Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Deal Universal – Deezer: Ανατρέπει τα δεδομένα στο streaming μουσικής

Γνωρίζατε πως ο «λευκός θόρυβος» και η τελευταία επιτυχία ενός διάσημου καλλιτέχνη αμείβονται το ίδιο σε μια μουσική πλατφόρμα ελεύθερης ροής; Η συμφωνία ανάμεσα στην αμερικανική Universal Music και τη γαλλική Deezer έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη μουσική βιομηχανία και το streaming, ενισχύοντας τους όρους για την ανταμοιβή των καλλιτεχνών, αποκαλύπτουν οι Financial Times.

Υιοθετείται, ουσιαστικά, ένα νέο μοντέλο στην ελεύθερη ροή περιεχομένου (streaming), όπου οι αμοιβές για τους επαγγελματίες του χώρου της μουσικής θα ενισχυθούν έως και 10%. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή στο streaming μουσικής από τότε που καθιερώθηκε το Spotify, με την Deezer να θέτει σε εφαρμογή τους νέους όρους στη Γαλλία από τον Οκτώβριο. Η Universal βρίσκεται επίσης σε διαπραγματεύσεις και με άλλες πλατφόρμες ελεύθερης ροής, των οποίων τα συνολικά έσοδα υπολογίζεται φέτος πως θα φθάσουν τα 38 δισ. δολάρια.

Οι όροι της συμφωνίας ανάμεσα σε Universal Music και Deezer

Απώτερος στόχος της συμφωνίας με τη Universal και την Deezer είναι να μειωθούν τα έσοδα που διοχετεύονται σε ερασιτέχνες, bots και σάουντρακ με λευκό θόρυβο. Η Goldman Sachs εκτιμά πως πληρώνονται 900 εκατ. δολάρια σε τέτοιας φύσεως μουσικό περιεχόμενο. H Universal συμφώνησε με την Deezer πως θα αναλογεί το «διπλάσιο βάρος» των πνευματικών δικαιωμάτων σε επαγγελματίες καλλιτέχνες -οι οποίοι κατοχυρώνονται σε αυτήν την κατηγορία εάν τα τραγούδια τους παίζονται τουλάχιστον 1.000 φορές τον μήνα-, σε σχέση με τους μη επαγγελματίες. Διπλάσιο θα είναι, επίσης, το βάρος των πνευματικών δικαιωμάτων εάν ο συνδρομητής της πλατφόρμας συνειδητά αναζητήσει έναν μουσικό ή ένα τραγούδι, πληκτρολογώντας π.χ. «Harry Styles».

Το Spotify έφερε την καινοτομία, αλλά και μια δυσαρέσκεια στον χώρο της μουσικής

Όταν ιδρύθηκε το Spotify τον Απρίλιο του 2006, τα δεδομένα στη μουσική βιομηχανία αναπροσαρμόστηκαν, με την ελεύθερη αναμετάδοση περιεχόμενου έναντι μηνιαίας συνδρομής. Παράλληλα, όμως, προκλήθηκε μεγάλη σύγχυση στον χώρο, επειδή δεν ανταμείβονταν ικανοποιητικά ούτε οι εταιρείες μουσικών παραγωγών, ούτε οι καλλιτέχνες. Ένα από τα κυριότερα προβλήματα ήταν πως κάθε είδος περιεχομένου, από τις επιτυχίες ενός μεγάλου καλλιτέχνη μέχρι τον ήχο της θάλασσας, πληρώνεται ισόποσα, αρκεί η αναπαραγωγή να διαρκεί πάνω από 30 δευτερόλεπτα. Οι μηνιαίες συνδρομές συγκεντρώνονται και κατανέμονται ανάλογα με το ποσοστό των ακροάσεων, ανεξάρτητα εάν η αναπαραγωγή είναι συνειδητή επιλογή του συνδρομητή ή εάν παίζει ένα play list.

«Είναι θεμελιωδώς λάθος να θεωρούνται ισάξια 31 δευτερόλεπτα streaming του ήχου ενός πλυντηρίου με την τελευταία επιτυχία του Χάρι Στάιλς», σχολίασε στη βρετανική εφημερίδα ο διευθύνων σύμβουλος της Deezer, Τζερόνιμο Φολγκουέρα. Ο ίδιος υπολογίζει πως στη δική του πλατφόρμα ελεύθερης ροής υπάρχουν 90 εκατ. κομμάτια, εκ των οποίων πολλά είναι «λευκός θόρυβος», δηλαδή ήχοι περιβάλλοντος, όπως της θάλασσας ή ακόμα και ενός πλυντηρίου. Οι απολαβές κινούνται στα 0,005 δολάρια για το κάθε stream, δηλαδή κάθε αναπαραγωγή ενός μουσικού κομματιού, ή πέντε δολάρια ανά 1.000 streams, τονίζουν οι Financial Times. Και οι πλατφόρμες ελεύθερης ροής πληρώνουν τους κάτοχους πνευματικών δικαιωμάτων, όπως είναι η Universal, με τα δυο τρίτα κάθε δολαρίου που εισπράττουν.

Η Universal Music, η μεγαλύτερη εταιρεία στη μουσική βιομηχανία, που αντιπροσωπεύει καλλιτέχνες μεγάλου βεληνεκούς, όπως η Τέιλορ Σουίφτ, προσπαθεί εδώ και καιρό να αλλάξει τα δεδομένα στις πλατφόρμες ελεύθερης ροής. Ο Μάικλ Νας, υπεύθυνος του ψηφιακού τομέα της Universal, είχε πει τον Ιανουάριο στη βρετανική εφημερίδα πως «δίνεται μια μάχη της ποιότητας έναντι της ποσότητας, καθώς σήμερα δυσχεραίνεται η αναγνώριση και καθιέρωση νέων καλλιτεχνών». Τότε, ο οικονομικός διευθυντής του Spotify, Πολ Βόγκελ, είχε δηλώσει πως «είμαστε πρόθυμοι να προχωρήσουμε σε αλλαγές εάν το επιθυμούν όλοι οι καλλιτέχνες, στιχουργοί και κάτοχοι πνευματικών δικαιωμάτων».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!