THEPOWERGAME
Η εποχή που οι εύποροι ταξιδιώτες ανακάλυπταν άγνωστους έως τότε ελληνικούς προορισμούς φαίνεται ότι επιστρέφει για τη χώρα μας, καθώς ολοένα και συχνότερα η Ελλάδα εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις προτίμησης για luxury τουρισμό. Ήδη κορυφαία ξενοδοχειακά brands πολυτελείας φροντίζουν να πιάσουν μια καλή θέση κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Μάλιστα, εκτός από τους ήδη γνωστούς προορισμούς, στρέφονται και προς σημεία που μέχρι τώρα κινούνταν «κάτω από το ραντάρ», ακολουθώντας την τάση για εξερεύνηση «παρθένων» περιοχών.
Μία από τις πιο αξιοσημείωτες λίστες για διακοπές πολυτελείας στον κόσμο, αυτή του Virtuoso, εμφανίζει την Ελλάδα στη 2η θέση στην κατηγορία «Κορυφαίοι Παγκόσμιοι Προορισμοί» για το 2024. Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στη δεύτερη θέση στους κορυφαίους προορισμούς διακοπών για γαμήλια ταξίδια, ενώ στην κατηγορία των πιο δημοφιλών δρομολογίων κρουαζιέρας τα ελληνικά νησιά βρίσκονται στην 3η θέση.
Τι είναι αυτό που προσφέρει η Ελλάδα και προσελκύει το ενδιαφέρον των πλουσίων; Η απάντηση υπάρχει στις ταξιδιωτικές τάσεις που καταγράφει η Virtuoso Luxe 2024.
Οι 5 τάσεις στα ταξίδια των πλουσίων και πώς τις καλύπτει η Ελλάδα
Οι εύποροι τουρίστες είναι αυτοί που πάντα «άνοιγαν νέους δρόμους» στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 μεγάλα ονόματα του διεθνούς jet set ανακάλυψαν την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τα ανεξερεύνητα έως τότε ελληνικά νησιά, τα οποία αργότερα καθιερώθηκαν ως παραθεριστικοί προορισμοί και προσέλκυσαν επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές.
Η επικράτηση του μαζικού τουρισμού έστειλε τους εύπορους ταξιδιώτες σε άλλους προορισμούς. Το είδαμε έντονα αυτό φέτος, με την πτώση της κίνησης σε Μύκονο και Σαντορίνη, η οποία αποδόθηκε στον υπερ-τουρισμό, αλλά και στην αλόγιστη άνοδο των τιμών, χωρίς την ανάλογη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ευτυχώς για την Ελλάδα, υπάρχουν πολλοί ακόμα προορισμοί, που ικανοποιούν τα γούστα αλλά και τις ανάγκες αυτού του τύπου των τουριστών.
Και εκεί κατευθύνονται και οι ξενοδοχειακές επενδύσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δίκτυο του Virtuoso προτείνει για το 2024 την Αθηναϊκή Ριβιέρα. «Γνωστοί Έλληνες συχνάζουν σε αυτήν τη χερσόνησο ήδη από τη δεκαετία του 1950, αλλά δεν ήταν στο διεθνές ραντάρ μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όταν το Four Seasons μεταμόρφωσε το Astir Palace Hotel Athens, στο οποίο κάποτε σύχναζαν άνθρωποι όπως οι Frank Sinatra και η Brigitte Bardot, σε ένα ελληνικό hot spot. Ακολούθησαν περισσότερα εξαιρετικά κομψά θέρετρα και τώρα οι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν τη νησιωτική κομψότητα μόλις 30 λεπτά από την Αθήνα», αναφέρει το άρθρο, ενώ γίνεται ιδιαίτερα μνεία στο ολοκαίνουριο One&Only Aesthesis, που άνοιξε πριν από λίγες ημέρες στα Αστέρια Γλυφάδας.
Τι θέλουν, λοιπόν, οι πλούσιοι τουρίστες για τις διακοπές τους το 2024;
- Θέλουν να πάνε εκεί που δεν έχουν πάει οι άλλοι. Θέλουν να εξερευνήσουν αναδυόμενους ταξιδιωτικούς προορισμούς, να ανακαλύψουν τον πολιτιστικό πλούτο «νέων» τόπων. Ίσως γι’ αυτό στην Ελλάδα η Marriott αποφάσισε να τοποθετήσει το brand The Luxury Collection στο νησί της Πάτμου και στο ξενοδοχείο Patmos Aktis Suites & Spa, όπου οι επισκέπτες θα βρίσκονται μακριά από αδιάκριτα βλέμματα. Το ξενοδοχείο, που ανήκει στο Επενδυτικό Ταμείο SMERemediumCap (SMERC), αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2024 πλήρως ανακαινισμένο, ενώ το 2025 θα προστεθούν και επιπλέον δωμάτια.
- Θέλουν να γιορτάσουν επετείους και άλλες οικογενειακές στιγμές. Και η Ελλάδα διαθέτει προορισμούς αλλά και ξενοδοχειακές μονάδες ιδανικές για όλες τις στιγμές της ζωής τους. Μάλλον γι’ αυτό εμφανίζεται 2η στη λίστα των προορισμών γαμήλιων διακοπών.
- Θέλουν να γνωρίσουν τη φύση στην παρθένα της μορφή, από φόβο ότι θα αλλοιωθεί ή θα γίνει απρόσιτη, λόγω της κλιματικής κρίσης. Ελλάδα, Μαρόκο και Χαβάη είναι πρώτα μέρη σε προτίμηση για τους ταξιδιώτες που θέλουν να υποστηρίξουν την οικονομία προορισμών που επηρεάστηκαν πρόσφατα από κάποια φυσική καταστροφή, βοηθώντας στην ανάκαμψή τους. Σε αυτό το πνεύμα, δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα ξενοδοχειακά brands συνεχίζουν τις επενδύσεις ανάπτυξής τους στη Ρόδο, που επλήγη φέτος από τις καταστροφικές πυρκαγιές.
- Θέλουν κρουαζιέρες με μικρά πλοία. Και η Ελλάδα είναι ιδανική, καθώς τα μικρά λιμάνια στα νησιά δεν επιτρέπουν την προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, αλλά είναι ιδανικά για μικρά πλοία και ιδιωτικά σκάφη. Είναι μια τάση που ξεκίνησε ήδη από πέρυσι. Η Scott Dunn Private, μια εταιρεία που εξυπηρετεί δισεκατομμυριούχους, δήλωσε στο Business Insider ότι το δρομολόγιο το οποίο τους πρότεινε φέτος στην Ελλάδα, για διακοπές με σκάφος, περνά από την Πάρο και τη Μήλο. Η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών μαρίνων και τουριστικών αγκυροβολίων που προωθεί το υπουργείο Τουρισμού μέσω των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 139 εκατ. ευρώ, αναμένεται να συμβάλει στην προσέλκυση τέτοιας υψηλής οικονομικής επιφάνειας πελατείας.
- Θέλουν προσωποποιημένα ταξίδια, με αποκλειστικές εμπειρίες, όπως ιδιωτικά τζετ, γιοτ και βίλες. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις βίλες, τα τελευταία χρόνια μπορεί κάποιος να βρει στην Ελλάδα βίλες όλων των ειδών και για όλα τα γούστα, ενώ όλες οι μεγάλες επενδύσεις που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή σε εξέλιξη περιλαμβάνουν οπωσδήποτε στα σχέδιά τους και τη δημιουργία βιλών.