Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

H στήριξη του τουρισμού στην οικονομία θα είναι ισχυρότερη το 2022

Γιάννης Ρέτσος
Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Η δεύτερη τουριστική χρονιά μέσα στην πανδημία, κλείνει με αναπάντεχα θετικό πρόσημο, καθώς τα έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν κοντά στα 10 δισ. ευρώ, δικαιώνοντας όλους όσοι προσπάθησαν και συνεργάστηκαν για το αποτέλεσμα αυτό.

Ο τουριστικός τομέας, άλλωστε, είναι ένας τους σημαντικότερους συντελεστές του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας με αποκορύφωμα το τρίτο τρίμηνο, οπότε το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020.

Ωστόσο, μια τετράμηνη τουριστική σεζόν δεν αρκεί για να καλύψει τις τεράστιες απώλειες της προηγούμενης περιόδου. Η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να προκαλεί ζημιές στις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ μία βασική πρόκληση για τους περισσότερους επιχειρηματίες, είναι η εξεύρεση τρόπων εξασφάλισης ρευστότητας.

Η πανδημία επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο

Παράλληλα, η υγειονομική κρίση επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι νέες συνθήκες απαιτούν νέα προϊόντα και είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή να αξιοποιήσουμε ένα θετικό και βιώσιμο στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με το Simon Anholt’s Nation Brands Index, η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των 5 καλύτερων τουριστικών brands στον κόσμο, ενώ θεωρείται ασφαλής προορισμός και κατ’ επέκταση προτιμάται ιδιαίτερα από τους ταξιδιώτες.

Στη μετά την πανδημία εποχή, ο τουρισμός δεν θα είναι ο ίδιος και θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία, καθώς και δημιουργικότητα και κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις, ώστε το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας να αναπτυχθεί προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ένας εθνικός αναπτυξιακός σχεδιασμός για τον ελληνικό τουρισμό

Τα ανωτέρω θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε ένα εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον ελληνικό τουρισμό. Έναν σχεδιασμό που θα περιγράφει ξεκάθαρα τις προκλήσεις, θα χαράσσει πολιτικές, θα ορίζει συγκεκριμένες τακτικές και θα προετοιμάζει το έδαφος για ανάπτυξη και ευημερία.

Αυτό συνεπάγεται μακροπρόθεσμη και ολιστική σκέψη όσον αφορά τις προκλήσεις και, κατά συνέπεια, σύνδεση με την ανάγκη για μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο που βασίζεται στην κοινωνική ένταξη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Μεταξύ των βασικών στοιχείων της στρατηγικής μας, είναι να τοποθετήσουμε την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή του βιώσιμου τουρισμού και να αναδειχθεί σε μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Από την άποψη αυτή, τα ζητήματα διαχείρισης προορισμών εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, καθώς το μέλλον του τουρισμού υπερβαίνει τον αριθμό των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων, αλλά έχει επίσης σχέση με τον βαθμό στον οποίο είναι επωφελής για την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται ενίσχυση των επενδύσεων για τη στήριξη της αύξησης του όγκου των ταξιδιωτών και των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συμπεριφορών. Επιπλέον, η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό είναι εξίσου κυρίαρχη, ενώ η ψηφιακή αριστεία δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική.

Όλα τα παραπάνω, καθώς και η δημιουργία ισχυρών βάσεων για μια σταθερή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού κατά τα επόμενα χρόνια, είναι πρωταρχικά ζητήματα για τον τομέα.

Mε την προϋπόθεση ότι όλοι οι παραγωγικοί τομείς θα λειτουργούν από κοινού, η Ελλάδα θα είναι σε θέση να οικοδομήσει με επιτυχία ένα σύγχρονο, διασυνδεδεμένο και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης και, ως εκ τούτου, να αξιοποιήσει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και να δημιουργήσει δικτύωση.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η χώρα και ο τουριστικός τομέας, θα μπορούσαν να αναδειχθούν ακόμη ισχυρότεροι από ό,τι πριν από την πανδημία τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, για το 2022 οι πρώτες εκτιμήσεις μας είναι θετικές και εστιάζουμε την προσπάθεια στην περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων.

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ, που επιβεβαίωσαν το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού και έδειξαν ότι η χώρα μας βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών στις σημαντικότερες αγορές.

Ειδικότερα, η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η δεύτερη στην ιταλική αγορά, ενώ είναι τρίτη στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας και πέμπτη της Αυστρίας.

Βέβαια, σε αυτήν τη διαδρομή θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τυχόν ανατροπές που μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες, όπως συμβαίνει το τελευταίο διάστημα με τη μετάλλαξη Όμικρον.

Σε κάθε περίπτωση εμείς, ως ΣΕΤΕ, παράλληλα με τη διαχείριση της μεγάλης κρίσης, κοιτάμε ήδη την επόμενη μέρα στο πλαίσιο δημιουργίας ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, στο οποίο ο τουρισμός θα συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!