THEPOWERGAME

Μπορεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, από το οποίο περνούν χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, όμως ο Πειραιάς μόλις πρόσφατα άρχισε να κάνει τα πρώτα του βήματα ως αυτόνομος τουριστικός προορισμός. Και σε αυτό το πλαίσιο προσπαθεί να αναπτύξει τις τουριστικές υποδομές του, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει παίξει σημαντικό ρόλο και ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, φαίνεται ότι το αναγνωρίζει και δηλώνει ευθέως: «Θέλουμε να αυξηθούν τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην πόλη μας, φυσικά διατηρώντας ισορροπίες και όρια. Η εικόνα της πόλης θα βελτιωθεί περαιτέρω. Και η βραχυχρόνια μίσθωση είναι ένα εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση και στο επιχειρείν». Σε ομιλία του στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης – Stama Greece, ο κ. Μώραλης εξήγησε: «Δεν είμαστε διακριτός, αυτόνομος προορισμός. Μια πόλη δεν αλλάζει σε μια δεκαετία από πέρασμα σε προορισμό, είμαστε όμως σε καλό δρόμο. Βλέπουμε πια έντονο το τουριστικό στοιχείο».
«Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τουριστικά τους συναδέλφους μας», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θοδωρής Καπράλος, επισημαίνοντας ότι «ο Πειραιάς έχει κάνει άλματα μέσα από μια σειρά πρωτοβουλιών. Η πόλη αναπτύσσεται και έχει δημιουργήσει νέες δουλειές, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να ψάχνει τρόπους ως αγορά για το πώς μπορεί να μεγαλώσει. Έχει μια μαγιά επισκεπτών που θα πρέπει να τους κάνουμε πρεσβευτές. Τα τοπικά καταστήματα είναι αυτά που μπορούν να επωφεληθούν. Οι τουρίστες που μένουν στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι εκείνοι που θέλουν να ζήσουν πραγματικά σαν Πειραιώτες».
Η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στον Πειραιά
Τα διαθέσιμα καταλύματα στον Πειραιά, αν και ακόμα είναι λίγα, ωστόσο αυξάνονται γρήγορα. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν ενεργά 544 καταλύματα στις πλατφόρμες, ενώ δύο χρόνια πριν, τον Ιανουάριο του 2022, ήταν 326. Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Stama Greece, Νάσος Γαβαλάς, ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρός ακόμα σε σχέση με τη ζήτηση. «Διαπιστώνουμε ότι είναι μεγαλύτερη η τουριστική ζήτηση στον Πειραιά απ’ ό,τι τα διαθέσιμα καταλύματα για τους επισκέπτες της πόλης. Ως Σύνδεσμος μπορούμε να βοηθήσουμε την ανάπτυξη της πόλης και να παροτρύνουμε τα μέλη μας να δραστηριοποιηθούν στον Πειραιά. Τόσο ο κ. Μώραλης, όσο και ο κ. Καπράλος θα μιλήσουν στο επίσημο Συνέδριό μας, στο ShortStay Conference, που θα γίνει στις 14 και 15 Φεβρουαρίου. Ο κόσμος που επιλέγει τη βραχυχρόνια μίσθωση ξοδεύει στην τοπική αγορά. Είναι προσωπικό μου στοίχημα ο Πειραιάς σε λίγα χρόνια να έχει πολλούς και καλούς τουρίστες. Στόχος είναι να γίνει το brand Πειραιάς ένα τουριστικό brand».
«Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των καταλυμάτων μας διαθέτουν 1 και 2 υπνοδωμάτια, η βραχυχρόνια μίσθωση δεν είναι αυτή που ”τραβά” αποθεματικό σπιτιών από οικογένειες», είπε ο διευθυντής του Stama Greece, Στάθης Καρόπουλος. Επιπλέον, στον Πειραιά υπάρχει μεγάλο κτιριακό απόθεμα, με 9 στα 10 ακίνητα που έχουν διατεθεί με όρους βραχυχρόνιας μίσθωσης να προέρχονται από κτίρια που ήταν εγκαταλειμμένα. «Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του προορισμού αναπτύσσονται σε τρεις βασικούς άξονες, στη διασύνδεση του Πειραιά με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην απαγόρευση έκδοσης νέων ΑΜΑ στο κέντρο της Αθήνας και στην αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος της πόλης. Ο Πειραιάς έχει πολλά ακίνητα που “ψάχνουν” νέα χρήση. Όταν το κτιριακό απόθεμα αναβαθμίζεται, σημαίνει επιχειρηματικότητα», είπε, μεταξύ άλλων, ο διευθυντής του Stama Greece, ο οποίος σήμερα αριθμεί 240 μέλη, που διαχειρίζονται πάνω από 7.500 ακίνητα σε 83 περιοχές πανελλαδικά.
Στο πλούσιο κτιριακό απόθεμα του Πειραιά αναφέρθηκε και ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μώραλης. «Έχουμε πάρα πολλά κτίρια, είτε ιδιωτικά, είτε δημόσια, που ανήκουν για παράδειγμα σε Ταμεία, και κάνουμε μια προσπάθεια να δούμε πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε».
Σημειώνεται ότι από τα 544 καταλύματα που διατίθενται σήμερα για βραχυχρόνια μίσθωση στην πόλη, το 63% έχει μόνο ένα υπνοδωμάτιο και το 32% διαθέτει δύο υπνοδωμάτια. Βάσει των στοιχείων, η πλειονότητα των καταλυμάτων βρίσκεται σε συνοικίες με εμπορικό ενδιαφέρον.
Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά το ξενοδοχειακό δυναμικό του Πειραιά, βάσει των στοιχείων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο συνολικός αριθμός των μονάδων στην πόλη ήταν 47, εκ των οποίων μόλις 1 ήταν στην κατηγορία των 5 αστέρων, 5 στην κατηγορία των 4 αστέρων, 12 στην κατηγορία των 3 αστέρων, 20 στην κατηγορία των 2 αστέρων και 9 έχουν μόνο 1 αστέρι.
Στα 15 εκατ. ο τζίρος της βραχυχρόνιας την τελευταία διετία
Τα στοιχεία του Stama Greece δείχνουν ότι τη διετία 2023-2024 ο τζίρος των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης στον Πειραιά ανήλθε σε περίπου 15 εκατ. ευρώ, έναντι 10 εκατ. ευρώ την προηγούμενη διετία (2022-2023).
Η μέση διάρκεια διαμονής των επισκεπτών σε καταλύματα τύπου Airbnb στον Πειραιά είναι από 3 έως 3,5 ημέρες κατά τους χειμερινούς μήνες, ενώ το καλοκαίρι μειώνεται στις 2,7 ημέρες, καθώς οι ταξιδιώτες επιλέγουν να επισκεφθούν κάποιο νησί και όχι να παραμείνουν στην πόλη.
Διαβάστε επίσης
Σαρώνουν τα ισπανικά brands στην ελληνική αγορά ένδυσης
Στεγαστικά δάνεια: Για πρώτη φορά χαμηλότερη δόση, ποιους αφορά
ΥΠΕΝ: Στα σκαριά νέο στρατηγικό σχέδιο για τις κρίσιμες πρώτες ύλες