Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

H στήριξη του τουρισμού στην οικονομία θα είναι ισχυρότερη το 2022

Γιάννης Ρέτσος
Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Η δεύτερη τουριστική χρονιά μέσα στην πανδημία, κλείνει με αναπάντεχα θετικό πρόσημο, καθώς τα έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν κοντά στα 10 δισ. ευρώ, δικαιώνοντας όλους όσοι προσπάθησαν και συνεργάστηκαν για το αποτέλεσμα αυτό.

Ο τουριστικός τομέας, άλλωστε, είναι ένας τους σημαντικότερους συντελεστές του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας με αποκορύφωμα το τρίτο τρίμηνο, οπότε το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020.

Ωστόσο, μια τετράμηνη τουριστική σεζόν δεν αρκεί για να καλύψει τις τεράστιες απώλειες της προηγούμενης περιόδου. Η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να προκαλεί ζημιές στις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ μία βασική πρόκληση για τους περισσότερους επιχειρηματίες, είναι η εξεύρεση τρόπων εξασφάλισης ρευστότητας.

Η πανδημία επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο

Παράλληλα, η υγειονομική κρίση επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι νέες συνθήκες απαιτούν νέα προϊόντα και είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή να αξιοποιήσουμε ένα θετικό και βιώσιμο στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με το Simon Anholt’s Nation Brands Index, η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των 5 καλύτερων τουριστικών brands στον κόσμο, ενώ θεωρείται ασφαλής προορισμός και κατ’ επέκταση προτιμάται ιδιαίτερα από τους ταξιδιώτες.

Στη μετά την πανδημία εποχή, ο τουρισμός δεν θα είναι ο ίδιος και θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία, καθώς και δημιουργικότητα και κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις, ώστε το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας να αναπτυχθεί προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ένας εθνικός αναπτυξιακός σχεδιασμός για τον ελληνικό τουρισμό

Τα ανωτέρω θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε ένα εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον ελληνικό τουρισμό. Έναν σχεδιασμό που θα περιγράφει ξεκάθαρα τις προκλήσεις, θα χαράσσει πολιτικές, θα ορίζει συγκεκριμένες τακτικές και θα προετοιμάζει το έδαφος για ανάπτυξη και ευημερία.

Αυτό συνεπάγεται μακροπρόθεσμη και ολιστική σκέψη όσον αφορά τις προκλήσεις και, κατά συνέπεια, σύνδεση με την ανάγκη για μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο που βασίζεται στην κοινωνική ένταξη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Μεταξύ των βασικών στοιχείων της στρατηγικής μας, είναι να τοποθετήσουμε την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή του βιώσιμου τουρισμού και να αναδειχθεί σε μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Από την άποψη αυτή, τα ζητήματα διαχείρισης προορισμών εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, καθώς το μέλλον του τουρισμού υπερβαίνει τον αριθμό των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων, αλλά έχει επίσης σχέση με τον βαθμό στον οποίο είναι επωφελής για την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται ενίσχυση των επενδύσεων για τη στήριξη της αύξησης του όγκου των ταξιδιωτών και των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συμπεριφορών. Επιπλέον, η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό είναι εξίσου κυρίαρχη, ενώ η ψηφιακή αριστεία δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική.

Όλα τα παραπάνω, καθώς και η δημιουργία ισχυρών βάσεων για μια σταθερή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού κατά τα επόμενα χρόνια, είναι πρωταρχικά ζητήματα για τον τομέα.

Mε την προϋπόθεση ότι όλοι οι παραγωγικοί τομείς θα λειτουργούν από κοινού, η Ελλάδα θα είναι σε θέση να οικοδομήσει με επιτυχία ένα σύγχρονο, διασυνδεδεμένο και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης και, ως εκ τούτου, να αξιοποιήσει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και να δημιουργήσει δικτύωση.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η χώρα και ο τουριστικός τομέας, θα μπορούσαν να αναδειχθούν ακόμη ισχυρότεροι από ό,τι πριν από την πανδημία τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, για το 2022 οι πρώτες εκτιμήσεις μας είναι θετικές και εστιάζουμε την προσπάθεια στην περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων.

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ, που επιβεβαίωσαν το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού και έδειξαν ότι η χώρα μας βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών στις σημαντικότερες αγορές.

Ειδικότερα, η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η δεύτερη στην ιταλική αγορά, ενώ είναι τρίτη στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας και πέμπτη της Αυστρίας.

Βέβαια, σε αυτήν τη διαδρομή θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τυχόν ανατροπές που μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες, όπως συμβαίνει το τελευταίο διάστημα με τη μετάλλαξη Όμικρον.

Σε κάθε περίπτωση εμείς, ως ΣΕΤΕ, παράλληλα με τη διαχείριση της μεγάλης κρίσης, κοιτάμε ήδη την επόμενη μέρα στο πλαίσιο δημιουργίας ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, στο οποίο ο τουρισμός θα συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!