Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ο Καραντζάς κάνει τον Γλάρο του Τσέχωφ να γοητεύει ακόμα

O Δημήτρης Καραντζάς αγαπά τον Τσέχωφ και με τον «Γλάρο» που ανεβαίνει στο θέατρο Προσκήνιο σε δική του σκηνοθεσία αποδεικνύει ότι μπορεί να τον μεταφέρει όχι απλώς στο σήμερα αλλά στο άχρονο τοπίο όπου και ανήκει.

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης έχει ήδη παρουσιάσει τις «Τρεις Αδερφές» και τον «Θείο Βάνια» αλλά με τον «Γλάρο» μοιάζει να τον συνδέει μια ιδιότυπη σχέση.

Το έργο του Ρώσου συγγραφέα, γραμμένο το 1895, δεν είχε στο πρώτο του ανέβασμα την υποδοχή που ο ίδιος φανταζόταν. Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια και να ανέβει από το «Θέατρο Τέχνης» της Μόσχας, σε σκηνοθεσία Κ. Στανισλάφσκι για να χαρακτηριστεί αριστούργημα και να ξεκινήσει την πορεία του στην ιστορία. Στην Ελλάδα πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Ηλύσια» το 1906 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, το 1932.

Στον «Γλάρο» για πρώτη φορά ο Τσέχωφ αναζητά ένα πρωτόγνωρο θεατρικό είδος ανάμεσα στο δράμα και στην κωμωδία. Αντί για δύο ή τρία κεντρικά πρόσωπα στο έργο πρωταγωνιστεί μια ομάδα προσώπων, που σαν μια μικρή κοινωνία, αλληλοεπιδρούν και συμπληρώνουν το ψηφιδωτό του Τσέχωφ.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Αυτό που ο Δημήτρης Καραντζάς πετυχαίνει στον «Γλάρο» είναι να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο τη βασική πτυχή του έργου που είναι η μορφή της θεατρικής τέχνης. Με ποιο τρόπο πρέπει να παίζονται τα θεατρικά έργα, πόσο αποστειρωμένοι είναι οι ήρωες στη σκηνή, πόσο ουσιαστικό και ενδιαφέρον είναι να βλέπουμε απλώς την καθημερινότητά τους.

Όλη αυτή η αναζήτηση παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τον ρόλο του Τρέπλιεφ, του γιου της καταξιωμένης ηθοποιού Αρκάντινα, ο οποίος στη σκιά της μητέρας του ψάχνει νέους τρόπους έκφρασης στη συγγραφή και το θέατρο. Ο υπέροχος Αινείας Τσαμάτης αεικίνητος πάνω και κάτω από τη σκηνή, τρέχει, τσαλακώνεται, εκρήγνυται και προσπαθεί να σταθεί απέναντι τόσο στη μητέρα του όσο και στον σύντροφό της πετυχημένης συγγραφέα Τιγκόριν που υποδύεται ο Μανόλης Μαυροματάκης.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Σε μια σκηνή χωρίς ουσιαστικά σκηνικά στο πρώτο μέρος τοποθετείται όλη η πρωτόγνωρη για την εποχή ιδέα του  Τρέπλιεφ για την τέχνη, ενώ στο δεύτερο μέρος οι ρόλοι μπλέκονται και οι ιστορίες εξελίσσονται με έναν πιο «παραδοσιακά» σκηνικό τρόπο.

Πριν το τραγικό φινάλε οι ήρωες του Καραντζά συναντιούνται ξανά αλλαγμένοι αλλά όχι άλλοι. Η παράσταση τελειώνει χωρίς τις απαιτούμενες απαντήσεις, αλλά με πολλά ερωτηματικά. Τόσο για το θέατρο και τον τρόπο που παρουσιάζεται, ζητήματα που ούτως ή άλλως θέτει ο Τσέχωφ, αλλά και για τον τρόπο που σήμερα μπορεί ένα τέτοιο έργο να ανέβει στη σκηνή και να είναι για τον θεατή το ίδιο γοητευτικό έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!