Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Οι παθογένειες που πρέπει να υπερβεί η Ελλάδα για να γίνει κέντρο logistics

Συνεχίζεται η ταχεία ανάπτυξη των ελληνικών logistics, με τη ζήτηση να εξακολουθεί να βρίσκεται στα ύψη και να υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά. Ήδη μέσα σε μία δεκαετία η Ελλάδα έχει επιτύχει σημαντική βελτίωση με βάση τις επιδόσεις της στα logistics, καθώς από την 72η θέση που βρισκόταν στον δείκτη Logistics Performance Index της παγκόσμιας τράπεζας, σήμερα έχει φτάσει στη 19η θέση. Οι ελληνικές εταιρείες logistics ωστόσο είναι ιδιαίτερα εσωστρεφείς και ο κλάδος έχει σημαντικές παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε η χώρα να μπορεί να ανταγωνιστεί τις ισχυρές αγορές του εξωτερικού.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε στο powergame.gr o πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, στα εθνικά logistics υπάρχουν πολλά ανοιχτά θέματα και το πιο σημαντικό εξ αυτών είναι η έλλειψη οργανωμένων υποδοχέων, που αυξάνει πολύ το κόστος τους. Επίσης, αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα για να βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τις αδειοδοτήσεις των αποθηκών και των εγκαταστάσεων logistics, υπάρχουν σημαντικά κενά που πρέπει να καλυφθούν.

Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα που εντοπίζεται στα ελληνικά logistics είναι η έλλειψη οργανωμένου και αποτελεσματικού σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, όπως τονίζει ο κ. Ζηλιασκόπουλος: «Mετά και την πρόσφατη καταστροφή στη Θεσσαλία η κατάσταση του σιδηρόδρομου χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο, καθώς ο ΟΣΕ και η Hellenic Train δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε όλη αυτήν την κίνηση που υπάρχει στα ελληνικά λιμάνια». Μεγάλη πληγή για τον κλάδο των logistics αποτελεί επίσης και ο εξαιρετικά πεπαλαιωμένος στόλος  των φορτηγών που μεταφέρουν τα εμπορεύματα, αλλά και η έλλειψη οδηγών.

Παρ’ όλα αυτά, έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου για να γίνει η Ελλάδα μια ανταγωνιστική αγορά. Συγκεκριμένα, εκτός από τις επενδύσεις των ξένων εταιρειών στο κλάδο, όπως της HIG, το κράτος έχει αναθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στη δημιουργία δύο μεγάλων logistics center τόσο στην περιοχή της Φυλής όσο και στο στρατόπεδο Γκόνου, ενώ παράλληλα τρέχουν και οι εργασίες στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ Α.Ε.) -γνωστό και ως Θριάσιο Ι και στο Θριάσιο ΙΙ. Σύμφωνα μάλιστα με τον Ζηλιασκόπουλο, αυτές οι επενδύσεις σε βάθος πενταετίας θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης οργανωμένων υποδοχέων στην Ελλάδα.

Σχετικά με το logistics center που θα δημιουργηθεί στη Φυλή, πρόκειται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα μεταφορών και logistics, καθώς σ’ αυτό θα μετεγκατασταθούν συνολικά 391 μεταφορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα και διακινούν εμπορεύματα με περίπου 4.000 φορτηγά. Όπως αποκαλύπτει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, «στη Φυλή έχουμε ωριμάσει και καθαρίσει το ακίνητο των 500 στρεμμάτων, το οποίο είχε αρχαιολογικά ευρήματα και ρέματα. Επιπλέον, τώρα έχουμε πάρει την αδειοδότηση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, οπότε το επόμενο βήμα είναι, μαζί με τους ειδικούς συμβούλους, να ετοιμάσουμε τη σύμβαση παραχώρησης και τους όρους, ώστε αυτό να είναι βιώσιμο οικονομικά. Μέχρι το καλοκαίρι θα έχει βγει ο διαγωνισμός και θα βρεθεί στη συνέχεια ο ανάδοχος».

Για το στρατόπεδο Γκόνου των 600 στρεμμάτων, σύμφωνα με τον ίδιο, υπήρχαν πολλά θέματα ιδιοκτησίας και δεν ήταν ώριμο ακίνητο, γι’ αυτό ο πρώτος διαγωνισμός που είχε βγει στο παρελθόν απέτυχε. Συγκεκριμένα, το οικόπεδο χρειαζόταν εκκαθάριση, καθώς υπήρχαν νάρκες και οι εγκαταστάσεις του φούρνου του στρατού, ενώ είχε και θέματα απαλλοτριώσεων. Σύντομα ωστόσο θα βγει και αυτό σε διαγωνισμό, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμη ισχυρό logistics center και στη Βόρεια Ελλάδα.

Για τη βελτίωση της εγχώριας αγοράς logistics και τη μετατροπή της Ελλάδα σε βασικό υποδοχέα των φορτίων από τη διεθνή αγορά, το Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής στοχεύει να επικαιροποιήσει τον νόμο 4202/2014, που ορίζει τα logistics για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο: «Eίναι ώρα έπειτα από 10 χρόνια, επειδή πολλά κομμάτια του νόμου είτε δεν έχουν υλοποιηθεί είτε δεν έχουν αλλάξει, να επικαιροποιηθεί, έτσι ώστε να βελτιωθεί το ελλιπές νομικό πλαίσιο του κλάδου».

Ακόμη, στόχος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να έρθουν και οι ξένες εταιρείες στη χώρα. Αυτό πρόκειται να επιτευχθεί με τη βελτίωση των εγχώριων υποδομών, είτε μέσα από τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης είτε μέσω άλλων χρηματοοικονομικών εργαλείων. Με αυτόν τον τρόπο, οι ελληνικές εταιρείες, που σήμερα είναι στην πλειονότητά τους οικογενειακές, θα καταφέρουν να ψηφιοποιηθούν και να γίνουν πιο εξωστρεφείς, ώστε να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές στο διεθνές περιβάλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!