THEPOWERGAME
Πρόσφατη έκθεση της Booking και της McKinsey με τίτλο «How India Travels» προβλέπει ότι οι Ινδοί ταξιδιώτες θα αυξήσουν σημαντικά τις δαπάνες τους τα επόμενα χρόνια, τοποθετώντας την Ινδία ως τον τέταρτο μεγαλύτερο «big spender» στον κόσμο σε ταξίδια έως το 2030, με τις εκτιμώμενες δαπάνες να ανέρχονται σε 410 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, η έρευνα επισημαίνει ότι τα ταξίδια στο εξωτερικό αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% περίπου των συνολικών ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν από Ινδούς το 2022 και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2030. Προβλέπεται, όμως, ότι οι συνολικές δαπάνες από ταξίδια στο εξωτερικό θα αυξηθούν σε κλίμακα από 25% σε 35%.
Οι Ινδοί ταξιδιώτες αναμένεται να κάνουν 5 δισεκατομμύρια περισσότερα ταξίδια μέχρι το 2030 και οι δαπάνες για ταξίδια και τουρισμό προβλέπεται να φτάσουν τα 410 δισ. δολάρια μέχρι τότε. Το ποσό αυτό συνιστά αύξηση άνω του 170%, από τα 150 δισ. δολάρια του 2019. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι εισέρχονται στο εργατικό δυναμικό της χώρας, οι κατά κεφαλήν δαπάνες των νοικοκυριών της χώρας θα αυξηθούν και θα μπορούσαν να ξεπεράσουν άλλες αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες, όπως η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Ταϊλάνδη.
Περίπου 13 εκατομμύρια νοικοκυριά αναμένεται να έχουν κατανομή εισοδήματος 35.000 δολαρίων, ποσό που συνιστά «άλμα» σε σχέση με τα μόλις 2 εκατομμύρια νοικοκυριά το 2020. Σημειώνεται μάλιστα ότι περισσότερα από 200 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί την τελευταία δεκαετία για τη βελτίωση του τομέα των μεταφορών της Ινδίας και ο αριθμός των αεροδρομίων στη χώρα έχει διπλασιαστεί από το 2014.
Προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη επιθυμία των Ινδών για ταξίδια, οι αεροπορικές εταιρείες της χώρας έχουν παραγγείλει περισσότερες από 1.000 μονάδες αεροσκαφών, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό αεροπλάνων μεταξύ 1.500 και 1.700 μονάδων μέχρι το 2030. Ο εθνικός αερομεταφορέας της Ινδίας, Air India, αγόρασε τον Ιούνιο 470 αεροσκάφη Airbus και Boeing, ως μέρος του προγράμματος επέκτασης του στόλου, ύψους 70 δισ. δολαρίων.
Οι Ινδοί ταξιδιώτες εξακολουθούν να επιλέγουν… Ινδία
Πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, παρά την αύξηση της δύναμης στις δαπάνες, οι Ινδοί εξακολουθούν να προτιμούν να ταξιδεύουν στο εσωτερικό της χώρας. Εκτός από μεγάλες γνωστές πόλεις, όπως το Δελχί και η Βομβάη, πολιτείες όπως το Βαρανάσι, το Κοϊμπατόρε και το Κότσι γίνονται επίσης δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί.
«Υπάρχει μια αναμενόμενη μετατόπιση στην εισοδηματική πυραμίδα της Ινδίας, που χαρακτηρίζεται από την εξαπλάσια αύξηση των νοικοκυριών που κερδίζουν 35.000 δολάρια ετησίως έως το 2030», τονίζεται στην έκθεση.
Οι Ινδοί ταξιδιώτες προτιμούν να κάνουν πολλά σύντομα ταξίδια αντί για ένα ή δύο τον χρόνο, σύμφωνα με τον Jatin Khanna, διευθύνοντα σύμβουλο της Sarovar Portico Hotels & Resorts. Το 2022 το 29% των Ινδών ταξιδιωτών έκανε διακοπές για περισσότερες από 25 ημέρες, περισσότερο από τουρίστες από ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Αυστραλία (24%), η Γερμανία (23%) και οι ΗΠΑ (15%).
«Έχουν γίνει πιο απαιτητικοί σε αυτό που θέλουν από ένα ταξίδι. Είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν μοναδικές, αυθεντικές και καθηλωτικές εμπειρίες, συχνά εμπνευσμένες από πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, απ’ όπου παίρνουν νέες ιδέες και προγραμματίζουν τα ταξίδια τους».