Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Οι προοπτικές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις υποδομές μεταφορών

Δημήτρης Σκάλκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ένα αξιόπιστο εμπορευματικό και μεταφορικό δίκτυο.

Με βάση τη σχετική κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας και το δείκτη Logistics Performance Index 2018, η χώρα μας κατατάσσεται στην 42η θέση ανάμεσα σε 160 κράτη, μία θέση βελτιωμένη συγκριτικά με το παρελθόν.

Ωστόσο, πολλά μπορούν και πρέπει ακόμη να γίνουν καθώς, η θέση αυτή αντανακλά περισσότερο τις αναπτυγμένες λιμενικές υποδομές μας με πρώτο τον λιμένα του Πειραιά (το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου) και λιγότερο τις πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες μας στις άλλου τύπου υποδομές.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037 και με ενδιάμεσο ορίζοντα το 2027, η βελτίωση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί διακριτό πυλώνα με κύριο άξονα τη βελτίωση της κατακερματισμένης συνδεσιμότητας που αποτελεί το κύριο bottleneck για την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά και συνολικά της οικονομίας.

Ανάμεσα στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών περιλαμβάνονται:
– σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο,
– η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης,
– η ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων λιμένων (PCS),
– η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων
– η προώθηση των ΣΔΙΤ για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα.

Η Ελλάδα προγραμματίζει να κινητοποιήσει σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους για την ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών της και της εφοδιαστικής αλυσίδας κύρια μέσα από τρία βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία: την Πολιτική Συνοχής 2021-2027, το Connecting Europe Facility 2.0 και το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συνολικά πρόκειται να αξιοποιηθούν πόροι της τάξεως των 8 δισ. ευρώ, που αναλύονται ως εξής:

– 3 δισ. ευρώ από τα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 και τα οποία αφορούν επενδύσεις σε οδικούς άξονες, λιμένες και επιχειρηματικά πάρκα με πλήθος δράσεων που αφορούν στο πρασίνισμα (greeing) των μεταφορών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

– 1 δισ. ευρώ από το Connecting Europe Facility που πρόκειται να διατεθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου για έργα σιδηροδρόμου και,
– 4 δισ. ευρώ από το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.

Στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0, το οποίο πρόσφατα εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιλαμβάνονται ονοματισμένα έργα και παρεμβάσεις που μεταξύ άλλων αφορούν:

– Στις υποδομές για τη δημιουργία βιομηχανικών, τεχνολογικών και επιχειρηματικών πάρκων νέας γενιάς και υποδομών logistics
– σε μεγάλους οδικούς άξονες (όπως ο ΒΟΑΚ και ο Ε-65 στην Κεντρική Ελλάδα)
– σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας
– την αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων
– τις υποδομές ηλεκτροκίνησης
– τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ.

Συνοψίζοντας, η χώρα μας καθώς διαθέτει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και των υποδομών μεταφορών στην επόμενη δεκαετία και τους απαιτούμενους πόρους για να την υλοποιήσει.

Ταυτόχρονα, προχωρώντας στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του εφοδιαστικού τομέα είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις σημαντικές γεω-οικονομικές δυνατότητες της προκειμένου να πρωταγωνιστήσει ως ένα σημαντικό κέντρο περιφερειακού διαμετακομιστικού εμπορίου στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!