THEPOWERGAME
Ιδιαίτερη δυναμική καταγράφει κατά το β΄ τρίμηνο του 2024 το λιανεμπόριο, η οποία έχει μεταφραστεί σε περισσότερα νέα ανοίγματα στις βασικές εμπορικές πιάτσες της Ελλάδας. Μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 οι συναλλαγές στον τομέα των εμπορικών καταστημάτων και εμπορικών κέντρων ανήλθαν σε 77 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από τα 23 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Cushman & Wakefield Proprius.
Στα ύψη τα ενοίκια
Τα πρωτεία της ακρίβειας για ακόμη μια φορά τα κατέχει η Ερμού, καθώς θεωρείται ο πιο περιζήτητος εμπορικός δρόμος, ενώ ανύπαρκτά είναι τα διαθέσιμα ακίνητα προς μίσθωση, με αποτέλεσμα τα ενοίκια να φτάνουν σήμερα στα 290 ευρώ το τ.μ. τον μήνα. Ο δεύτερος πιο ακριβός δρόμος είναι η οδός Αγγέλου Μεταξά στη Γλυφάδα, που αποτελεί το “δυνατό”, εμπορικό σημείο των νοτίων προαστίων, λόγω και του ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο στην περιοχή. Συγκεκριμένα, τα ενοίκια διαμορφώνονται στα 150 ευρώ το τ.μ. τον μήνα. Σύμφωνα ωστόσο με τους επαγγελματίες της αγοράς, η αναμενόμενη μετακίνηση, κάποιων υφιστάμενων χρηστών προς τα εμπορικά κέντρα του Ελληνικού πρόκειται να αλλάξει τον χαρακτήρα του δρόμου, καθώς ήδη σταδιακά σε πολλά σημεία του αναπτύσσονται όλο και περισσότερα καταστήματα F&B(εστίασης και διασκέδασης).
Η πιθανή αλλαγή των σημερινών συνθηκών στην οδό Αγγέλου Μεταξά βασίζεται και στο γεγονός ότι κατά το παρελθόν η δημιουργία του The Mall Athens και του Golden Hall, επίσης από τη Lamda Development, στα Βόρεια Προάστια μείωσε ραγδαία τόσο τη ζήτηση των χρηστών, όσο και την επισκεψιμότητα των εμπορικών δρόμων κυρίως στη Κηφισιά. Ο εμπορικός δρόμος της Κηφισιάς θεωρείται σήμερα ο τρίτος ακριβότερος, καθώς τα μισθώματα διαμορφώνονται στα 110 ευρώ το τ.μ. τον μήνα. Ελαφρώς φθηνότερα ενοίκια έχει το Κολωνάκι, καθώς αυτά φτάνουν τα 105 ευρώ το τ.μ. τον μήνα παρά το γεγονός ότι φιλοξενεί καταστήματα με ισχυρά brands. Χαμηλότερα μισθώματα της τάξεως των 100 ευρώ τ.μ. τον μήνα έχει ο Πειραιάς, ο οποίος έχει ιδιαίτερη δυναμική λόγω και των πρόσφατων εγκαινίων του Πύργου του Πειραιά.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Cushman & Wakefield Proprius το πρώτο μισό του έτους ο τομέας της πολυτέλειας συνεχίζει να καταγράφει ιδιαίτερη δυναμική, παρά τη σημαντική έλλειψη διαθέσιμων ακινήτων σε θέσεις πρώτης προβολής. Ο τομέας των τροφίμων και ποτών, επίσης παραμένει ισχυρός, ιδίως σε περιοχές που επηρεάζονται από τον τουρισμό. Παράλληλα, έντονο είναι και το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον εμπορικό δρόμο της Τσιμισκή, με αποτέλεσμα να είναι ελάχιστα τα διαθέσιμα καταστήματα και τα ενοίκια να είναι στα ύψη, καθώς διαμορφώνονται στα 140 ευρώ το τ.μ. τον μήνα. Αύξηση της δραστηριότητας εντοπίζεται επίσης σε μικρότερες πόλεις, όπως στο Ηράκλειο και στην Πάτρα όπου τα μισθώματα διαμορφώνονται στα 95 ευρώ το τ.μ. τον μήνα και στα 80 ευρώ αντίστοιχα.
Οι πολυτελείς μάρκες ποντάρουν στην Ελλάδα
Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά πολυτελείας είχαν τα εγκαίνια της Astir Marina, η οποία πλέον στεγάζει διάσημους οίκους μόδας -Louis Vuitton, Loro Piana, Dior, Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Zegna, Rolex, Dolce & Gabbana Casa, Off-White, Orlebar Brown, Zeus+Dione, Ralph Lauren, Golden Goose, Dyson, Alós Eyewear και Karkalis.
Στα σημαντικά εγκαίνια της περιόδου σε κεντρικούς δρόμους περιλαμβάνονται το νέο κατάστημα 150 τ.μ. του Tommy Hilfiger στον Μύκονο και τα pop-up stores του Karl Lagerfeld και της Boss επίσης στο νησί των ανέμων. Παράλληλα, ντεμπούτο στην χώρα μας έκανε η ιταλική Weekend Max Mara, ανοίγοντας κατάστημα στη Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα από τα 250 σημεία πώλησης που διατηρεί παγκοσμίως το ιταλικό lifestyle brand, μέρος του ομίλου Max Mara.
Ποια openings ξεχώρισαν
Η Zara επίσης εγκαινίασε το μεγαλύτερο κατάστημα-ναυαρχίδα 5.000 τ.μ. στον Πύργο του Πειραιά. Η Legendary Food επίσης που έχει αναλάβει τη στοά Αρσακείου στο κέντρο της Αθήνας, θα στεγάσει το «Europa Experience» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η Αθήνα γίνεται έτσι η 13η πόλη που θα φιλοξενεί το Europa Experience μαζί με το Βερολίνο, το Παρίσι, τη Ρώμη, τη Βιέννη και άλλες οκτώ πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακόμη, η Sinsay εξασφάλισε τρία νέα καταστήματα, δύο στην Αθήνα, στον Άγιο Δημήτριο και στο Αιγάλεω, και ένα τρίτο στην Ξάνθη. Η Zakcret άνοιξε επίσης στην περιοχή της Γλυφάδας, ενώ η Terranova άνοιξε κατάστημα στην οδό Ερμού.
Διαβάστε επίσης
Τα επικρατέστερα σενάρια για το placement της Εθνικής Τράπεζας
To ντονέρ, το μπουρέκ, η καρμπονάρα και η μάχη για τα εθνικά πιάτα
Τι σηματοδοτεί η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης