THEPOWERGAME
Η νέα τάση στα κοκτέιλ αντλεί έμπνευση και ανοίγει… την όρεξη για ταξίδια. Οι μπάρμεν, σύμφωνα με τους New York Times, την αποκαλούν το φαινόμενο «φαχίτα», λόγω της ομοιότητας με το μεξικανικό φαγητό.
Όπως στο διάσημο πιάτο, έτσι και στα σύγχρονα κοκτέιλ απαιτούνται ποικιλία χρωμάτων και πολλά διαφορετικά υλικά για να γίνει τέλειο το τελικό αποτέλεσμα.
Την ώρα που ένα εντυπωσιακό κοκτέιλ ταξιδεύει πάνω σε έναν δίσκο μέσα στον χώρο, εμπνέει πολλές ακόμη παραγγελίες του ίδιου ποτού. Τα αγαπημένα «φαχίτας» των τελευταίων ετών περιλαμβάνουν Μαρτίνι εσπρέσο, κάθε είδους μπλε κοκτέιλ και κάθε ποτό με φωτιά.
Αυτό, όμως, που κάνει τα κοκτέιλ της νέας εποχής πραγματικά ιδιαίτερα είναι οι πολύχρωμες στρώσεις που διαθέτουν. Σε ένα στρωματοποιημένο κοκτέιλ, τα διάφορα υγρά συστατικά «κάθονται» σε ξεχωριστές στρώσεις, δίνοντας στο ποτό μια ριγέ ή ακόμα και όμπρε εμφάνιση.
Και για όλα αυτά ευθύνεται το… Instagram. Κάθε ποτό, κάθε δημιουργία, πρέπει, εκτός από το να είναι γευστική, να δείχνει και έτσι. Δεν αρκεί να περιμένει ο πελάτης να του ικανοποιήσει τον ουρανίσκο, πρέπει να τον βοηθήσεις να εντυπωσιαστεί πρώτα από τη φωτογραφία στα social media.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Με την αύξηση των ανθρώπων που φωτογραφίζουν τα ποτά και τα δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει η αισθητική έλξη», δήλωσε ο Conrad Hayes, διευθυντής ποτών στο μπαρ Ottava του Μπρούκλιν. Το τρέχον μενού του περιλαμβάνει το Cruella de Vil, ένα ποτό με ρούμι που σερβίρεται πάνω σε θρυμματισμένο πάγο, με επιστέγασμα ένα κατακόκκινο στρώμα Lambrusco.
Υπάρχουν δύο τρόποι για να γίνει ένα κοκτέιλ στρωματοποιημένο: να βάλεις συστατικά που επιπλέουν (float) ή που βυθίζονται (sinker). H μία τεχνική αφορά λωρίδα υγρού -κρασί, αλκοόλ ή χυμού-, που εμφανίζεται στην επιφάνεια ενός ολοκληρωμένου ποτού. Και η δεύτερη, ένα υγρό που μπαίνει τελευταίο στο κοκτέιλ, αλλά βυθίζεται στον πάτο του ποτηριού.
Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό -ένας σημαντικός λόγος που τα ποτά είναι δημοφιλή σε αυτήν την «οπτική» εποχή, όπου η εμφάνιση ενός κοκτέιλ είναι σχεδόν εξίσου σημαντική με τη γεύση του.
Η ιδέα, βέβαια, δεν είναι καινούργια. Πριν από την ποτοαπαγόρευση ακόμα, υπήρχε ένα δημοφιλές ποτό που ονομαζόταν Pousse Café και είχε πολλές στρώσεις.
Όπως και το New York Sour, ένα ποτό από τα μέσα του 20ού αιώνα, του οποίου η δημοτικότητα έχει ανακάμψει τα τελευταία 20 χρόνια, και είναι ουσιαστικά ένα whiskey sour με ένα float από ξηρό κόκκινο κρασί. Το πιο διάσημο ποτό με βύθιση είναι ίσως το Tequila Sunrise, στο οποίο η κόκκινη γρεναδίνη βυθίζεται κάτω από ένα μείγμα τεκίλας και χυμού πορτοκαλιού, δίνοντας στο ποτό το γραφικό αποτέλεσμα που υπονοεί το όνομά του.