Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Εντυπωσιακά και άκρως αποκαλυπτικά είναι τα νούμερα πρόσφατης έκθεσης της Watchfinder & Co. όσον αφορά τη μανία της Gen Z, όχι απλά να αγοράζει ρολόγια, αλλά να ξοδεύει γενναιόδωρα ποσά σε πολυτελή ρολόγια, σε τόσο νεαρή ηλικία.

Η Gen Z γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012 (που σημαίνει ότι σήμερα είναι 18-26 ετών) και αποτελεί περίπου το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ. Αυτοί οι άνθρωποι μόλις τώρα αρχίζουν να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους για κερδίζουν χρήματα. Ενώ προηγούμενες γενιές, όπως Gen Χ (1963-1980), ξόδευαν εκατοντάδες δολάρια σε ελβετικά μηχανικά ρολόγια, το έκαναν με πολλές τύψεις και περιόδους «ηθικής οδύνης». Τα μέλη της Gen Z, ωστόσο, επιδίδονται απροκάλυπτα στην αγορά ρολογιών πολυτελείας και οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί.

Σύμφωνα με την έκθεση, κατά το τελευταίο έτος το 41% της γενιάς Z απέκτησε ένα ρολόι πολυτελείας. Η μέση δαπάνη τους για ένα ρολόι ήταν 10.870 δολάρια, με τους millennials να ξοδεύουν, την ίδια ώρα, περίπου τα μισά από αυτά. Στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών, η Gen Z ξοδεύει μεταξύ 7.500 και 10.000 δολαρίων. Είναι εκπληκτικό ότι η Gen Z αγοράζει κατά μέσο όρο 2,4 νέα ρολόγια ετησίως και 1,43 μεταχειρισμένα ρολόγια.

Αν αναρωτιέστε πού βρίσκει η Gen Ζ όλα αυτά τα χρήματα για να αγοράσει ρολόγια, η έκθεση αναφέρει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι 21% πιο πιθανό από τις προηγούμενες γενιές να χρησιμοποιήσουν τις επιλογές της πίστωσης και των δόσεων και είναι 48% πιο πιθανό να πουλήσουν κάτι άλλο πριν αγοράσουν ένα ρολόι. Σε πραγματικές συνθήκες, η Gen Z είναι «ρολογάδες» πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν το επόνο lux ρολόι τους. Είναι επίσης πολύ πιο πιθανό να πάρουν -και λογικά να ζητήσουν ή/και να φανεί ότι θέλουν- ρολόγια ως δώρα.

Ο Έντουαρντ Κάουμον της Watchfinder & Co. αναφέρει στο RobbReport ότι «είναι σαφές πως η Gen Z προηγείται των παλαιότερων γενεών όσον αφορά τις δαπάνες για ρολόγια. Καθώς φτάνουν σε γενέθλια-ορόσημα, αποφοιτήσεις και αρχίζουν ακόμη και να παντρεύονται, φαίνεται ότι αυτή η γενιά ενεργεί με βάση το εντεινόμενο ενδιαφέρον για πολυτελή ρολόγια που είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας -και αυτό έχει αποτέλεσμα την αγορά ή την κληρονομιά πολύτιμων ρολογιών από αυτήν την ηλικιακή ομάδα».

Το γούστο της γενιάς Ζ στα ρολόγια δεν είναι τόσο αξιοσημείωτο, ωστόσο, και τείνει προς το προβλέψιμο. Οι παράγοντες του influencing φαίνεται επίσης να υπαγορεύουν σε κάποιον βαθμό αυτές τις προτιμήσεις. Ο Κάουμον λέει ότι «η Rolex, φυσικά, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των διάσημων εμπορικών σημάτων της Gen Z. Η Cartier βιώνει επίσης πραγματική άνοδο το 2024, έπειτα από ένα κύμα εμφανίσεων διασημοτήτων με ρολόγια της εταιρείας, όπως ο Τζέικομπ Ελόρντι του Saltburn και ο Ντόναλντ Γκλόβερ του Mr & Mrs Smith. Ειδικά με μικρά και διακριτικά μοντέλα, όπως το Crash ή το Tank, βλέπουμε σίγουρα έντονο ενδιαφέρον για την Cartier από την Gen Z».

Αυτό που φαίνεται να είναι παρόμοιο μεταξύ παλαιότερων γενιών και της Gen Ζ είναι η ευθυγράμμιση του γούστου σε μέγεθος και στυλ. Aυτό έχει να κάνει, πιθανώς, με τη νεότερη γενιά, που επιδίδεται σήμερα γενικότερα σε ρετρό στυλ και με τη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων ρολογιών από κλασικές μάρκες.

Είναι ενδιαφέρον ότι η επιρροή της Gen Z θα μπορούσε να διαμορφώσει τις τάσεις σχεδιασμού ρολογιών στο μέλλον. Ο Κάουμον λέει ότι «οι μάρκες ρολογιών που επιθυμούν να επωφεληθούν από την προσοχή της Gen Z θα ήταν καλό να διατηρήσουν τα μεγέθη του καντράν σε μικρά μεγέθη και να εξετάσουν πώς το κομμάτι στο σύνολό του θα συνδυαστεί με τα τρέχοντα στυλ».

Μια τέτοια μοντέρνα γενιά, η Gen Z, ξοδεύει πολλά χρήματα για να συνδυάζει τα ρούχα της με Rolex και Cartiers. Η μόδα και τα ρολόγια, άλλωστε, έχουν μία «σχέση πάθους».

Η Watchfinder & Co. είναι ένας διαδικτυακός λιανοπωλητής μεταχειρισμένων ρολογιών που λειτουργεί από το 2002 και η εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα σε 2.400 άτομα της Gen Z ηλικίας 18-26 ετών από τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Μαρτίου του 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!