Γ.Δ.
1607.79 +0,62%
ACAG
+1,17%
6.07
AEM
-1,02%
4.519
AKTR
-2,42%
5.25
BOCHGR
-1,12%
5.32
CENER
-0,33%
8.97
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
8.34
EVR
-0,29%
1.715
NOVAL
+2,00%
2.55
OPTIMA
+1,27%
14.34
TITC
-1,23%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,10%
2.3
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.27
ΑΛΦΑ
+5,84%
1.9475
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,46%
10.77
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+1,79%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,86%
18.34
ΔΑΑ
-1,73%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+2,24%
13.22
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.86
ΕΕΕ
-0,34%
40.96
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
2.045
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,65%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+3,53%
8.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,12%
2.503
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.835
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.94
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+4,47%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,73%
1.022
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
5.97
ΙΝΤΕΤ
+5,46%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+3,61%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+0,52%
1.95
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
+1,84%
16.6
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+1,50%
0.948
ΛΑΒΙ
+1,66%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-1,14%
1.73
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-4,52%
0.718
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,37%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,77%
35.5
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.824
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,37%
32.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,90%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
10.62
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.99
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,59%
4.533
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.865
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+1,89%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-1,86%
12.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
-3,01%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-13,41%
0.71

Επώνυμες κατοικίες: Ο νέος χάρτης πολυτέλειας στην Ελλάδα

Η αγορά των επώνυμων κατοικιών (branded residences) στην Ελλάδα γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση των πολυτελών projects που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται υπό κατασκευή. Οι επενδυτές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για περιοχές όπως η Μύκονος, το Πόρτο Χέλι, η Κρήτη, αλλά και η Αθηναϊκή Ριβιέρα, όπου ήδη αναπτύσσονται πολυτελείς επώνυμες κατοικίες με ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Την ώρα που το brand Armani, αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει την παρουσία του στα Νότια Προάστια, καθώς σε συνεργασία με γνωστό εργολάβο κατασκευάζονται πολυτελείς κατοικίες που θα φέρουν την υπογραφή του διεθνούς οίκου.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα από τη Savills Global Residential Development Consultancy, η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες με τις περισσότερες αναπτύξεις στον εν λόγω κλάδο. Τα έργα που βρίσκονται μάλιστα σε στάδιο ανάπτυξη είναι σχεδόν διπλάσια από αυτά που έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Η Αθήνα εμφανίζει ένα μεγάλο pipeline ανάπτυξης, αλλά μέχρι στιγμής διαθέτει ελάχιστα ολοκληρωμένα projects, κάτι που δείχνει ότι η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο στον συγκεκριμένο κλάδο. Αντίθετα, η Πελοπόννησος παρουσιάζει πιο ισορροπημένη εικόνα, με ήδη ολοκληρωμένες επενδύσεις, αλλά και αρκετά έργα υπό κατασκευή. Οι τουριστικές δυνατότητες της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τη φυσική της ομορφιά και την ιστορική της αξία, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα, ενώ η παράκτια ζώνη της χώρας προσελκύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Συγκεκριμένα, η αμερικανική Wyndham Hotels & Resorts ενισχύει τη θέση της στην ελληνική αγορά με δύο μεγάλα έργα που θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2026. Μέσω του βραχίονα branded residences, η Wyndham θα λανσάρει το Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas τον Δεκέμβριο του 2025, ακολουθούμενο από το πρώτο Ramada Residences στην Ελλάδα, στη Χαλκιδική, τον Μάιο του 2026.

Οι επώνυμες πολυτελείς κατοικίες θα περιλαμβάνει και το project Six Senses Megalonisos που έχει δρομολογήσει η Grivalia Hospitality του ομίλου Fairfax στο νότιο τμήμα της Μεγαλονήσου, μέρος του νησιωτικού συμπλέγματος των Πεταλιών, που βρίσκεται πολύ κοντά στην Αττική. Το έργο αντιστοιχεί σε επένδυση άνω των 250 εκατ. ευρώ και, βάσει σχεδιασμού, προβλέπεται η κατασκευή 75 υπερπολυτελών βιλών και 20 branded κατοικιών, εστιατορίων, χώρων ευεξίας και εκγύμνασης, ενός beach club, προσφέροντας ευρύ φάσμα υπηρεσιών ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας στους επισκέπτες. Η εν λόγω συνεργασία σηματοδοτεί την είσοδο της Six Senses στην ελληνική αγορά.

Βέβαια, εκτός από τους Πεταλιούς, η Six Senses ετοιμάζει απόβαση με «επώνυμες» κατοικίες και στο Πόρτο Χέλι, καθώς στο project των 150 εκατ. ευρώ που «τρέχει» η εγχώρια κτηματομεσιτική Golden Land Goutos περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη branded κατοικιών.

Στο Πόρτο Χέλι θα αναπτυχθούν επίσης branded residences και με την υπογραφή της Four Seasons. Η εταιρεία πολυτελούς φιλοξενίας και κατοικιών και η Hinitsa Bay Holdings, πίσω από την οποία είναι ο Ιρλανδός Πολ Κόλσον, ανακοίνωσαν επίσημα το έργο για την ανάπτυξη του Four Seasons Resort and Residences PortoHeli. Σύμφωνα με το πλάνο, στην υπάρχουσα παραθαλάσσια εγκατάσταση, που σήμερα εκτείνεται σε 750 στρέμματα και 3,25 χιλιόμετρα ακτογραμμής, θα αναπτυχθούν 80 δωμάτια και σουίτες, 30 μπανγκαλόου, καθώς και ιδιωτικές βίλες με την υπογραφή της FourSeasons.

Μία ακόμη επένδυση είναι και αυτή που υλοποιείται μέσω της Scarlet BeachA.E., στο Πόρτο Χέλι, από τον βαθύπλουτο σεΐχη από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ταχνούν μπιν ΖαγιένταλΝαϊάν. Πρόκειται για ένα project ύψους 203 εκατ. ευρώ το οποίο προβλέπει τη δημιουργία ξενοδοχειακού συγκροτήματος 5 αστέρων, δυναμικότητας 121 κλειδιών, 15 τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών. Το έργο θα φιλοξενηθεί σε μία έκταση 234 στρεμμάτων, ενώ οι κατοικίες στο σύνθετο τουριστικό κατάλυμα το οποίο, σύμφωνα με το σχέδιο, θα είναι έτοιμο το 2026, θα διαθέτουν το σήμα Waldorf Astoria της Hilton.

Aντίστοιχα έχει συμβεί άλλωστε στην περίπτωση του πρώην «Hilton» της Αθήνας, νυν «ΤheIlisian». Το ιστορικό κτίριο που στέγαζε το Hiton Athens για πάνω από μισό αιώνα, μετεξελίσσεται από ένα ξενοδοχείο σε ένα οικοσύστημα πολλαπλών χρήσεων και εμπειριών όπου θα συνυπάρχουν ένα νέο ξενοδοχείο και κατοικίες των βραβευμένων brands Conrad και Waldorf Astoria της Hilton, χώροι γαστρονομίας, ψυχαγωγίας, ευεξίας, shoppingκαθώς και μια σύγχρονη λέσχη μελών, συνδέοντας τον κόσμο με την σύγχρονη Αθήνα.

Κάτω από την ομπρέλα της Mandarin Oriental θα ενταχθούν οι πολυτελείς κατοικίες που θα αναπτύξουν από κοινού η ΤΕΜΕΣ και η Lamda Development στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Με βάση τη συμφωνία των δύο εταιρειών, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάπτυξη του Mandarin Oriental, Athens, ενός ξενοδοχείου 5 αστέρων, δυναμικότητας 123 δωματίων και σουιτών, καθώς και 17 πολυτελών branded residences στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, με ορίζοντα έναρξης λειτουργίας το καλοκαίρι του 2027.

Πέρα από τους ξενοδοχειακούς κολοσσούς, και ο διάσημος οίκος μόδας Ralph Lauren θα χαρίσει την επωνυμία του σε κατοικίες εντός των ελληνικών συνόρων. Συγκεκριμένα, πέντε από τις πολυτελείς κατοικίες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του project Elounda Hills στην Κρήτη θα φέρουν την υπογραφή του διάσημου οίκου.

Οι πρωταγωνιστές της αγοράς

Με περισσότερα από 140 ολοκληρωμένα έργα, η Ευρώπη ήταν η τρίτη πιο ενεργή περιοχή για κατοικίες με εμπορικό σήμα το 2024, μετά τη Βόρεια Αμερική και την Ασία-Ειρηνικό, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 18% του παγκόσμιου δικτύου.

Η αγορά των branded residences στην Ευρώπη βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη, καθώς όλο και περισσότερα brands επενδύουν στην αγορά ακινήτων για να εδραιώσουν τη σχέση τους με το κοινό τους. Η Ευρώπη αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό για τέτοιου είδους επενδύσεις, χάρη στη διεθνή της απήχηση, την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική της και τη βαθιά ιστορική της κληρονομιά. Παρόλο που η περιοχή βρίσκεται πίσω από τις ΗΠΑ, την Ασία-Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή & Αφρική σε συνολική δραστηριότητα, η προβλεπόμενη αύξηση της αγοράς κατά 180% μέχρι το 2031 δείχνει τη μεγάλη δυναμική που υπάρχει. Την ώρα που πολλοί προορισμοί στην ήπειρο παραμένουν ανεξερεύνητοι, προσφέροντας ευκαιρίες για νέα projects που θα τροφοδοτήσουν περαιτέρω την ανάπτυξη του κλάδου.

Ανάμεσα στις ισχυρότερες αγορές της Ευρώπης, η Κωνσταντινούπολη και το Μπόντρουμ στην Τουρκία αναδεικνύονται ως κορυφαίοι προορισμοί με έντονη δραστηριότητα τόσο σε ολοκληρωμένα έργα όσο και σε νέα. Το Λονδίνο παραμένει το κυρίαρχο hotspot, συγκεντρώνοντας μεγάλο αριθμό ολοκληρωμένων επενδύσεων και ακόμα περισσότερα έργα υπό ανάπτυξη. Στην Ιβηρική Χερσόνησο, η Κόστα ντελ Σολ, η Λισαβόνα και το Αλγκάρβε δείχνουν ισχυρή παρουσία, με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον σε πολυτελείς κατοικίες συνδεδεμένες με διεθνή brands. Παράλληλα, περιοχές όπως η Βιέννη, η Μαδρίτη, η Τοσκάνη και η Ίμπιζα προσελκύουν επενδύσεις κυρίως λόγω της υψηλής τουριστικής τους αξίας και της ελκυστικότητας των ακινήτων τους.

Η δυναμική της αγοράς υποδηλώνει μια σαφή τάση προς τουριστικούς προορισμούς και θέρετρα, καθώς οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά τη διαθεσιμότητα κατάλληλων ακινήτων, τις πολεοδομικές εγκρίσεις και το κόστος ανάπτυξης. Αυτή η μετατόπιση δείχνει ότι το μέλλον των branded residences στην Ευρώπη θα εξαρτηθεί από το πώς οι επενδυτές θα καταφέρουν να αξιοποιήσουν το ενδιαφέρον του διεθνούς αγοραστικού κοινού σε συνδυασμό με τη μοναδικότητα κάθε τοποθεσίας.

 

Η έρευνα καταγράφει επίσης τις δέκα κορυφαίες ξενοδοχειακές επωνυμίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των branded residences. Η Radisson Blu βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τον μεγαλύτερο αριθμό ολοκληρωμένων έργων, ενώ διαθέτει και ένα σημαντικό pipeline ανάπτυξης. Η Six Senses και η Mandarin Oriental ακολουθούν, έχοντας ήδη ισχυρή παρουσία στην αγορά αλλά και φιλόδοξα σχέδια επέκτασης.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι ξενοδοχειακές αλυσίδες της λίστας ανήκουν στην πολυτελή κατηγορία, επιβεβαιώνοντας ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον κλάδο των branded residences επικεντρώνεται στην upscale και luxury αγορά. Άλλες επωνυμίες που ξεχωρίζουν είναι η Kempinski, η Four Seasons, η Wyndham και η The Ritz-Carlton, οι οποίες διαθέτουν σημαντικό αριθμό τόσο ολοκληρωμένων όσο και μελλοντικών έργων.

Διαβάστε επίσης

Κατώτατος Μισθός: Το σχέδιο για 6% αύξηση & ενίσχυση των κλαδικών συμβάσεων

Ρεύμα: Σταθερά τιμολόγια τον Μάρτιο, οι χρεώσεις ανά πάροχο

Εξοικονόμηση βενζίνης: Tips για πιο αποδοτική οδήγηση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!