THEPOWERGAME
Σημαντικές επιδόσεις σημείωσε η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Κρήτη φέτος, με τις προοπτικές της για την επόμενη χρονιά να είναι πολύ θετικές, όπως έδειξαν τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του Crete ShortStay Conference, που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά, στις 2 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με την Beyond, εταιρεία που παρέχει εργαλεία διαχείρισης εσόδων για τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης, το καλοκαίρι στην Κρήτη λειτουργούσαν πάνω από 29.000 καταλύματα, αριθμός αυξημένος κατά 21% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Κι όμως, η πληρότητά τους αυξήθηκε κατά 2%, κάτι που δείχνει την πολύ ισχυρή ζήτηση.
Η πληρότητα των καταλυμάτων κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών κινήθηκε πάνω από 45%, με τον Αύγουστο να φτάνει στο 54%, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, παρά την αύξηση των διαθέσιμων καταχωρήσεων στις πλατφόρμες, όπως έδειξαν τα στοιχεία της KeyData.
Να σημειωθεί ότι το 60% των κρατήσεων σε εναλλακτικά καταλύματα στην Κρήτη προέρχεται από την Booking.com, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Beyond.
Όπως ανέφερε ο κ. Τάσος Ευθυμίου, υπεύθυνος Ελλάδας και Κύπρου της Booking.com, το διάστημα Απριλίου – Σεπτεμβρίου, την ώρα που οι διαθέσιμες καταχωρίσεις καταλυμάτων στην πλατφόρμα αυξήθηκαν κατά 3% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 12%, σηματοδοτώντας την άνοδο της ζήτησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο του τζίρου των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης του νησιού κατά 15,8%, κάτι στο οποίο συνέβαλε και η αυξημένη κατά 6% μέση τιμή διανυκτέρευσης.
Αλλά και οι προοπτικές της αγοράς για την επόμενη χρονιά είναι ήδη πολύ καλές, με τις κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής για διαμονές το καλοκαίρι του 2025 να είναι 31% περισσότερες απ’ ό,τι ήταν την ίδια εποχή πέρυσι. Μάλιστα, οι τιμές πώλησης για την επόμενη χρονιά είναι αυξημένες κατά 7%.
Οι ταξιδιωτικές τάσεις που επηρεάζουν τη βραχυχρόνια μίσθωση
Ακριβώς μετά την πανδημία, η κυρίαρχη τάση ήταν το FOMO (Fear of Missing Out), με τους ταξιδιώτες να θέλουν βρεθούν παντού και να κάνουν τα πάντα. Πλέον, το JOMO (Joy of Missing Out) γίνεται η ανερχόμενη τάση, καθώς τα πλήθη τουριστών σε διάφορους προορισμούς κατά τη διάρκεια της περιόδου υψηλής ζήτησης οδηγούν πολλούς ταξιδιώτες να επιλέγουν τις άκρες της σεζόν, όπως εξήγησε ο James Cassidy, Senior Director της Vrbo.
Αυτήν την τάση επιβεβαίωσαν και τα στοιχεία της KeyData, η οποία καταγράφει άνοδο κατά 15% στις πληρότητες του Μαΐου και του Ιουνίου για την Κρήτη. Οι επισκέπτες αναζητούν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής και οι άκρες της σεζόν είναι πολύ πιο συμφέρουσες. Άλλωστε, στην Κρήτη ο καλός καιρός είναι σύμμαχος.
Επιπλέον, στις άκρες της σεζόν οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν και μεγαλύτερες διαμονές, μια τάση που είναι ολοένα και πιο αυξημένη. Ο κ. Αναστάσιος Δενεδιός, market manager της Airbnb, εξήγησε ότι κατά το τρίτο τρίμηνο οι διαμονές διάρκειας άνω των 28 διανυκτερεύσεων αντιπροσώπευαν το 18% των κρατήσεων στην πλατφόρμα. Οι διανυκτερεύσεις μακράς διάρκειας αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20% το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η άνοδος των μακροχρόνιων διαμονών οφείλεται επίσης στα καταλύματα που προσφέρουν μηνιαία έκπτωση, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 48% του συνόλου των καταλυμάτων στην Κρήτη.
Επιπλέον, τα οικογενειακά ταξίδια στο νησί αυξήθηκαν φέτος κατά 25% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, ένα ποσοστό που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των επισκεπτών της Κρήτης. Η πλειονότητα των τουριστών που έκαναν κράτηση μέσω της Airbnb είναι από τις ΗΠΑ και από ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία αλλά και η Ελλάδα. Όπως σημείωσε ο κ. Δενεδιός, οι αγορές της Ολλανδίας και της Αμερικής σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση για την Κρήτη.
Διαβάστε επίσης
Εκλογές ΗΠΑ 2024: Το μαύρο κουτί και οι κώδικες ασφαλείας απέναντι στη νοθεία
Εταιρικά ομόλογα: Τα 20 που μπορεί να αγοράσει κάποιος με 1.000 ευρώ
BASF: Πώς η κρίση στην παραγωγή EV χτυπά τη χημική βιομηχανία