THEPOWERGAME
Σε μια φάση δυναμικής αναβάθμισης των ξενοδοχειακών της υποδομών βρίσκεται η Ελλάδα την τελευταία διετία, με μια σειρά από διεθνή ξενοδοχειακά brands να θέτουν «υπό την ομπρέλα» τους πολυτελείς μονάδες στη χώρα. Ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ξενοδοχείου, η ύπαρξη ενός αναγνωρισμένου εμπορικού σήματος αυτομάτως αναβαθμίζει τη μονάδα με όρους marketing, «συστήνοντάς» την στους πιστούς πελάτες του brand, ακόμα και αν εκείνοι δεν γνωρίζουν τον προορισμό. Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα να μάθουν και τον προορισμό και ενδεχομένως να τον ξαναπροτιμήσουν.
Ένα ακόμα ποιοτικό στοιχείο στην τοποθέτηση των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι επιλέγουν τα luxury brands των συλλογών τους, κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν. Το Hilton της Αθήνας θα αποκτήσει στην επιγραφή του τα Conrad και Waldorf Astoria, ενώ το πρώην Πεντελικόν θα γίνει Curio Collection.
Στο ίδιο εμβληματικό brand φιλοξενίας εντάσσεται πλέον και το Domes Aulūs Elounda, Curio Collection by Hilton της Hotel Investment Partners (HIP) που μόλις άνοιξε, μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση ύψους 6,8 εκατ. ευρώ. Η ανακαίνιση αφορά στην πλήρη ανακατασκευή όλων των εστιατορίων και μπαρ, στην πλήρη ανακαίνιση 123 bungalows και στην κατασκευή 18 νέων σουιτών. Οι κοινόχρηστοι χώροι, οι χώροι καταστημάτων, η αγορά και το dinning deck θα ανακατασκευαστούν. Το γυμναστήριο επεκτείνεται και ένας νέος χώρος ευεξίας δημιουργείται.
Ένα ακόμα super brand κάνει την άφιξή του στην Ελλάδα και μάλιστα σύντομα με διπλή παρουσία. Πρόκειται για τη Mandarin Oriental, η οποία αναλαμβάνει τη διαχείριση της νέας μονάδας στην Costa Navarino που ανοίγει εντός του καλοκαιριού, ενώ θα αναλάβει και το ένα από τέσσερα ξενοδοχεία που πρόκειται να δημιουργηθούν στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Πρόκειται για το ένα από τα δύο ξενοδοχεία που θα αναπτύξουν από κοινού η ΤΕΜΕΣ και η Lamda Development και με βάση τη συμφωνία του 2020, θα έχει δυναμικότητα 123 δωματίων και σουιτών, καθώς και 17 πολυτελών κατοικιών/διαμερισμάτων (branded residences).
Σε ό,τι αφορά το Ελληνικό, για τα δύο ξενοδοχεία που θα κατασκευάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο project με διαχειρίστρια του καζίνου τη Hard Rock, φαίνεται να υπάρχουν προχωρημένες συζητήσει με την Accor.
Λίγο πιο πέρα, στη Γλυφάδα, ανοίγει (δοκιμαστικά) τον Αύγουστο το One&Only Aesthesis, μια επένδυση της Grivalia Hospitality, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ. Η υπερπολυτελής μονάδα, που θα ξεκινήσει να δέχεται τους επισκέπτες της από τον Οκτώβριο, θα περιλαμβάνει 128 κλειδιά (σουίτες, βίλες και δωμάτια).
Ακριβώς απέναντι, στη Γλυφάδα, ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Emad El Hazek, έφερε το διάσημο ταϊλανδέζικο ξενοδοχειακό brand Dusit στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία της χώρας, μια επένδυση που αγγίζει τα 15 εκατ. ευρώ. Τριάντα έξι δωμάτια-σουίτες απίστευτης πολυτέλειας, ταϊλανδέζικο spa, ασιατικό εστιατόριο στο ισόγειο και roof top μεσογειακό εστιατόριο με πισίνα, αναβαθμίζουν περαιτέρω το παραλιακό μέτωπο της Αττικής.
Ανηφορίζοντας προς το κέντρο της Αθήνας, η Hyatt ανέλαβε το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της πρωτεύουσας. Η αμερικανικών συμφερόντων Hines απέκτησε το πρώην Athens Ledra έναντι 33,05 εκατ. ευρώ, το οποίο, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασής του στο όμορο ακίνητο που φιλοξενούσε μέχρι πρότινος τον κινηματογράφο Odeon Starcity, μεταμορφώθηκε σε Grand Hyatt Athens. Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, η Hyatt φέρνει και τη μάρκα Zoëtry Wellness & Spa Resorts στην Ελλάδα, της Inclusive Collection, του διεθνούς χαρτοφυλακίου μαρκών πολυτελών all-inclusive resorts του ομίλου. Πρόκειται για το Zoëtry Halkidiki, ένα νέo boutique, all-inclusive resort, που θα ανοίξει το 2024 και θα είναι το δεύτερο Zoëtry Wellness & Spa Resort στο Ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο της World of Hyatt. Το νέο resort, με 105 δωμάτια και σουίτες, βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Σάνης.
Η Marriott, από την άλλη, δημιούργησε το πρώτο branded ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, το MonAsty Autograph Collection by Marriott International. Πρόκειται για ένα εμπορικό σήμα που η διεθνής ξενοδοχειακή αλυσίδα τοποθετεί σε πολύ ξεχωριστά, ανεξάρτητα ξενοδοχεία σε διάφορα σημεία του κόσμου. Στην Ελλάδα, η Autograph Collection περιλαμβάνει έξι ξενοδοχειακές μονάδες, το MonAsty στη Θεσσαλονίκη, το Academias Hotel στην Αθήνα, το Domes Noruz Chania και το Domes of Elounda στην Κρήτη, το Dome Corfu στην Κέρκυρα και το Domes Aulus Zante στη Ζάκυνθο.
Και άλλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως η Radisson, η Melia, η Brown επεκτείνουν την παρουσία τους στην Ελλάδα, βλέποντας τη δυναμική ανάπτυξη που έχει ο ελληνικός τουρισμός.