THEPOWERGAME
Τον Σεπτέμβριο του 2025 αναμένεται να παραδοθεί το έργο του μεγάλου Αστικού Περιπάτου της Αθηναϊκής Ριβιέρας, καθώς χθες υπογράφτηκε επίσημα η σύμβαση μεταξύ του Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά και της αναδόχου εταιρείας, η οποία είναι η ΖΙΤΑΚΑΤ. Η επένδυση, που θα ξεκινήσει να υλοποιείται τους αμέσως επόμενους μήνες, προβλέπει τη δημιουργία ενός ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, που θα ενώνει το παραλιακό μέτωπο από την Καλλιθέα μέχρι το δημαρχείο του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης. Η συνολική του έκταση θα φτάσει περίπου τα 18 χλμ. και θα έχει προϋπολογισμό ύψους 19,13 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή, ωστόσο, δεν έχει τη στήριξη όλων των Δήμων των Νοτίων Προαστίων, καθώς προ ολίγων ημερών ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης τάχθηκε ανοικτά κατά του μεγάλου έργου.
Ο Αστικός Περίπατος – Αθηναϊκή Ριβιέρα, ο οποίος θεωρείται μία από τις σημαντικότερες αναπλάσεις του Λεκανοπεδίου, καθώς θα αλλάξει την εικόνα του παραλιακού μετώπου της Αττικής, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης 510 ημερών από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Σύμφωνα με τη χθεσινή παρουσίαση του έργου, ο Αστικός Περίπατος θα περάσει από έξι δήμους, θα είναι συνολικά 18 χλμ., από τα οποία υπάρχουν 6 χιλιόμετρα επί του παραλιακού μετώπου, που εξαιρούνται λόγω της ανάπτυξης άλλων έργων, όπως το Ελληνικό και η Μαρίνα Αλίμου, ενώ 2 χιλιόμετρα επί της παραλίας της Γλυφάδας έχουν ήδη ανακατασκευαστεί.
Η κατασκευή του υπόλοιπου έργου θα γίνει τμηματικά, με την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και την κατασκευαστική εταιρεία ZitaΚat να αναλαμβάνουν μέρος του έργου, μήκους περίπου 12 χιλιομέτρων. Ετσι, ο Δήμος Καλλιθέας αναλαμβάνει κομμάτι του ποδηλατόδρομου μήκους 365 μέτρων, ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου το μεγαλύτερο κομμάτι, έκτασης 3.752 μέτρων, ο Δήμος Αλίμου 1.563 μέτρα, ο Δήμος Ελληνικού 2.817 μέτρα (σε δύο τμήματα από 1.048 και 1.769 μέτρα έκαστο), ο Δήμος Γλυφάδας το ανολοκλήρωτο κομμάτι των 821 μέτρων (το υπόλοιπο είναι έτοιμο) και ο Δήμος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης 2.646 μέτρα.
Αναλυτικά, σύμφωνα με όσα ισχύουν επίσης το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, από τον Δήμο Πειραιά.
Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
Ενα χιλιόμετρο θα έχει μήκος ένα επιπλέον τμήμα, το οποίο θα διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου. Αυτό εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου τής από το 2020 Σύμβασης Παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ – Ελληνικού Δημοσίου – ΕΤΑΔ – παραχωρησιούχου Μαρίνα Αλίμου – Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Μονοπρόσωπη ΑΕ, σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου.
Άλλο ένα χιλιόμετρο θα είναι το μήκος που θα περνά μέσα από τα ακίνητα της επένδυσης του Ελληνικού, ενώ περίπου 2,5 χιλιόμετρα θα είναι το τμήμα που θα διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας και υλοποιείται ως μέρος ξεχωριστού έργου με τίτλο Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας, με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Γιατί ο Δήμος Ελληνικού θέλει να μπλοκάρει τον αστικό περίπατο
Ενάντια στο μεγάλο έργο, ωστόσο, τάσσεται ο δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, καθώς η συγκεκριμένη ανάπλαση αποφασίστηκε και διαμορφώθηκε, όπως καταγγέλλει, χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου.
Η βασική αντίθεση του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης στην κατασκευή του ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου στο παραλιακό μέτωπο είναι ότι όσον αφορά την περιοχή του Ελληνικού, το έργο θα περνάει από την απέναντι μεριά της παραλίας, μπαίνοντας σε γειτονιές που βρίσκονται στο εσωτερικό του Δήμου και καθιστώντας άστοχη την έννοια του «ενιαίου παραλιακού μετώπου», στην οποία προσβλέπει. «Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία, που αφορά μόνο τον Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης, το να έχουμε έναν πεζόδρομο και έναν ποδηλατόδρομο που δεν θα βρίσκεται δίπλα στην παραλία, αλλά απέναντι στις γειτονιές της πόλης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.
Εκτός αυτού, ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης καταγγέλλει πως ποτέ δεν κλήθηκε για να συμμετάσχει στις συζητήσεις και τις μελέτες για το έργο. Ως αποτέλεσμα, το σχέδιο δεν πληροί της προϋποθέσεις που έχει θέσει το Δημοτικό Συμβούλιο Ελληνικού – Αργυρούπολης, ενώ δεν έχουν συμπεριληφθεί σε αυτό τα έργα ανάπλασης που αιτήθηκε ο Δήμος.
Μάλιστα, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε πως επιφυλάσσεται να κινηθεί νομικά κατά του έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί σε μια γειτονιά η οποία έχει, όπως αναφέρεται, επιβαρυνθεί από τα έργα της επένδυσης του Ελληνικού. «Η απουσία μας είναι συμβολικής και ουσιαστικής σημασίας, ένα ηχηρό μήνυμα προς όλους αυτούς που νομίζουν ότι αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς και χωρίς να εκφράζουν ρητές δεσμεύσεις που εξασφαλίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων μας» όπως προσθέτει.
Τι δήλωσε ο πρωθυπουργός για το νέο μεγάλο έργο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου αναφέρθηκε στις τεράστιες αναπτυξιακές δυναμικές, οι οποίες δημιουργούνται από τα έργα της Αθηναϊκής Ριβιέρας, όχι μόνο στο Ελληνικό, αλλά καθ’ όλο το μήκος της ακτογραμμής από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο. Επισήμανε ακόμη ότι το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών.
«Σε συνεργασία με όλους τους Δήμους, θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη η οποία προκαλείται από την Αθηναϊκή Ριβιέρα δεν θα είναι εις βάρος των κατοίκων της περιοχής και ότι όλα τα συνοδά και υποστηρικτικά έργα θα συμβάλλουν στη συνολική ανάδειξη του παράκτιου μετώπου, προς όφελος όλων των πολιτών και πρωτίστως των μόνιμων κατοίκων των παράκτιων Δήμων», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αστική βιώσιμη κινητικότητα και αφού επισήμανε τη θετική αποδοχή του πρώτου τμήματος αυτού του ποδηλατόδρομου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων, στην Γλυφάδα, υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που θα έχει για την ποιότητα της ζωής συνολικά όλων των παράκτιων δήμων αυτό το έργο σε πολύ μεγαλύτερη έκταση, σε πρώτη φάση στα 12 χιλιόμετρα.
Διαβάστε επίσης
Huawei: Σφίγγει ο κλοιός σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αρνητικό ρεκόρ στην υψηλή φορολογία της βενζίνης καταγράφει η Ελλάδα