THEPOWERGAME
Η επόμενη μεγάλη τάση, που αναμένεται να επηρεάσει όλο το φάσμα της επιχειρηματικότητας, είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Σε κλάδους που έχουν άμεση σχέση με την τεχνολογία, όπως είναι η βραχυχρόνια μίσθωση, ήδη η AI έχει κάνει την είσοδό της, με τις μεγάλες πλατφόρμες να τη χρησιμοποιούν με διάφορους τρόπους.
Η Airbnb χρησιμοποιεί τεχνολογία AI για να αποτρέπει τη διεξαγωγή πάρτι σε σπίτια που είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα της. Ο στόχος αυτού του συστήματος είναι να εντοπίσει απόπειρες κράτησης μίας, δύο και τριών νυχτών για ολόκληρες καταχωρίσεις κατοικιών κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που προηγείται της Πρωτοχρονιάς 2024.
Επιπλέον, έχει εξαγοράσει την startup, Gameplanner.AI, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της πλατφόρμας Μπράιαν Τσέσκι να δηλώνει ότι θέλει να χρησιμοποιήσει την AI ως «ταξιδιωτικό θυρωρό» που μαθαίνει για τους χρήστες με την πάροδο του χρόνου και βελτιώνει τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες – για παράδειγμα, συνδυάζοντας τους χρήστες με τα κατάλληλα δωμάτια ή σπίτια.
Ο έτερος γίγαντας, η Booking.com, ανακοίνωσε πως θα δοκιμάζει ένα νέο διοργανωτή ταξιδιών, που θα βασίζεται μερικώς στο μεγάλο μοντέλων γλωσσών του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, στο app ταξιδιών του ομίλου που θα επιτρέπει σε επιλεγμένους ταξιδιώτες στις ΗΠΑ να υποβάλλουν σειρά ερωτημάτων και να δημιουργούν δρομολόγια. Η λειτουργία θα βασίζεται επίσης στα υπάρχοντα μοντέλα μηχανικής μάθησης της Booking για την παροχή επιλογών προορισμών και καταλυμάτων.
Η AI στο πλευρό του οικοδεσπότη
Τι σημαίνει όμως η τεχνητή νοημοσύνη για τον απλό οικοδεσπότη; Πώς μπορεί να τη χρησιμοποιήσει προκειμένου να κάνει ευκολότερη, και αποδοτικότερη, την καθημερινότητά του ως διαχειριστής ενός ή και περισσότερων σπιτιών σε βραχυχρόνια μίσθωση;
Ο κ. Αλέξανδρος Καραβίτης, συνιδρυτής και CEO της hosthub, του μεγαλύτερου ελληνικού channel manager και PMS για τη βραχυχρόνια μίσθωση, μοιράστηκε μερικά απλά, αλλά πολύ χρήσιμα παραδείγματα για το πώς μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει το Chat GPT.
Η καταχώριση: Το Chat GPT μπορεί να βοηθήσει τον ιδιοκτήτη ή διαχειριστή του ακινήτου να ανανεώσει την καταχώρηση στις πλατφόρμες. «Μπορείς να ζητήσεις από το Chat GPT να γράψει το κείμενο της περιγραφής του ακινήτου, δίνοντας τις προδιαγραφές του, και ζητώντας του να το γράψει σε όποιο στυλ σε εκφράζει, πιο επαγγελματικό, πιο ρομαντικό, πιο νεανικό… ή απλώς να ζητήσεις να γράψει σε πιο καλά αγγλικά. Επίσης, μπορείς να του δώσεις τις φωτογραφίες του ακινήτου και να του ζητήσεις να σου γράψει λεζάντες, ένα στοιχείο που συχνά οι διαχειριστές ξεχνούν να προσθέσουν στις καταχωρήσεις τους», εξηγεί ο κ. Καραβίτης.
Προτάσεις για το ίδιο το ακίνητο: Ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να ζητήσει από το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης να του κάνει προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να βελτιώσει το ακίνητο που νοικιάζει με βραχυχρόνια μίσθωση. «Μπορεί να σου προτείνει, για παράδειγμα, ότι αν βάλεις τζακούζι, θα έχει περισσότερες κρατήσεις, με βάση του τι ζητούν οι επισκέπτες στην περιοχή σου. Ή αν του δώσεις φωτογραφίες από χώρους του σπιτιού, να σου προτείνει βελτιώσεις, όπως να αφαιρέσεις ή να προσθέσεις κάποια έπιπλα από το σαλόνι, να βγάλεις τις οικογενειακές φωτογραφίες γιατί δεν αρέσει αυτό στους επισκέπτες. Όλα αυτά τα έχουμε δοκιμάσει, δεν είναι απλώς θεωρητικά», μας λέει ο κ. Καραβίτης, που είναι και ο ίδιος οικοδεσπότης.
Αντιμετώπιση προβλημάτων: Κατά τη διάρκεια μιας κράτησης, ο επισκέπτης του Airbnb, στέλνει μήνυμα στον οικοδεσπότη ότι γίνονται έργα στον δρόμο και έχει πολύ φασαρία. Αυτό, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσει σε αρνητική κριτική. Το Chat GPT λοιπόν πρότεινε μια απάντηση στην οποία χρησιμοποίησε μια απολύτως πιστευτή δικαιολογία και επιπλέον πρότεινε στον οικοδεσπότη να παρέχει δωρεάν ωτοασπίδες στους επισκέπτες όπως και να τους δώσει πληροφορίες για τα πιο ενδιαφέροντα μέρη της περιοχής, προκειμένου να τους ωθήσει να βγουν από το σπίτι τις ώρες που γίνεται ο θόρυβος. Το αποτέλεσμα ήταν μια άριστη κριτική.
Σε άλλο περιστατικό, που ο οικοδεσπότης έθεσε στο Chat GPT το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με το γεγονός ότι οι επισκέπτες του όταν επιστρέφουν στο σπίτι θα πρέπει να περιμένουν να ζεσταθεί το νερό του θερμοσίφωνα, το εργαλείο πρότεινε ένα μήνυμα προς τους επισκέπτες, που όχι μόνο τους καθησυχάζει, αλλά τους οδηγεί να βάλουν 5 αστέρια μετά τη διαμονή τους.
«Σε εσωτερικές δοκιμές, η επιτυχία των απαντήσεων ξεπερνά και το 90% και σε πολλές περιπτώσεις, οι απαντήσεις που δίνει είναι πολύ καλύτερες από ό,τι έχουμε σκεφτεί εμείς», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καραβίτης.
Ανάπτυξη και της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Η νέα τεχνολογία έχει οδηγήσει και στη δημιουργία μιας νέας γενιάς startups στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και μάλιστα μια από αυτές είναι ελληνική. Πρόκειται για την Prime Host, η οποία έχει αναπτύξει ένα εργαλείο που απαντά μόνο τους στις ερωτήσεις των επισκεπτών. Το εργαλείο αντλεί από το PMS και το channel manager στοιχεία όπως τις προηγούμενες επικοινωνίες με τους επισκέπτες, τους κανόνες λειτουργίας του σπιτιού, τα χαρακτηριστικά και τις ανέσεις του σπιτιού ακόμα και τους check-in guides που χρησιμοποιούν πολλοί οικοδεσπότες, εκπαιδεύεται πάνω σε αυτές τις πληροφορίες και απαντά μόνο τους στις ερωτήσεις των επισκεπτών. Έτσι, ο ρυθμός απαντήσεων του οικοδεσπότη είναι άμεσος, κάτι που ικανοποιεί τον επισκέπτη, ενώ αφήνει στον οικοδεσπότη τον χρόνο να ασχοληθεί με θέματα που απαιτούν δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, ικανότητες που μόνο ο άνθρωπος μπορεί να αναπτύξει.