THEPOWERGAME
Το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο πωλήθηκε το 2022 και δεν ήταν Ferrari. Το σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατάφερε να πιάσει τιμή-ρεκόρ σε δημοπρασία ανήκει στη μεγάλη αντίπαλο της Ferrari, τη Mercedes Benz.
To πλήγμα για την κορυφαία εταιρεία των αυτοκινήτων ήταν μεγάλο, αλλά προς το παρόν αρκείται στη δεύτερη θέση. Και ίσως ετοιμάζει τη δική της αντεπίθεση.
Το αυτοκίνητο που τα κατάφερε όλα αυτά είναι μία Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut του 1955, η οποία δημοπρατήθηκε στις 5 Μαΐου του 2022 στο μουσείο της Mercedes Benz στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Η δημοπρασία έγινε στο πλαίσιο συνεργασίας της θυγατρικής του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο επιλεγμένοι συλλέκτες και πελάτες της Mercedes Benz προσκλήθηκαν να παρευρεθούν.
Αυτό που δεν ξέρουμε, όμως, ακόμα είναι ποιος ήταν ο μεγάλος νικητής. Ο Βρετανός συλλέκτης Σάιμον Κίντστον ήταν αυτός που κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά, αλλά όχι για τον εαυτό του.
Ο πελάτης του παραμένει μέχρι και σήμερα άγνωστος, αλλά το αστρονομικό ποσό που κατέβαλε για το αυτοκίνητό έμεινε στην ιστορία. Με 135 εκατομμύρια ευρώ, η συγκεκριμένη Mercedes Benz έγινε το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ.
Αν και η όλη διαδικασία δεν δημοσιοποιήθηκε, η πώληση από τη Mercedes Benz ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ. Αυτό ήταν τα 48,4 εκατ. δολάρια που δόθηκαν το 2018 για μια Ferrari του 1962, συγκεκριμένα τη Ferrari 250 GTO.
Το όχημα σε σχήμα τόξου και σε ασημί χρώμα δεν ανήκε ποτέ σε ιδιώτη, έως ότου δημοπρατήθηκε. Συν τοις άλλοις, ήταν απλά το ένα από τα μόλις δύο που κατασκευάστηκαν από την εταιρεία.
Από τα χρήματα της εν λόγω πώλησης πρόκειται να δημιουργηθεί το διεθνές ταμείο Mercedes Benz, με στόχο την εκπαίδευση και την κατάρτιση νέων ερευνητών στα πεδία του περιβάλλοντος και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτοκίνητο βγαλμένο από παραμύθι
Το 300 SLR Uhlenhaut Coupe είναι ένα από τα δύο μόνο μοντέλα που δημιουργήθηκαν το 1955. Θεωρείται ένα από τα πολυτιμότερα αυτοκίνητα στην ιστορία του αυτοκινήτου.
Το αυτοκίνητο, που είναι αναγνωρίσιμο από την ιδιαίτερη μορφή του και τις πόρτες του, που ανοίγουν προς τα πάνω, σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Ρούντολφ Ούλενχαουτ, από τον οποίο πήρε και το όνομά του.
Ο σχεδιασμός έγινε με βάση το αγωνιστικό αυτοκίνητο W196 R Grand Prix, που κέρδισε δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα της Φόρμουλα 1 (1954, 1955), με τον Ιταλοαργεντινό πιλότο Χουάν Μανουέλ Φάνγκο στο τιμόνι.
Ο νέος αγοραστής συναίνεσε να εκτίθεται το αυτοκίνητο σε ειδικές επιδείξεις για το κοινό. Το δεύτερο μοντέλο του τύπου παραμένει στα χέρια της Mercedes Benz, η οποία το εκθέτει στο μουσείο της στη Στουτγκάρδη.