Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Logistics: Η επένδυση της HIG και το μέλλον για Φυλή και στρατόπεδο Γκόνου

Στη φάση των αδειοδοτήσεων βρίσκεται το μεγάλο logistics center στο παλαιό εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο, της εταιρείας Streem Development, που είναι υπό την αιγίδα της αμερικανικής επενδυτικής εταιρείας HIG Capital. Την ίδια στιγμή, νέο τοπίο αναμένεται να διαμορφωθεί το 2024 στην αγορά των σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων, καθώς πρόκειται να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα δύο νέα κέντρα Logistics στη Φυλή και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, προχωρούν και οι διαδικασίες για την έναρξη των κατασκευών του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ Α.Ε.).

Μέχρι στιγμής για το mega logistics park της HIG στον Ασπρόπυργο, συνολικής επιφάνειας 290.000 τετραγωνικών μέτρων, έχει προχωρήσει το μεγαλύτερο κομμάτι των κατεδαφίσεων του παλιού εργοστασίου, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας. Το εν λόγω έργο, ύψους 250 εκατ. ευρώ, που έχει ήδη ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις, θα αποτελέσει την πρώτη trinodal επένδυση, δηλαδή θα αξιοποιεί τις δυνατότητες της προβλήτας, του τρένου και του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με όσα δήλωσε o κ. Κων/νος Μπήτρος, διευθύνων σύμβουλος της Inventio, που συνεργάζεται αποκλειστικά με τον αμερικανικό επενδυτικό όμιλο, στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit, ο κλάδος των logistics στην Ελλάδα είναι «εξωστρεφής», αλλά ιδιαίτερα κατακερματισμένος. Σημειώνοντας, μάλιστα, πως τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις σε σύγχρονες αποθήκες, στο πλαίσιο των κανόνων του ESG, τονίζοντας ακόμη ότι πρέπει να γεφυρωθεί το χάσμα σε τεχνολογία, ρομποτική και σε ανθρώπινο δυναμικό.

Μέσα στους πρώτους μήνες του 2024 θα προκηρυχθεί και ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός για την παραχώρηση του μεγάλου οικοπέδου στη Φυλή, το οποίο αναμένεται να μετατραπεί σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα μεταφορών και Logistics, καθώς σ’ αυτό θα μετεγκατασταθούν συνολικά 391 μεταφορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα και διακινούν εμπορεύματα με περίπου 4.000 φορτηγά. Όπως υποστήριξε μάλιστα o πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, το έργο αυτό θα ανακουφίσει τον Κηφισό και πολλές κομβικές οδικές αρτηρίες της Αττικής και θα φέρει έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα στη Φυλή, που θα διευκολύνεται και από την υπάρχουσα σιδηροδρομική υποδομή. Το έργο, σύμφωνα με τον ίδιο, θα δημοπρατηθεί το 2024, όταν θα βρεθεί και επενδυτής -μάλιστα, η επένδυση θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, με τον επενδυτή να εισφέρει τα περισσότερα.

Το 2024 θα δημοπρατηθεί και το έργο για τη δημιουργία κέντρου Logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και, όπως επισήμανε o πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κώστας Κεσεντές, θα δημιουργηθεί ένα «πράσινο» πολυτροπικό εμπορευματικό κέντρο. Μέχρι στιγμής στην εν λόγω έκταση, η οποία είναι ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, γίνονται τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες και το έργο ωριμάζει. Η παραχώρηση της έκτασης όταν υλοποιηθεί ο διαγωνισμός θα είναι διάρκειας 30 ετών, ενώ η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου θα αποφέρει περίπου οφέλη 300 εκατ. ευρώ σε όρους ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας.

Προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη των κατασκευών του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ Α.Ε.) -γνωστό και ως Θριάσιο Ι. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι το μελετών, ενώ η επένδυση βρίσκεται κοντά στην πλήρη αδειοδότησή της. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ και συνολικής έκτασης 300.000 τετραγωνικών μέτρων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το masterplan, θα περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων μοναδικές σε μέγεθος αποθήκες, γραφεία, ΑΠΕ, χώρους στάθμευσης, τελωνείο, αλλά και απευθείας σύνδεση εντός του Kέντρου με τρένο.

Η δημιουργία επίσης Logistics center στο Θριάσιο Πεδίο (Θριάσιο ΙΙ) βρίσκεται στο τελικό στάδιο. «Περιμένουμε να ενεργοποιηθεί η παραχωρησιούχος εταιρεία για να ξεκινήσει το έργο, που θα δημιουργήσει 5.000 θέσεις εργασίας όταν λειτουργήσει πλήρως, αναμορφώνοντας την εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας», επισήμανε ο κ. Κεσεντές. Μέσα στο 2024 αναμένεται να «τρέξει» το έργο, αν και ο ίδιος απέφυγε να δώσει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!