Γ.Δ.
1398.7 +0,08%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,31%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,98%
2.32
OPTIMA
-0,47%
12.7
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,39%
18
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,69%
33.66
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,99%
6.665
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,93%
6.9
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.029
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.48
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
24.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,67%
15.26
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.573
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,98%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Πολύ θετικά τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό που έρχονται από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές για τις οποίες η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Το πιο σημαντικό είναι ότι παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν σε αυτή τη συγκυρία ότι προτιμούν τα ταξίδια μικρότερων αποστάσεων, διάρκειας έως τρεις ώρες, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις τους, ακόμα κι αν απέχει περισσότερο.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού». Στη μελέτη παρουσιάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας που διενήργησε η GlobalWebIndex (GWI) σε άτομα ηλικίας 16-64 ετών την περίοδο 15 Ιανουαρίου-19 Φεβρουαρίου 2024. Σε αυτήν εξετάζεται, πρώτη φορά τόσο νωρίς στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, η πρόθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες, οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, η διάρκεια και το είδος της διαμονής κι άλλες σημαντικές παράμετροι της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς.

Σε αυτό το πρώτο μέρος παρουσιάζονται δεδομένα για τις ευρωπαϊκές αγορές, ήτοι Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, που συνεισφέρουν άνω του 40% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο θα δημοσιευθεί το δεύτερο μέρος με επιλεγμένες long haul αγορές.

Οι δημοφιλείς προορισμοί για τους Ευρωπαίους

Όπως προκύπτει φέτος, ο προγραμματισμός των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει από νωρίς με ποσοστό περί το 70% των Γερμανών, των Βρετανών και των Ισπανών και 60% των Γάλλων να έχουν αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.

Σχετικά με τις χώρες που σκέφτονται οι Ευρωπαίοι να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας. Η διαφορά ωστόσο μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μία ή δύο θέσεις είναι πολύ μικρή (της τάξεως της 1 ποσοστιαίας μονάδας ή λιγότερο) και οι χώρες αυτές είναι είτε πολύ μεγαλύτερες (π.χ. Γαλλία ή Ηνωμένο Βασίλειο) είτε πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες ακόμα και οδικώς (π.χ. η Αυστρία από τη Γερμανία).

Αναφορικά με τη διάρκεια του ταξιδιού από τον τόπο διαμονής προς τον προορισμό των διακοπών, η προτίμηση είναι με διαφορά σε ταξίδια μικρότερων αποστάσεων, με διάρκεια λιγότερη από 3 ώρες. Ταξίδι με διάρκεια λιγότερη των 3 ωρών δηλώνουν ότι προτιμούν σχεδόν 8 στους 10 Γερμανούς, τα ¾ των Γάλλων και των Βρετανών καθώς και ένα ποσοστό 78% των Ισπανών. Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πιο μακριά γεωγραφικά αποτελεί συγκριτικό μειονέκτημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί τελικά δημοφιλή προορισμό για τις μεγάλες αγορές κι εδώ φαίνεται και το ισχυρό brand του προορισμού.

Τους επόμενους 12 μήνες, ποιες από τις παρακάτω αγορές σκέφτεστε να επισκεφθείτε;

Προγραμματιζόμενες δαπάνες

Εκτός όμως από τους προορισμούς, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στα ταξίδια τους, παρά τις πιέσεις στα εισοδήματα λόγω και των πληθωριστικών πιέσεων. Και στις τέσσερις χώρες το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα είναι μεγαλύτερο από αυτό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα κατά 10 έως 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Ειδικότερα, η επικρατέστερη με διαφορά απάντηση στις υπό μελέτη αγορές, είναι ότι το ταξιδιωτικό κοινό προτίθεται να ξοδέψει φέτος όσα ξοδεύει συνήθως και ακολουθούν στη δεύτερη θέση όσοι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Σκοπεύουν να ξοδέψουν όσα ξοδεύουν συνήθως, το 50% των Γερμανών, το 47% των Γάλλων, το 51% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 44% των Ισπανών, ενώ περισσότερο από το σύνηθες σκοπεύει να ξοδέψει το 31% των Γερμανών, το 29% των Γάλλων, το 29% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 36% των Ισπανών.

Κίνητρα και είδος διακοπών στο εξωτερικό

Η απόλαυση και η χαλάρωση παραμένουν το βασικότερο κίνητρο για διακοπές για Γερμανούς (56%), Γάλλους (55%), Βρετανούς (71%) και Ισπανούς (58%). Ακολουθεί η εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού. Βρετανοί και Γερμανοί δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στον καιρό ενώ πολύ υψηλό είναι και το ποσοστό των Γερμανών (41%) που αποζητούν νέες / συναρπαστικές δραστηριότητες.

Σχετικά με το είδος των διακοπών στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ή το είδος των διακοπών ευρύτερα που προτιμούν οι υπό μελέτη αγορές, ξεχωρίζουν τα ταξίδια σε παραθαλάσσιους προορισμούς (Beach/Coast), City Break, τα ταξίδια στη φύση, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, συγγενείς και φίλους και τα ταξίδια για περπάτημα ή πεζοπορία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!