THEPOWERGAME
Στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο της παγκόσμιας βιομηχανίας μπύρας λίγες μάρκες έχουν επιτύχει τη διαρκή δημοτικότητα της Guinness. Αυτή η σκούρα, κρεμώδης stout, με τη χαρακτηριστική γεύση και την πλούσια ιστορία της, όχι μόνο έχει γίνει βασικό συστατικό στις παμπ και τα μπαρ παγκοσμίως, αλλά το τελευταίο διάστημα καταγράφει αξιοσημείωτη αύξηση της δημοτικότητάς της στη Βρετανία, όπως αναδεικνύεται και σε σχετικό ρεπορτάζ των Forbes.
Οι πρόσφατες οικονομικές εκθέσεις αποκαλύπτουν την εντυπωσιακή ανοδική πορεία της Guinness. Το τμήμα μπύρας της μητρικής της εταιρείας, Diageo, ανέφερε αύξηση 14% στις καθαρές πωλήσεις, με αύξηση του όγκου κατά 3%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις περιοχές, με αξιοσημείωτη εξαίρεση την Ασία και τον Ειρηνικό. Στη Βρετανία η Guinness πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο, καθώς έγινε η μπύρα με τις περισσότερες πωλήσεις τόσο στις αγορές on-trade (παμπ και μπαρ) όσο και off-trade (λιανικό εμπόριο), γεγονός που υπογραμμίζει τη βαθιά ριζωμένη απήχηση της μάρκας και την ικανότητά της να βρίσκει απήχηση σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών.
Guinness: Από το τοπικό ζυθοποιείο στο παγκόσμιο φαινόμενο
Η άνοδος της Guinness είναι μια ιστορία που καλύπτει πάνω από δύο αιώνες. Ιδρύθηκε το 1759 από τον Άρθουρ Γκίνες, με τη μάρκα να έχει αντέξει οικονομικές υφέσεις, πολέμους και μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις. Μέχρι το 1868 οι πωλήσεις είχαν φτάσει τα 350.000 βαρέλια και μέχρι το 1876 ο αριθμός αυτός είχε υπερδιπλασιαστεί σε 779.000 βαρέλια. Η απόφαση να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 1886 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής, παρέχοντας το κεφάλαιο που χρειαζόταν για την επέκταση των δραστηριοτήτων και των δικτύων διανομής. Σήμερα η Guinness δεν είναι μόνο μία από τις τρεις κορυφαίες βρετανικές και ιρλανδικές ζυθοποιίες, αλλά και μια παγκόσμια δύναμη, με τα stouts και τις ales της να καταναλώνονται σε περισσότερες από 150 χώρες.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες της πρόσφατης επιτυχίας της Guinness είναι η ικανότητά της να καινοτομεί και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς. Το λανσάρισμα της Guinness 0.0 το 2021, μιας μη αλκοολούχου έκδοσης της κλασικής stout, αποτελεί απόδειξη αυτής της στρατηγικής. Σε μια αγορά όπου οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο εναλλακτικές λύσεις με χαμηλό αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ, η Guinness 0.0 έγινε γρήγορα η μπύρα χωρίς αλκοόλ με τις περισσότερες πωλήσεις στη Βρετανία σε μορφή τεσσάρων συσκευασιών. Η κίνηση αυτή όχι μόνο διευρύνει την απήχηση της μάρκας, αλλά και αποδεικνύει τη δέσμευσή της για την ενσωμάτωση και την υπεύθυνη κατανάλωση.
Η δύναμη της επωνυμίας και της εμπειρίας
Σημαντικό μέρος της διαρκούς δημοτικότητας της Guinness μπορεί να αποδοθεί στις προσπάθειες επωνυμίας της και στη δημιουργία καθηλωτικών εμπειριών για τους καταναλωτές. Το Guinness Storehouse στο Δουβλίνο, μια υπερσύγχρονη εμπειρία ζυθοποιίας, έχει γίνει υποχρεωτικός προορισμός για τους λάτρεις της μπύρας και τους τουρίστες. Από το άνοιγμά του έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αναζωογόνηση της μάρκας και στην εμβάθυνση της σύνδεσής της με τους καταναλωτές.
Επιπλέον, η έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας «Made of More», το 2012, ενίσχυσε την ταυτότητα της μάρκας Guinness. Αυτή η καμπάνια, γνωστή για τη συναισθηματική αφήγηση και την παραγωγή υψηλής ποιότητας, είχε απήχηση στο κοινό παγκοσμίως, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της μάρκας στην αγορά.
Προκλήσεις και ευκαιρίες για το μέλλον
Παρά την επιτυχία της, η Guinness αντιμετωπίζει προκλήσεις στον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό και ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο της μπύρας. Η άνοδος της βιοτεχνικής μπύρας και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών αποτελούν δυνητικές απειλές για το μερίδιο αγοράς της. Ωστόσο, η ισχυρή κληρονομιά της μάρκας, η συνεχής καινοτομία και οι αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ την τοποθετούν σε καλή θέση για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις.
Καθώς η Guinness κοιτάζει προς το μέλλον, θα πρέπει να συνεχίσει να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται, παραμένοντας παράλληλα πιστή στις βασικές της αξίες, επισημαίνουν οι Forbes. Η επέκταση της γκάμας των προϊόντων της, η εξερεύνηση νέων αγορών και η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για το μάρκετινγκ και την εμπλοκή των καταναλωτών θα είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της αναπτυξιακής της πορείας.