THEPOWERGAME
«Είναι απολύτως απαραίτητο για μένα, το έργο μου να έχει ένα “σπίτι”, όπου θα αναγνωρίζεται και θα γίνεται σεβαστή η αξία του», δήλωσε ο Στινγκ, σφραγίζοντας μία συμφωνία-ρεκόρ με την Universal Music Group. Το ύψος της συμφωνίας, αν και δεν ανακοινώθηκε, κατά πληροφορίες ανέρχεται σε 300 εκατ. δολάρια για το σύνολο των δικαιωμάτων των μουσικών του επιτυχιών.
Πρόκειται για την τελευταία -και από τις πιο επικερδείς- μίας σειράς αντίστοιχων συμφωνιών, με τις οποίες η μουσική βιομηχανία προσφέρει επικερδή συμβόλαια, προσδοκώντας με τη σειρά της να λάβει τονωτική «ένεση» μέσω της άνθισης των υπηρεσιών streaming. Μουσικές εταιρείες, εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και εισηγμένες -όπως η Hipgnosis- σπεύδουν να εξασφαλίσουν συμβόλαια με καταξιωμένους και «αειθαλείς» καλλιτέχνες για να ελέγχουν και να αναπαράγουν τις επιτυχίες τους.
Μόλις το Δεκέμβριο, ο Μπρους Σπρίνγκστιν έκλεισε συμφωνία-ρεκόρ 500 εκατ. δολαρίων με τη Sony Music για ολόκληρο το μουσικό του κατάλογο, ενώ οι κληρονόμοι του Ντέιβιντ Μπάουι κατέληξαν σε συμφωνία 250 εκατ. δολαρίων με την Warner Music.
Νωρίτερα, το 2020, ο Μπομπ Ντίλαν είχε πουλήσει το δικό του μουσικό κατάλογο, που περιλαμβάνει περί τα 600 τραγούδια, μεταξύ αυτών τα «Blowin’ in the Wind» και «Knockin’ on Heaven’s Door», επίσης στην Universal, έναντι σχεδόν 400 εκατ. δολαρίων, θέτοντας τα μέτρα και σταθμά για μελλοντικές συμφωνίες. Και τον περασμένο Ιανουάριο ο Νιλ Γιανγκ, πούλησε το 50% του δικού του μουσικού καταλόγου στην εισηγμένη στο Λονδίνο Hipgnosis έναντι σχεδόν 150 εκατ. δολαρίων.
Τα δικαιώματα του Στινγκ και ο γιγάντιος μουσικός κατάλογος της Universal
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο ποσό των (έως) 300 εκατ. δολαρίων της συμφωνίας του Στινγκ συμπεριλαμβάνονται μουσικά κομμάτια που ηχογράφησε με την αντίπαλο Sony Music Publishing και οι επιτυχίες που έκανε με την ίδια την Universal Music Publishing σε βάθος χρόνου. Μεταξύ αυτών τα θρυλικά «Roxanne», «Every Breath You Take» και «Englishman in New York».
Στα πλαίσια της συμφωνίας αποζημιώνονται επίσης ο κιθαρίστας των Police, Άντι Σάμερς και ο ντράμερ Στιούαρτ Κόπλαντ, για μουσικά κομμάτια στα οποία μοιράζονταν τα δικαιώματα.
Ο 70χρονος τραγουδοποιός, πρώην μέλος των Police, αποτελεί το πιο πρόσφατο μεγάλο όνομα που αξιοποιεί τα δικαιώματα από το σύνολο του έργου του, σε μία εποχή κατά την οποία η μουσική βιομηχανία έχει λάβει μία άνευ προηγουμένου ώθηση από τις υπηρεσίες ελεύθερης ροής (streaming).
Ο συνολικός κατάλογος της Universal περιλαμβάνει περί τα 3 εκατομμύρια τραγούδια, από τους Beatles έως τη Lady Gaga, και θεωρείται διπλάσιος σε μέγεθος από αυτόν της Warner. Αυτή η κλίμακα της δίνει καλύτερες συνθήκες διαπραγμάτευσης με streamers, όπως είναι το Spotify.
«Μου φάνηκε φυσικό να ενώσω τα πάντα κάτω από μία «σκεπή» που εμπιστεύομαι», σχολίασε ο καλλιτέχνης, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Γκόρντον Σάμνερ.
«Είναι απολύτως απαραίτητο για μένα, το έργο μου να έχει ένα «σπίτι», όπου θα αναγνωρίζεται και θα γίνεται σεβαστή η αξία του. Όχι μόνο για να συνδεθώ με τους παλιούς φαν του έργου μου με νέους τρόπους, αλλά και για να γνωρίσω τα κομμάτια μου σε νέα μουσικά κοινά, νέους μουσικούς και νέες γενιές».
Από πλευράς του ο Σερ Λούσιαν Γκρέιντζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Universal Music Group αναφέρει: «Είναι τιμή μας που, επιλέγοντας τη Universal για τη δημοσιοποίηση της μουσικής τους, ολόκληρος ο όγκος δουλειάς του Στινγκ ως συνθέτη και μουσικού -από τους Police μέχρι τα σόλο κομμάτια του- θα στεγάζεται στην οικογένεια της Universal. Πρόκειται για μία ευθύνη που δεν την παίρνουμε ελαφριά…»