Γ.Δ.
1414.09 +0,50%
ACAG
+1,55%
5.89
CENER
-0,71%
9.73
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,37%
2.71
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+16,44%
0.85
ΑΛΜΥ
-0,56%
2.645
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5675
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,22%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,44%
7.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.16
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,91%
2.35
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,20%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,45%
7.875
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,05%
7.694
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,92%
5.46
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.059
ΕΧΑΕ
+0,10%
4.85
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,45%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,86%
3.29
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,81%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,45%
6.77
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,60%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,24%
35.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
-0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,21%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,62%
13.78
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,77%
3.545
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.81
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+0,11%
4.54
ΡΕΒΟΙΛ
+4,50%
2.09
ΣΑΡ
-1,07%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Έργα υποδομών: Η κινητήριος δύναμη και ο μεγάλος πολλαπλασιαστής της οικονομίας

Γιώργος Καραγιάννης
Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών

Από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέσαμε ως στόχο μας να προχωρήσουμε σε έργα που θα υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας και θα εντάσσονται σε ένα ενιαίο σχέδιο με σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο υποδομών στην ευρύτερη περιοχή.

Το πρόγραμμά μας έχει συνοχή και κυρίως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ συμβάλλει καταλυτικά στη νέα εθνική στρατηγική προόδου και ανάπτυξης.

Έτσι, εκπονήσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ και ήδη την περίοδο από το 2019 έχουμε συμβασιοποιήσει έργα που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ.

Έργα απολύτως αναγκαία για το νέο παραγωγικό μοντέλο που προωθούμε ως κυβέρνηση, τα οποία έχει ανάγκη η αγορά, ενώ παράλληλα αλλάζουν και την εικόνα της χώρας.

Προσηλωμένοι σε στόχους και χρονοδιαγράμματα κερδίζουμε, όχι τη μάχη των εντυπώσεων, άλλωστε αυτό ποτέ δεν μας αφορούσε, αλλά της ουσίας.

Σήμερα, λοιπόν, έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει έργα τετραπλάσιου προϋπολογισμού από ό,τι είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση στον διπλάσιο χρόνο.

Σημαντικά έργα που έχουν πάρει τον δρόμο της κατασκευής

Και επειδή οι πράξεις είναι πιο δυνατές από τα λόγια, αναφέρομαι σε συγκεκριμένα σημαντικά έργα που έχουν πάρει τον δρόμο της κατασκευής.

Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για:

την Γραμμή 4 του Μετρό, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», ύψους 1,2 δισ. ευρώ,

τη σύμβαση για τον Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου στην Κρήτη ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ,

το Βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία) του Ε65 (αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) ύψους 442 εκατ. ευρώ,

την ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα, ύψους 91 εκατ. ευρώ.

Τρία εξαιρετικής σημασίας οδικά έργα

Επίσης, μέσα στο 2021 και αυτή τη φορά στο μέτωπο των συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα, θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές για τρία εξαιρετικής σημασίας οδικά έργα.

Αναφέρομαι στον αυτοκινητόδρομο FlyOver στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, για να δώσουμε στην πόλη τον χαρακτήρα της Μητρόπολης των Βαλκανίων.

Βάζουμε τέλος στη δυσπραγία και προχωράμε στο τμήμα Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, ενώ την τριάδα των έργων ΣΔΙΤ που μπαίνουν στη φάση των δεσμευτικών προσφορών εντός του έτους συμπληρώνει το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.

Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσω ότι η κυβερνητική επιλογή να αναδείξουμε τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα υπακούει και στο μήνυμα που στέλνουμε από την πρώτη ημέρα.

Την ανάγκη για μία νέα αντίληψη στη διαδικασία παραγωγής των δημόσιων έργων στη χώρα.

Μέσω της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα εξασφαλίζουμε άμεσα αποτελέσματα, ενώ ο ιδιώτης είναι επιπλέον επιφορτισμένος με τη λειτουργία και τη συντήρηση των έργων.

Να βάλουμε τέλος στη «δαιμονοποίηση» του ιδιωτικού τομέα

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να βάλουμε τέλος στη «δαιμονοποίηση» του ιδιωτικού τομέα, να δώσουμε νέο αέρα σε μεγάλα έργα υποδομών τα οποία αποτελούν εφαλτήριο για την ανάπτυξη που χρειάζεται η χώρα.

Να τα αφήσουμε έξω από την πολιτική αντιπαράθεση, η οποία μόνο βλάπτει τον τόπο και τους πολίτες. Να κερδίσουμε, όλοι μαζί, το στοίχημα της επανεκκίνησης και της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών.

Ταυτόχρονα, «τρέχουμε» και ένα πακέτο δημόσιων οδικών έργων, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για το τμήμα «Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος» του ΒΟΑΚ, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 165 εκατ. ευρώ, καθώς και τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την ΠΑΘΕ με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.

Επίσης, προχωράμε με την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών με εκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 170 εκατ. ευρώ καθώς και την οδική σύνδεση «Μπράλος – Άμφισσα» με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 280 εκατ. ευρώ.

Το 2021, χωρίς αμφιβολία κλείνει δυναμικά και προοιωνίζεται μία ακόμα πιο δημιουργική χρονιά καθώς τα έργα που θα συμβασιοποιηθούν άμεσα ανέρχονται σε 5 δισ. ευρώ. Σε αυτά ανήκουν και τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,8 δισ. ευρώ.

Ειδικά στον σιδηρόδρομο σχεδιάστηκε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα

Ειδικά στον σιδηρόδρομο σχεδιάστηκε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα και θα συνδέει όλα τα κύρια λιμάνια της Ελλάδας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για ένα στρατηγικής σημασίας πλάνο που θα αναδείξει τη χώρα στην ευρύτερη περιοχή και θα αλλάξει τον χάρτη των υποδομών.

Μάλιστα, και εδώ εισάγουμε έναν νέο, διαφορετικό τρόπο αντίληψης στα σιδηροδρομικά έργα. Να παραδίδονται όλα, έτοιμα από έναν (turn key), με κεντρικό σχεδιασμό.

Με τα έργα που υλοποιούμε, καλλιεργούμε και οικονομίες κλίμακας.

Δημιουργούμε ένα «ντόμινο» όπου ο ρυθμός ανάπτυξης διαχέεται περαιτέρω στην οικονομία, κινητοποιεί και άλλες επιχειρήσεις, γεννά επενδύσεις σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο και κυρίως δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τους δείκτες ανάπτυξης που έχουμε στη διάθεσή μας, από το μεγάλο πρόγραμμα των έργων υποδομών κατά την περίοδο της κατασκευής θα έχουμε περισσότερες από 218.000 νέες θέσεις εργασίας.

Είναι ξεκάθαρο, επομένως, ότι τα έργα υποδομών αποτελούν επενδύσεις με πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!