Γ.Δ.
1535.08 -0,29%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,22%
2.305
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+0,45%
44.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,21%
1.888
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.75
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+1,48%
4.11
ΑΛΦΑ
-1,30%
1.7445
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+2,81%
10.96
ΑΣΚΟ
-0,30%
3.29
ΑΣΤΑΚ
-2,75%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,35%
5.7
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.98
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.54
ΔΑΑ
+1,68%
8.234
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+1,95%
1.83
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,86%
7.485
ΕΛΣΤΡ
+2,36%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
2.442
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,14%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+1,24%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.368
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,84%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,08%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,64%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,25%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,90%
0.789
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.1
ΠΑΙΡ
+0,48%
1.045
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,37%
4.305
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+1,14%
1.238
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,88%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Τουρισμός: Πρώτα η φήμη χτίζει brand κι έπονται οι αριθμοί

Ιωάννα Δρέττα
Η Ιωάννα Δρέττα είναι CEO της Marketing Greece

Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο εδώ και πολλά χρόνια με βασικό αντικείμενο τη συνεισφορά του στην οικονομία και στην ανάπτυξη της χώρας μας, και εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι άμεσες ταξιδιωτικές εισπράξεις της προηγούμενης δεκαετίας (2010-2019) ανέρχονται στα 132,2 δισ. ευρώ.

Πέρα όμως από τον οικονομικό αντίκτυπο του ελληνικού τουρισμού στη χώρα θα πρέπει να θέσουμε στην συζήτηση και μια άλλη παράπλευρη, αλλά εξίσου σημαντική διάστασή του.   Αυτή της συνεισφοράς και ενίσχυσης του brand Ελλάδα, που προκύπτει μέσα από την   δραστηριότητα του ελληνικού τουρισμού.

Με περισσότερους από 245 εκατομμύρια ανθρώπους να έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας την τελευταία δεκαετία (2010-2019), μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο ελληνικός τουρισμός προσελκύει τα βλέμματα του πλανήτη. Αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα 245   εκατομμύρια άνθρωποι έχουν γίνει πολλαπλασιαστές του μηνύματος της χώρας μας, γίνεται αμέσως αντιληπτή η δύναμη που πηγάζει από τους επισκέπτες μας.

Επισκέπτες που γνωρίζουν από κοντά την ιστορία μας, έρχονται σε επαφή με την κουλτούρα και την παράδοσή μας, απολαμβάνουν τα τοπία μας, γεύονται την γαστρονομία μας, αλλά και τον τρόπο ζωής μας. Είναι οι άνθρωποι αυτοί που  φεύγοντας από  την χώρα  κουβαλούν   μαζί  τους  αυτή  τη  μοναδική ελληνική  ταξιδιωτική εμπειρία, που συνοψίζεται κυρίως  σε  συναισθήματα όπως ελευθερία, ευφορία και ευτυχία που προκύπτουν τόσο από την επαφή με τη φύση όσο και με τον άνθρωπο. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα μας έναντι του ανταγωνισμού είναι η επαφή που βιώνουν οι   επισκέπτες με τους κατοίκους της χώρας, όπως αναδεικνύεται και σε σχετικές έρευνες. Ο ελληνικός τουρισμός λοιπόν συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο πραγμάτων που αποτελούν  την  ίδια την Ελλάδα, κατατάσσοντάς τον αυτομάτως μια ήπια ισχύ για την χώρα.

Μέσω του τουρισμού η Ελλάδα αποκτά τη δυναμική να επικοινωνήσει τις αξίες της, να προβάλλει τις εμπειρίες της, να αναδείξει τη μοναδικότητά της σε διάφορα επίπεδα,   αλλά και να δημιουργήσει μια παγκόσμια ομάδα ανθρώπων που θα αποτελούν τους ambassadors της.

Στο   σημείο που βρισκόμαστε σήμερα ο ελληνικός τουρισμός καλείται να αντιμετωπίσει ένα πλήθος εξωγενών παραγόντων, που θα   καθορίσουν   την εξέλιξή του, με την πορεία της πανδημίας να πρωταγωνιστεί φυσικά. Παράλληλα,   μέσω   αυτών   των   συνθηκών έχει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει το προϊόν του εξελίσσοντάς το και αναδιαμορφώνοντας με τρόπο που θα απαντά στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Να βελτιώσει τον τρόπο προβολής του, όπως προέκυψε και ως ζητούμενο σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα μέλη του   Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «Η προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα». Και φυσικά να συμπράξει, να συντονίσει  και να ενώσει ξανά τις δυνάμεις του.

Μέσα από αυτή την πολύπλευρη διαδικασία ο ελληνικός τουρισμός μπορεί ταυτόχρονα να ενισχύσει περαιτέρω το brand Ελλάδα. Παράγει λοιπόν φήμη, χτίζει εικόνα και εντέλει, συνεισφέρει σημαντικά και διαχρονικά στο  brand  της χώρας  μας. Ο ελληνικός τουρισμός  με σύνεση, γνώση και εξωστρέφεια έχει την iκανότητα να αποτελέσει ένα σημαντικό όχημα προβολής και ανάδειξης της Ελλάδας και αυτό θα πρέπει να αποτελεί πλέον μια σημαντική  παράμετρο στον τρόπο  που τον αντιμετωπίζουμε και διαχειριζόμαστε όλοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!