Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Superyachts: Η αναμονή και οι Ρώσοι ολιγάρχες ”ροκανίζουν” τις πωλήσεις

Οι πωλήσεις superyachts έκαναν «βουτιά» το 2023, καθώς οι μεγάλες λίστες αναμονής, η εκτίναξη του κόστους, αλλά και οι κυρώσεις ενάντια στους Ρώσους ολιγάρχες έπληξαν τη ζήτηση, σύμφωνα με τη νέα έκθεση «State of Yachting» της SuperYacht Times, που παρουσιάζει το CNBC.

Οι πωλήσεις νέων superyachts (σκάφη άνω των 100 ποδών) μειώθηκαν κατά 17% το 2023, σύμφωνα με την έκθεση. Υπήρξαν 203 πωλήσεις νέων superyachts το 2023, λιγότερες από τις 245 του 2022 και λιγότερες από το ρεκόρ των 313 το 2021. Ο Ralph Dazert, επικεφαλής του τμήματος πληροφοριών της SuperYacht Times, δήλωσε ότι ένας αγοραστής που κάνει σήμερα παραγγελία για ένα νέο γιοτ άνω των 200 ποδιών αντιμετωπίζει χρόνους αναμονής τριών έως τεσσάρων ετών, λόγω των καθυστερήσεων που προέρχονται από την πανδημία. Οι τιμές εκτοξεύονται επίσης στα ύψη λόγω του υψηλότερου κόστους εργασίας και υλικών.

Ο Dazert δήλωσε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις νέων superyacht «θα μειωθούν λίγο περισσότερο φέτος», δεδομένου του συνεχιζόμενου κόστους και των καθυστερήσεων.

Τα μεγαλύτερα superyachts δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, με τις πωλήσεις σκαφών άνω των 200 μέτρων, ή περίπου 650 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Ο κύριος λόγος για την πτώση των μεγάλων superyachts οφείλεται στο γεγονός ότι οι πλούσιοι αγοραστές από τη Ρωσία αποσύρονται από την αγορά μετά την εισβολή της Ουκρανίας από τη χώρα το 2022. «Οι Ρώσοι είχαν την τάση να παραγγέλνουν πολύ εξωφρενικά και πολύ μεγάλα γιοτ», δήλωσε.

Οι Αμερικανοί αναπληρώνουν ένα μέρος της έλλειψης, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων superyacht πέρυσι. Και ενώ οι Αμερικανοί τείνουν να κατασκευάζουν μικρότερα σκάφη σε σύγκριση με τους αγοραστές από τη Μέση Ανατολή και τη Ρωσία, τα αμερικανικά σκάφη γίνονται μεγαλύτερα.

Το μέσο μήκος ενός superyacht που ανήκει στη Σαουδική Αραβία είναι 202 πόδια, σε σύγκριση με τα 200 πόδια για τους Ρώσους αγοραστές και τα 177 πόδια για τους Αμερικανούς, σύμφωνα με την έκθεση. Ακόμη και όταν οι νέες πωλήσεις μειώθηκαν, οι ολοκληρώσεις σκαφών αναψυχής αυξήθηκαν. Τα στοιχεία αυτά αντιπροσωπεύουν σκάφη αναψυχής που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της φρενίτιδας της πανδημίας και τα οποία μόλις τώρα δρομολογούνται. Ο αριθμός των ολοκληρώσεων αυξήθηκε κατά 31% το 2023 σε 202 superyachts.

Ο αυξανόμενος στόλος των superyachts μεταφράζεται σε αυξανόμενη ζήτηση για ολόκληρο το οικοσύστημα της οικονομίας των σκαφών αναψυχής – από τους κατασκευαστές και τους μεσίτες μέχρι τις μαρίνες και το πλήρωμα. Σήμερα υπάρχουν σχεδόν 6.000 superyachts, τριπλάσιος αριθμός από το 2002, σύμφωνα με το SuperYacht Times.

Ο Dazert δήλωσε ότι η «πλημμύρα» των πλούσιων αγοραστών που ήρθαν στην αγορά για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Covid συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα σκάφη τους. Πολλοί αναβαθμίζουν, πράγμα που σημαίνει ότι το υψηλό όριο για την οικονομία του γιότινγκ θα συνεχίσει πιθανότατα να αυξάνεται. «Η δεξαμενή των πελατών έχει διευρυνθεί μόνιμα», δήλωσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!