Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τουρισμός: Πρώτα η φήμη χτίζει brand κι έπονται οι αριθμοί

Ιωάννα Δρέττα
Η Ιωάννα Δρέττα είναι CEO της Marketing Greece

Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο εδώ και πολλά χρόνια με βασικό αντικείμενο τη συνεισφορά του στην οικονομία και στην ανάπτυξη της χώρας μας, και εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι άμεσες ταξιδιωτικές εισπράξεις της προηγούμενης δεκαετίας (2010-2019) ανέρχονται στα 132,2 δισ. ευρώ.

Πέρα όμως από τον οικονομικό αντίκτυπο του ελληνικού τουρισμού στη χώρα θα πρέπει να θέσουμε στην συζήτηση και μια άλλη παράπλευρη, αλλά εξίσου σημαντική διάστασή του.   Αυτή της συνεισφοράς και ενίσχυσης του brand Ελλάδα, που προκύπτει μέσα από την   δραστηριότητα του ελληνικού τουρισμού.

Με περισσότερους από 245 εκατομμύρια ανθρώπους να έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας την τελευταία δεκαετία (2010-2019), μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο ελληνικός τουρισμός προσελκύει τα βλέμματα του πλανήτη. Αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα 245   εκατομμύρια άνθρωποι έχουν γίνει πολλαπλασιαστές του μηνύματος της χώρας μας, γίνεται αμέσως αντιληπτή η δύναμη που πηγάζει από τους επισκέπτες μας.

Επισκέπτες που γνωρίζουν από κοντά την ιστορία μας, έρχονται σε επαφή με την κουλτούρα και την παράδοσή μας, απολαμβάνουν τα τοπία μας, γεύονται την γαστρονομία μας, αλλά και τον τρόπο ζωής μας. Είναι οι άνθρωποι αυτοί που  φεύγοντας από  την χώρα  κουβαλούν   μαζί  τους  αυτή  τη  μοναδική ελληνική  ταξιδιωτική εμπειρία, που συνοψίζεται κυρίως  σε  συναισθήματα όπως ελευθερία, ευφορία και ευτυχία που προκύπτουν τόσο από την επαφή με τη φύση όσο και με τον άνθρωπο. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα μας έναντι του ανταγωνισμού είναι η επαφή που βιώνουν οι   επισκέπτες με τους κατοίκους της χώρας, όπως αναδεικνύεται και σε σχετικές έρευνες. Ο ελληνικός τουρισμός λοιπόν συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο πραγμάτων που αποτελούν  την  ίδια την Ελλάδα, κατατάσσοντάς τον αυτομάτως μια ήπια ισχύ για την χώρα.

Μέσω του τουρισμού η Ελλάδα αποκτά τη δυναμική να επικοινωνήσει τις αξίες της, να προβάλλει τις εμπειρίες της, να αναδείξει τη μοναδικότητά της σε διάφορα επίπεδα,   αλλά και να δημιουργήσει μια παγκόσμια ομάδα ανθρώπων που θα αποτελούν τους ambassadors της.

Στο   σημείο που βρισκόμαστε σήμερα ο ελληνικός τουρισμός καλείται να αντιμετωπίσει ένα πλήθος εξωγενών παραγόντων, που θα   καθορίσουν   την εξέλιξή του, με την πορεία της πανδημίας να πρωταγωνιστεί φυσικά. Παράλληλα,   μέσω   αυτών   των   συνθηκών έχει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει το προϊόν του εξελίσσοντάς το και αναδιαμορφώνοντας με τρόπο που θα απαντά στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Να βελτιώσει τον τρόπο προβολής του, όπως προέκυψε και ως ζητούμενο σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα μέλη του   Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «Η προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα». Και φυσικά να συμπράξει, να συντονίσει  και να ενώσει ξανά τις δυνάμεις του.

Μέσα από αυτή την πολύπλευρη διαδικασία ο ελληνικός τουρισμός μπορεί ταυτόχρονα να ενισχύσει περαιτέρω το brand Ελλάδα. Παράγει λοιπόν φήμη, χτίζει εικόνα και εντέλει, συνεισφέρει σημαντικά και διαχρονικά στο  brand  της χώρας  μας. Ο ελληνικός τουρισμός  με σύνεση, γνώση και εξωστρέφεια έχει την iκανότητα να αποτελέσει ένα σημαντικό όχημα προβολής και ανάδειξης της Ελλάδας και αυτό θα πρέπει να αποτελεί πλέον μια σημαντική  παράμετρο στον τρόπο  που τον αντιμετωπίζουμε και διαχειριζόμαστε όλοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!