THEPOWERGAME
Ο Στιβ ΜακΚουίν, ο «King of Cool», βρίσκεται σε κάθε λίστα με κινηματογραφικούς αστέρες που έβαλαν το λιθαράκι τους στη διαμόρφωση βασικών κανόνων του ανδρικού στυλ, αποτελώντας πηγή έμπνευσης για νεότερες γενιές ανδρών και αφορμή για να γεμίσουν ολόκληρες ντουλάπες με «κλασικά» κομμάτια ανδρικής μόδας. Ακόμα και τα ρούχα φυλακής στις ταινίες «Μεγάλη Απόδραση» και «Πεταλούδας» δίνουν την εντύπωση ότι είναι «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα του Αμερικανού ηθοποιού, που έφυγε τόσο νωρίς.
Στη λίστα που ακολουθεί, όμως, υπάρχει χώρος μόνο για… underdogs του κινηματογράφου, τα οποία μπορεί να μην είχαν την υπερφυσική – ατσαλάκωτη κομψότητα του Σον Κόνερι ως Τζέιμς Μποντ, τη διαχρονική γοητεία του Κάρι Γκραντ ή την πάντα κομψή παρουσία του Φρεντ Αστέρ, αλλά φρόντισαν να αφήσουν το αποτύπωμά τους στην ανδρική μόδα.
Barcelona (1994)
Στο κινηματογραφικό σύμπαν που στήνει ο σκηνοθέτης Γουίτ Στίλμαν με πρωταγωνιστή τον Τέιλορ Νίκολς, δεν υπάρχει καμία προσπάθεια να (ξανά) εφευρεθεί ο τροχός. Όλα είναι απλά δοσμένα, χωρίς στυλιζαρισμένες εμφανίσεις και επιτηδευμένες ενδυματολογικές επιλογές ή μοντέρνες «πινελιές» σε κλασικά κομμάτια (σ.σ. εξαιρείται η κίτρινη γραβάτα).
Ο Υπηρέτης (1963)
Ντερκ Μπόγκαρντ και Τζέιμς Φοξ παραδίδουν μαθήματα κομψότητας με ισορροπημένες εμφανίσεις μεταξύ των σκηνών. Άψογα ντυμένοι, οι πρωταγωνιστές κινούνται με άνεση, καθώς εξελίσσεται η κινηματογραφική αφήγηση, με τα πλεκτά ρούχα σε πρώτο πλάνο. Στα αξιοσημείωτα το παλτό shearling, η πλεκτή γραβάτα, ο συνδυασμός της ζακέτας με μαντήλι, το «κλασικό» πουλόβερ ναυτικού και τα γιλέκα Fair Isle.
Το Πέρασμα του Μίλερ (1990)
Το απαράμιλλο στυλ του Γκάμπριελ Μπερν δημιούργησε μια ξεχωριστή σχολή γύρω από το καπέλο του Τομ Ρίγκαν, του ήρωα που υποδύεται στο γκανγκστερικό φιλμ των αδελφών Κοέν. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αξιολύπητο από έναν άνδρα που κυνηγάει το καπέλο του» αναφέρει στην ταινία. Στα ενδυματολογικά highlights το μεταξωτό μπουρνούζι με τις βελούδινες παντόφλες και το όπλο στο χέρι υπό τους ήχους του Danny Boy.
Ο Μεγάλος Αποχαιρετισμός (1973)
O Έλιοτ Γκούλντ, ερχόμενος με φόρα από την τεράστια επιτυχία του M*A*S*H, υποδύεται τον Φίλιπ Μάρλοου. Χαμηλή φωνή, σαρδόνιο ύφος και το σκούρο κοστούμι στα καλύτερά του. Απλό, λιτό και διαχρονικό: Έρχεται από το παρελθόν και μεταμορφώνεται σε μοντέρνο μέσα σε ελάχιστες σεκάνς. Στα ενδυματολογικά tips το πουκάμισο με τον μεγαλύτερο -από τον κανονικό- γιακά, που στέκεται μόνος του χωρίς να έχει ανάγκη κουμπιά ή γραβάτα.
Miami Vice (2006)
Όταν ανακοινώθηκε ότι το Miami Vice, η εμβληματική τηλεοπτική σειρά των 80’s, επιστρέφει στα 00’s, πολλοί ήταν εκείνοι που περίμεναν με ανυπομονησία να δουν τον Κόλιν Φάρελ και τον Τζέιμι Φοξ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ανεξαρτήτως κινηματογραφικού αποτελέσματος, η συγκεκριμένη ταινία χάρισε ορισμένους από τους πιο iconic συνδυασμούς για το πώς μπορεί το κοστούμι να μην εγκλωβίζει το ανδρικό στυλ.
Μετά τα μεσάνυχτα (1985)
Στην ταινία του Μάρτιν Σκορτσέζε ο Πολ Χάκετ, ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Γκρίφιν Ντιουν, κινείται στη Νυχτερινή Νέα Υόρκη, περνώντας μεταξύ άλλων από dive bars και κλαμπ. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα στο Robbreport, «κάθε σύγχρονος indie rocker, έμπορος τέχνης ή εκδότης περιοδικού μπορεί να πάρει παράδειγμα από το γκρι κοστούμι του Χάκετ, το οποίο συνδυάζει με ένα τολμηρό (για τον ίδιο) σκούρο πουκάμισο», αφού πρώτα έχει αφήσει πίσω του το dress code γραφείου (καρό πουκάμισο και γραβάτα) -μια εμφάνιση σήμα κατατεθέν του διαχρονικού ανδρικού look.