THEPOWERGAME
Αν ρίξει κάποιος μια ματιά σε ορισμένα χολερικά σχόλια στα social media για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Αστυπάλαια, θα φρίξει: Ο «νεοφιλελέ» Μητσοτάκης πήγε στο νησί για να διαφημίσει τα μοντέλα της VW (ποιος ξέρει με τι αντίτιμο…), εξασφαλίζοντας προβολή με φόντο το αιγαιοπελαγίτικο τοπίο. Αν προσθέσει κανείς και τις αναφορές του κ. Τσίπρα-σε συνέντευξή του στην κ. Τρέμη είπε πως ήταν ευφυής η σκέψη να μην κάνει ποδαρικό στις συνεντεύξεις της ο πρωθυπουργός «διότι σε αυτήν τη χώρα καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα»-, τότε οι ντόπιοι της Αστυπάλαιας πρέπει να ανησυχούν διπλά για όσα τρομερά συνέβησαν και όσα τους περιμένουν.
Δυστυχώς, με αυτά και τα άλλα, αυτή είναι η κυρίαρχη αντιπολιτευτική τακτική στον ΣΥΡΙΖΑ. Κι ύστερα, αναρωτιούνται γιατί το κόμμα τους παραμένει καθηλωμένο στις δημοσκοπήσεις-ακόμα χειρότερα, άνοιξαν ξανά θέμα για την αξιοπιστία των μετρήσεων. Παλιά μου τέχνη, κόσκινο.
Θα μπορούσε όμως να είναι αλλιώς. Πώς; Ιδού ένα παράδειγμα, που δυστυχώς αποτελεί εξαίρεση στον ΣΥΡΙΖΑ παρά τον κανόνα. Παραθέτω ένα απόσπασμα από την τοποθέτηση της αν. τομεάρχου Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Π. Πέρκα, για το εγχείρημα στην Αστυπάλαια:
«Το εγχείρημα που έχει ξεκινήσει για να γίνει η Αστυπάλαια ένα νησί “πράσινο” και “έξυπνο”, είναι πράγματι ιδιαίτερα σημαντικό. Στο πλαίσιο αυτό χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία για τη σταδιακή αντικατάσταση των 1500 περίπου οχημάτων του νησιού με ηλεκτρικά, όπως επίσης και το ειδικό σύστημα επιδότησης που πρόκειται να εφαρμοστεί. Σε ένα νησί μικρού ή μεσαίου μεγέθους δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και για την εξαγωγή ουσιαστικών συμπερασμάτων, έτσι ώστε από τη μικρή αυτή κλίμακα να μπορούμε να περάσουμε σε καθολική εφαρμογή και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
»Δυστυχώς όμως, η Κυβέρνηση και στο συγκεκριμένο θέμα φαίνεται να στερείται στρατηγικού σχεδιασμού. Κι αυτό, διότι πέρα από το μεμονωμένο εγχείρημα της Αστυπάλαιας, όσον αφορά στην υπόλοιπη χώρα, αυτό που έχει να επιδείξει η ΝΔ είναι το Πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, το οποίο ναι μεν αποτελεί μια καλοδεχούμενη αρχή, δεν παύει όμως να είναι μια αποσπασματική κίνηση, αφού το να αυξάνεις μόνο τη ζήτηση με επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παράλληλα να μην παίρνεις άλλα μέτρα, δεν θα σε φέρει πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα».
Είναι ολοφάνερο ότι η κ. Πέρκα δεν απεμπολεί το δικαίωμά της να ασκεί κριτική στην κυβέρνηση. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να χαιρετίσει την κυβερνητική πρωτοβουλία για το πείραμα της Αστυπάλαιας. Απείρως πιο σοβαρή παρέμβαση από το να αποκαλείς τον πρωθυπουργό «γκαντέμη» ή να υφίστασαι τις εξαλλοσύνες που ακούμε για το ίδιο θέμα. Η δήλωση της κ. Πέρκα καταγράφεται ως ένα άλλο είδος αντιπολιτευτικής παρέμβασης, που δυστυχώς σπανίζει στον ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, την ώρα που η κ. Πέρκα κάνει αυτήν τη δήλωση, άλλοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -μεταξύ άλλων ο κ. Κατρούγκαλος και ο κ. Πολάκης, ως «εμπειρογνώμονες» φαντάζομαι-, ζητούν τα ρέστα από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων για τα καθηλωμένα ποσοστά του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στις δημοσκοπήσεις. Το πρόβλημα στον ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι στους «έξω», αλλά μέσα. Το χειρότερο; Ο κομματικός μηχανισμός βάζει φραγή σε εναλλακτικές αντιπολιτευτικές τακτικές. Απορώ πώς τους ξέφυγε η δήλωση της κ. Πέρκα…