THEPOWERGAME
Συνδρομή για ταινίες, συνδρομή για ηλεκτρονικά περιοδικά, συνδρομή για μουσική, συνδρομή για προγράμματα γυμναστικής, συνδρομή για συνταγές μαγειρικής. Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Η ζωή ενός σύγχρονου ανθρώπου, που ζει κυρίως στον δυτικό κόσμο, περιστοιχίζεται από δεκάδες συνδρομές. Πολλές από αυτές τις χρησιμοποιεί σπάνια, κάποιες από αυτές δεν τις χρειάστηκε ποτέ.
Και επειδή οι εταιρείες είναι πάντα εκεί για κάθε λύση, εφαρμογές φτιάχτηκαν για να μπορούμε να διαχειριστούμε αυτές τις συνδρομές. Να συνειδητοποιήσουμε ποιες πραγματικά μας είναι χρήσιμες και να έχουμε συνολική εικόνα των σχετικών εξόδων μας ανά μήνα.
Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας SurePavroll έδειξε ότι η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου πιστεύει ότι οι συνδρομές ήρθαν για να μείνουν.
Το 95% των ερωτηθέντων, ηλικίας από 18 έως 65 ετών, θεωρεί ότι οι συνδρομές συνεχώς αυξάνονται. Παρ’ όλα αυτά, το 38% δήλωσε ότι η πληθώρα των επιλογών τούς προκαλεί σύγχυση.
Η νέα τάση στις συνδρομές φέρνει… ακυρώσεις
Άρθρο στη Wall Street Journal αναλύει το φαινόμενο των δεκάδων συνδρομών, αλλά και τη νέα τάση για ακύρωση πολλών εξ αυτών. Στοιχεία από το Rocket Money έδειξαν ότι για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο οι ακυρώσεις ξεπέρασαν τις νέες συνδρομές. Και αυτό από μόνο του λέει πολλά.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι πολίτες πια μετράνε τα χρήματα που καταναλώνουν σε συνδρομές. Το ποσό στην αρχή μπορεί να έμοιαζε μικρό, αλλά όσο ο αριθμός μεγαλώνει, χρειάζεται μια ορθολογική διαχείριση. Το πρώτο βήμα είναι η έρευνα των συνδρομών που αλληλοκαλύπτουν ανάγκες και υπηρεσίες και το αμέσως επόμενο το ποσοστό των χρημάτων που χρειάζεται για συνδρομές, σχετικά με το μηνιαίο μας εισόδημα.
Έρευνα της Credit Karma έδειξε ότι σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι ερωτηθέντες θεωρούν ότι το μεγαλύτερο λάθος που έκαναν το 2022 ήταν να πληρώσουν για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποίησαν ποτέ. Αποκαλυπτικό είναι επίσης το εύρημα ότι οι περισσότεροι πληρώνουν τον μήνα παραπάνω απ’ ό,τι νόμιζαν για συνδρομές.
Ο 72χρονος John Ritzinger εξήγησε τον δικό του τρόπο «απεξάρτησης». «Το πρώτο που κόπηκε ήταν η συνδρομή για δορυφορικό ραδιόφωνο σε δύο αυτοκίνητα που δεν οδηγούσα ποτέ. Με αυτό εξοικονόμησα 45 δολάρια τον μήνα. Στη συνέχεια, περιοδικά που απλώς έμεναν αδιάβαστα σε μια στοίβα στο τραπεζάκι του σαλονιού και μια ετήσια συνδρομή 1.000 δολαρίων για φαγητό».
Ωστόσο, πολλές φορές η ακύρωση των συνδρομών δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Χρειάζεται μεγάλη υπομονή για να μπορέσεις να βγάλεις άκρη με τηλεφωνικά κέντρα που δεν απαντούν ποτέ. Καμία φορά, να πας ο ίδιος στο φυσικό κατάστημα για να μπορέσεις να βγάλεις άκρη. Χρειάζεται να είσαι προνοητικός και διαβασμένος.
Ακόμα πιο δύσκολη περίπτωση είναι η διεκδίκηση χρημάτων από συνδρομές που έχεις ζητήσει, από ανανεώσεις που γίνονται μόνες τους χωρίς να το αντιληφθείς. Από ηλεκτρονικές απάτες που «πατάνε» πάνε στο μικρό ποσό που σου «παίρνουν» κάθε μήνα και ελπίζουν να μην το αντιληφθείς.