THEPOWERGAME
Το Netflix, η υπηρεσία streaming που έχει επικριθεί εδώ και καιρό για έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις επιδόσεις των σειρών και των ταινιών στην πλατφόρμα του, θα αρχίσει να δημοσιεύει «περιεκτικά βαθιά στοιχεία» σε ό,τι παρακολουθούν οι συνδρομητές του δύο φορές το χρόνο.
Η πρώτη του έκθεση, παρέχει δεδομένα για τους θεατές σε περισσότερους από 18.000 τίτλους, που αντιπροσωπεύουν συνολικά σχεδόν 100 δισ. ώρες παρακολούθησης, δήλωσε το Netflix, όπως μεταδίδουν οι Financial Times.
Το The Night Agent, ένα πολιτικό θρίλερ, ήταν η σειρά που παρακολούθησαν οι περισσότεροι στο Netflix παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2023, με 812 εκατ. ώρες.
Ο Tεντ Σαράντος, συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix, αναγνώρισε την Τρίτη ότι η «έλλειψη δεδομένων και η έλλειψη διαφάνειας» της εταιρείας είχε δημιουργήσει ένα “περιβάλλον δυσπιστίας» στο Χόλιγουντ.
Η διαφάνεια στις υπηρεσίες streaming αποτέλεσε κεντρικό ζήτημα κατά τη διάρκεια των φετινών απεργιών του Χόλιγουντ. Οι συγγραφείς και οι ηθοποιοί απαιτούσαν καλύτερα πνευματικά δικαιώματα όταν οι εκπομπές τους σημείωναν καλές επιδόσεις στις υπηρεσίες streaming, όπως ακριβώς συνέβαινε και στα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα.
Αλλά οι πληρωμές βάσει της επιτυχίας απαιτούσαν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα απόδοσης των υπηρεσιών streaming. Οι πράκτορες ταλέντων και τα συνδικάτα του Χόλιγουντ δήλωσαν ότι το Netflix κρατούσε αυτές τις πληροφορίες στενά φυλαγμένες – σε αντίθεση με τις δημόσιες δημοσιεύσεις των αξιολογήσεων της Nielsen για την παραδοσιακή τηλεόραση.
Ο Σαράντος δήλωσε ότι οι νέες ανακοινώσεις δεδομένων δεν οφείλονται στις απεργίες, αλλά θα πρέπει να δημιουργήσουν «ένα καλύτερο περιβάλλον για τις συντεχνίες [του Χόλιγουντ], για τους παραγωγούς, για τους δημιουργούς και για τον Τύπο».
Πρόσθεσε ότι οι πληροφορίες που δημοσιεύονται «είναι τα δεδομένα που χρησιμοποιούμε για να λειτουργήσουμε την επιχείρηση – πρόκειται για την ίδια ακριβώς δεξαμενή δεδομένων που μοιραζόμαστε».
Ο Jeremy Zimmer, διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου ταλέντων UTA, είχε υποστηρίξει εδώ και καιρό ότι το Netflix και οι άλλοι streamers θα έπρεπε να γίνουν πιο διαφανείς και ότι αυτό θα ήταν καλύτερο για τους συγγραφείς, τους ηθοποιούς και τους παραγωγούς.
«Το Netflix περίμενε να δώσει αυτά τα δεδομένα μέχρι το όφελος να είναι μεγαλύτερο από την ευθύνη», δήλωσε ο Zimmer στους Financial Times. «Παρ’ όλα αυτά, είναι υπέροχο να τα έχουμε στη διάθεσή μας για τους πελάτες μας και θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη αξία για λογαριασμό τους».
Πέρυσι το Netflix ξεκίνησε μια διαφημιστική έκδοση της υπηρεσίας streaming, αν και η δημοσιοποίηση των δεδομένων δεν αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους διαφημιστές να στοχεύσουν το κοινό τους. «Χρησιμοποιούμε αναφορές τρίτων, επειδή αυτός είναι ο παραδοσιακός τρόπος με τον οποίο οι διαφημιστές επαληθεύουν την προβολή για την πληρωμή», δήλωσε ο Σαράντος.
Ο Brian Wieser, διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας συμβούλων Madison and Wall, δήλωσε ότι τα νέα δεδομένα «δεν είναι πολύ χρήσιμα από την άποψη των διαφημιστών».
«Αυτό είναι πιο χρήσιμο για το Χόλιγουντ γενικά παρά για τους διαφημιζόμενους», δήλωσε.
Το Netflix άρχισε να αποκαλύπτει περισσότερα για τις επιδόσεις των εκπομπών του το 2021, όταν άρχισε να δημοσιεύει τις εβδομαδιαίες λίστες Top 10 και Most Popular. Η εταιρεία δήλωσε ότι αυτές οι δημοσιεύσεις δεδομένων προχώρησαν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο streamer εκτός από το YouTube. Τώρα οι αποκαλύψεις της είναι πολύ πιο εκτεταμένες.
Ο Σαράντος δήλωσε ότι η προηγούμενη απόφασή της να μην δημοσιεύει δεδομένα τηλεθέασης βασιζόταν στην προστασία των πληροφοριών από επίδοξους ανταγωνιστές.
«Τις πρώτες ημέρες, δεν ήταν πραγματικά προς το συμφέρον μας να είμαστε τόσο διαφανείς, επειδή χτίζαμε μια νέα επιχείρηση και χρειαζόμασταν χώρο για να μάθουμε. Αλλά δεν θέλαμε επίσης να παρέχουμε οδικούς χάρτες στους μελλοντικούς ανταγωνιστές».