THEPOWERGAME
Η Γαλλία είναι ίσως περισσότερο γνωστή για το κρασί και τα τυριά της, αλλά αυτό σιγά-σιγά αλλάζει. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές της LVMH, του γαλλικού ομίλου πολυτελείας, ξεπέρασαν πέρυσι εκείνες του κρασιού και ορισμένων τυριών, όπως ανέφερε τη Δευτέρα το Hypebeast.
Αυτό προκύπτει από έκθεση της Astères για την LVMH, που δημοσιεύθηκε από τους Financial Times. Η συμβουλευτική εταιρεία διαπίστωσε ότι η LVMH αντιπροσώπευε το 4% των γαλλικών εξαγωγών το 2023, ενώ το τυρί Camembert και το κρασί μαζί αποτελούσαν μόλις το 3,2%.
«Οι επιδόσεις μας το 2023 καταδεικνύουν την εξαιρετική ελκυστικότητα των οίκων μας και την ικανότητά τους να εξάπτουν την επιθυμία, παρά το ότι ήταν μια χρονιά που επηρεάστηκε από οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις», δήλωσε ο Μπερνάρ Αρνό, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH, σε δήλωσή του νωρίτερα φέτος. «Πετύχαμε αρκετά σταθερή ανάπτυξη στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και την υπόλοιπη Ασία πέρυσι, αλλά λίγο λιγότερο ισχυρή στις ΗΠΑ, λόγω της οικονομικής κατάστασης, η οποία αντιστρέφεται τώρα».
Συνολικά η LVMH εξήγαγε πέρυσι προϊόντα πολυτελείας αξίας 23,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ασία ήταν υπεύθυνη για περίπου το 40% αυτών των πωλήσεων, σημειώνει το Hypebeast, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες εισήγαγαν το 25% αυτού του συνόλου. Η Γαλλία αποτελούσε λιγότερο από το 10% των πωλήσεων της LVMH, σύμφωνα με την έκθεση.
Η LVMH (η οποία έχει στην «ομπρέλα» της μεγάλες φίρμες, όπως η Louis Vuitton, η Bulgari, η Dior και η TAG Heuer) είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο. Πέρυσι, εν μέρει χάρη στις αστραφτερές επιδόσεις της, έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αποτιμήθηκε στα 500 δισ. δολάρια. Την ίδια ώρα, ο Αρνό, που βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας της LVMH, είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, με την περιουσία του να ανέρχεται σε 218 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index.
Καθώς η LVMH επιδιώκει να συνεχίσει να κατέχει ισχυρή θέση στον τομέα της πολυτέλειας, ο Αρνό φαίνεται ότι σχεδιάζει το μέλλον της εταιρείας, το οποίο είναι συνυφασμένο με αυτό της οικογένειάς του. Όλα τα παιδιά του εμπλέκονται στην επιχείρηση με κάποια ιδιότητα και τέσσερα από τα πέντε είναι πλέον μέλη του διοικητικού συμβουλίου: μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο Αρνό διόρισε δύο ακόμη γιους του στο διοικητικό συμβούλιο. Και ενώ δεν έχει μιλήσει πλήρως για τα σχέδια διαδοχής του για την LVMH, ο Αρνό φαινομενικά επιδιώκει να την κρατήσει οικογενειακή επιχείρηση.
Προς το παρόν τουλάχιστον, αν τα αποτελέσματά της για το 2023 δείχνουν κάτι, αυτό είναι πως η LVMH είναι σε θέση να πετύχει.