THEPOWERGAME
Με βελτιωμένες επιδόσεις έκλεισε ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, μήνας που σηματοδοτεί και για την ελληνική πρωτεύουσα την έναρξη της σεζόν. Η πληρότητα, αν και αυξήθηκε, δεν έφτασε στα επίπεδα του 2019, ενώ λόγω του πληθωρισμού η μέση τιμή δωματίου και αντίστοιχα το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κινούνται ήδη από την αρχή της χρονιάς σε επίπεδα πάνω από τα προ πανδημίας.
Με βάση τα μηνιαία στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων που επεξεργάζεται η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, σε συνεργασία με την GBR Consulting, ο Απρίλιος έκλεισε με μέση πληρότητα 75,7%, βελτιωμένη κατά 5% έναντι του Μαρτίου, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περσινού Απριλίου. Η μέση τιμή δωματίου τον Απρίλιο έφτασε τα 124,67 ευρώ (+24,8% έναντι του Απριλίου 2019), ενώ το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) στα 94,44 ευρώ, έναντι 80,36 το 2019.
Σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά 5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Η μέση τιμή (ADR) έχει αυξηθεί 17,2%, αλλά και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) κατά 10,3%.
Όπως σημειώνει η ΕΞΑΑΑ, «σαφώς οι επιδόσεις αυτές εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων-ανταγωνιστριών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο).
Νέα στρατηγική για τον προορισμό
Το θέμα του «μελλοντικού τουριστικού προφίλ» της Αθήνας θέτουν εκ νέου οι ξενοδόχοι της πόλης. Με τις επενδύσεις που έρχονται να προσθέτουν ξενοδοχειακές κλίνες, είτε νέες, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, και με τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης να αυξάνονται, η ΕΞΑΑΑ ζητεί τη δρομολόγηση ενός θεσμικού πλαισίου που θα περιφρουρήσει την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.
Ταυτόχρονα, υπάρχει και το ζήτημα του ποιοτικού στόχου. Η Αθήνα δεν είναι μόνο η Ακρόπολη και τα αρχαία της και η δυναμική της σύγχρονης πόλης δεν φαίνεται να έχει αξιοποιηθεί κατάλληλα. Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι αν και πρόκειται για αστικό προορισμό, στον οποίο η κίνηση θα έπρεπε να κινείται με πολύ διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι στα resorts, εντούτοις οι μήνες κατά τους οποίους κορυφώνεται η κίνηση στην Αθήνα είναι ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινούνται και ο Ιούλιος και ο Αύγουστος.
«Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; Ή επιθυμούμε να απογειωθεί η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;», συμπληρώνουν οι ξενοδόχοι της Αθήνας, ζητώντας ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης.