαίας τάξης. Στα τέλη του 2023 η Sephora πραγματοποίησε συνεργασία με τη Reliance για τη λειτουργία των 26 καταστημάτων της και την περαιτέρω επέκτασή της στην Ινδία. Σημαντικές ντόπιες εταιρείες λιανικής πώλησης ομορφιάς, όπως η Nykaa και η Shoppers Stop, καθώς και η Tira και η Tata Clique, αναμένεται να αυξήσουν γρήγορα το αποτύπωμά τους στο εξειδικευμένο λιανεμπόριο σε πάνω από 500 καταστήματα μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, σε σύγκριση με περίπου 100 σήμερα, σύμφωνα με την Barclays.
Διαβάστε ακόμη:
Politico: Η Φον ντερ Λάιεν κατακρίνεται για “τεράστια” κλιματικά λάθη
UBS: Πού επανεπενδύει μέρος των 13 δισ. της εξοικονόμησης κόστους
Νέες ενεργειακές ισορροπίες από τις εκλογικές ανατροπές στη Βαλκανική