THEPOWERGAME
Εντάχθηκε στο νόμο για τις Στρατηγικές Επενδύσεις (Ν.4864/2021) η δημιουργία του κέντρου logistics Hull Logistics Park, της εταιρείας HIG. H επενδυτική εταιρεία πρόκειται να δημιουργήσει το πρώτο κέντρο logistics της χώρας που διαθέτει δικό του λιμάνι, και η ένταξη του επενδυτικού της σχεδίου στις διατάξεις του νόμου περί Στρατηγικών Επενδύσεων, θα λάβει τόσο το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης, όσο και το κίνητρο της χωροθέτησης.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, στη συγκεκριμένη επένδυση «αποδίδεται το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 και το κίνητρο της χωροθέτησης του άρθρου 7 του ν. 4864/2021, με την επισήμανση ότι τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα του επενδυτικού σχεδίου καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας».
Με τα δύο αυτά κίνητρα ουσιαστικά ο επενδυτικός φορέας θα αποκτά εντός 45 εργάσιμων ημερών οποιαδήποτε άδεια απαιτεί η ολοκλήρωση της επένδυσης, ενώ επιτρέπεται ο συντελεστής δόμησης του ακινήτου, να ανέλθει στο 0,6 και υπό προϋποθέσεις στο 0,9.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, το συνολικό ύψους της επένδυσης θα ανέλθει σε 244,2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή της θα προέλθει από ίδιους πόρους, ύψους 30 εκατ. ευρώ που θα εισφερθούν από την HIG Europa Realty Partners και τραπεζικό δανεισμό ύψους 214 εκατ. ευρώ.
Το ύψος της επένδυσης κατατάσσει την συγκεκριμένη επένδυση σύμφωνα, στην κατηγορία 1 των Στρατηγικών Επενδύσεων του σχετικού νόμου, καθώς ξεπερνά τόσο το όριο των 75 εκατ. ευρώ, αλλά και το όριο της δημιουργίας άνω των 75 θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει κατατεθεί, στο Hull Logistics Park, κατά την περίοδο λειτουργίας του, αναμένεται να δημιουργηθούν 1.238 νέες θέσεις εργασίας.
To Hull Logistics Park είναι το πρώτο κέντρο διαχείρισης αποθηκευτικών χώρων που θα διαθέτει δικό του λιμάνι. Υπό αυτό το πρίσμα, όταν ολοκληρωθεί η ανέγερσή του θα είναι μοναδική μονάδα εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) με δυνατότητα αξιοποίησης tri-modal συνδυασμένων μεταφορών, ήτοι χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών.
Η έκταση έχει μέτωπο προς τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο – Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
Το ακίνητο που θα φιλοξενήσει το Hull Logistics Park, ήταν της Χαλυβουργίας Ελλάδος . Πρόκειται για ακίνητο επιφάνειας 291 στρεμμάτων που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων Ασπροπύργου, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.
Το ακίνητο διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με υπέργεια γέφυρα, που θα κατασκευαστεί από την εταιρεία. Επίσης όπως φαίνεται από το επενδυτικό σχέδιο που έχει κατατεθεί και έχει εγκριθεί από την Διϋπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), περίπου 45 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για τη ανάπλαση των λιμενικών εγκαταστάσεων του ακινήτου.
Εκεί θα απασχολείται περίπου το 1/4 του προσωπικού, αφού σύμφωνα με το σχετικό επενδυτικό σχέδιο, στις λιμενικές εγκαταστάσεις θα εργάζονται 338 εργαζόμενοι σε σύνολο 1238 εργαζομένων. Επομένως η HIG φαίνεται να δίνει μεγάλη σημασία στο περιουσιακό στοιχείο του λιμένα που φιλοξενεί το ακίνητο.