Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΓΑΙΑΟΣΕ: Τα σχέδια για τους 3 σιδηροδρομικούς σταθμούς

Η αξιοποίηση του κεντρικού σταθμού του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης αλλά και σε δεύτερο χρόνο του Σταθμού Λαρίσης αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της ΓΑΙΑΟΣΕ το επόμενο διάστημα, εφόσον ολοκληρωθεί και επίσημα το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός «νέου» ΟΣΕ. Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά τη συγχώνευση των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ενώ προβλέπει και την ένταξη μόνο του τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ στη νέα εταιρεία, καθώς οι υπόλοιπες αρμοδιότητές της θα σχετίζονται αποκλειστικά με την αξιοποίηση της ανενεργής ακίνητης περιουσίας της και στην περαιτέρω ανάπτυξη των εν ενεργεία σταθμών.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε στο powergame.gr η διευθύνουσα σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Ιωάννα Δούνια, «στην αρμοδιότητα της εταιρείας είναι αποκλειστικά οι σταθμοί που είναι σε καταστολή, οι παλιές και εγκαταλελειμμένες γραμμές. Δεν σχετιζόμαστε πουθενά σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Ασχολούμαστε αποκλειστικά από την πλευρά της εκμετάλλευσης ακινήτων, που δεν εξυπηρετούν λειτουργικά τον σιδηρόδρομο, ενώ όπου υπάρχει σιδηροδρομική λειτουργία εμπλεκόμαστε πάντα σε συνεννόηση με τον διαχειριστή υποδομής, δηλαδή ζητούμε άδεια γιατί αυτό προβλέπει η νομοθεσία».

Σχετικά με τους εν ενεργεία μεγάλους σταθμούς, όπως τονίζει η κ. Δούνια, υπάρχει ισχυρή βούληση από την πλευρά της ΓΑΙΑΟΣΕ για διάφορες σημαντικές παρεμβάσεις αναπτυξιακής φύσεως με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο στόχαστρο της εταιρείας, λοιπόν, έχει μπει η ανάπτυξη των μεγάλων σταθμών στα αστικά κέντρα, όπως της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στόχος της διοίκησης είναι να μετατραπούν οι εν λόγω σταθμοί σε ισχυρούς κόμβους μεταφοράς, που θα περιλαμβάνουν και Μετρό και σταθμό λεωφορείων, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να μετακινηθούν οπουδήποτε στον αστικό ιστό. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει δυνατότητες αξιοποίησης των χώρων αναμονής για τη δημιουργία εμπορικών χρήσεων, όχι μόνο τόσο για την καλύτερη εμπειρία των επιβατών, αλλά και για την ευρύτερη αναβάθμιση των περιοχών που θεωρούνται μέχρι σήμερα αρκετά υποβαθμισμένες.

Όπως υποστηρίζει ωστόσο η ίδια: «Η αξιοποίηση των εν λόγω σταθμών βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, δηλαδή προς το παρόν έχουμε ολοκληρώσει μια μελέτη σκοπιμότητας, η οποία εξέτασε ένα αρχικό ενδιαφέρον ιδιωτών που θα μπορούσαν ή θα θέλανε δυνητικά να μπουν σε μια τέτοια ανάπτυξη. Παράλληλα εξετάσαμε και σενάρια χρήσεων τα οποία θα ήταν ενδιαφέροντα και θα ταίριαζαν στις εν λόγω περιοχές. Συγκεκριμένα, τα πρώτα βήματα έγιναν για τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, καθώς έχουν πιο κομβική σημασία και βρίσκονται σε πιο ώριμη φάση. Ειδικότερα, δόθηκε έμφαση στη Θεσσαλονίκη, καθώς λόγω και του Μετρό αλλά και των μπαράζ επενδύσεων που υλοποιούνται, αποτελεί ιδανική χρονική στιγμή για την αξιοποίηση του εν λόγω σταθμού.

Στα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται και ο Σταθμός Λαρίσης, ωστόσο αυτήν τη στιγμή πρόκειται να υλοποιηθεί η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών από τη νότια έξοδο του σταθμού. Γι’ αυτόν τον λόγο, σύμφωνα με την κ. Δούνια, «ο εν λόγω σταθμός αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση και για να προχωρήσουμε πρέπει να έχει ολοκληρωθεί αυτή η παρέμβαση, σχεδιαστικά τουλάχιστον».

Πέρα από τους σταθμούς, σε δεύτερη φάση η ΓΑΙΑΟΣΕ στοχεύει να αξιοποιήσει και τα υπόλοιπα ακίνητα που έχει στο χαρτοφυλάκιό της. Όπως επισημαίνει η ίδια: «Είναι ανάγκη να αξιοποιηθούν και τα μικρότερα ακίνητα, καθώς πρόκειται για ιστορικά κτίρια, που είναι περιουσία του σιδηρόδρομου. Ωστόσο, τα εν λόγω ακίνητα έχουν άλλου τύπου δυσκολίες, καθώς η πλειονότητά τους δεν βρίσκεται σε μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουν τόσο μεγάλη εμπορική ζήτηση». Το γεγονός μάλιστα ότι δεν βρίσκονται σε εμπορικές τοποθεσίες οδηγεί τη διοίκηση της εταιρείας να σκέφτεται συνεργασίες με τις περιφέρειες και την τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να γίνει πιο εύκολη η ανακατασκευή τους, για να καταστούν πιο ελκυστικά για έναν ιδιώτη.

«Ωστόσο, σαφώς η πρώτη προτεραιότητα είναι μεγάλοι σταθμοί, οι οποίοι θα μπορούν να δώσουν έσοδα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν μετά και σε άλλα ακίνητα, που από μόνα τους δεν είναι τόσο ελκυστικά», καταλήγει η ίδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!