THEPOWERGAME
Ένα από τα μεγαλύτερα πολυώροφα συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών ετοιμάζεται να κατασκευάσει στο οικόπεδο των 4,5 στρεμμάτων που βρίσκεται πάνω στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο Παλαιό Φάληρο, η εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων G4 ΒΖPW.
Το συγκεκριμένο ακίνητο πέρασε στα χέρια της ισραηλινής εταιρείας το 2019 έναντι 12,5 εκατ. ευρώ, όταν η Τράπεζα της Ελλάδος το έθεσε προς πώληση. Το αρχικό πλάνο, μάλιστα, της G4 ΒΖPW, το οποίο ωστόσο δεν προχώρησε, ήταν να ανεγερθεί ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο οικόπεδο, που θεωρείται «φιλέτο» για την περιοχή.
Πρόκειται για μια επένδυση που έρχεται να προστεθεί σε ένα μπαράζ αναπλάσεων που υλοποιούνται στο Παλαιό Φάληρο και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην επόμενη πενταετία, αλλάζοντας άρδην την εικόνα της παραλιακής ζώνης της Αττικής.
Κατασκευή υπόγειου parking στο Παλαιό Φάληρο
Ένα από τα βασικά έργα ανάπλασης στο Παλαιό Φάληρο, που έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου και μεγάλου υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στο Πάρκο Φλοίσβου. Το έργο βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε φάση μελέτης, ενώ πρόκειται να δημιουργηθούν τουλάχιστον 400 θέσεις στάθμευσης. Το συγκεκριμένο παρκινγκ θα βρίσκεται δίπλα στο στρογγυλό κτίριο του Φλοίσβου. «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που θα δώσει μεγάλη πνοή στην περιοχή. Χρηματοδοτείται μάλιστα και από πόρους που κατάφερε και εξασφάλισε η Δημοτική Αρχή Π. Φαλήρου από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”’, προκειμένου να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα στάθμευσης της πιο πυκνοκατοικημένης περιοχής της πόλης μας», όπως υποστηρίζει στο powergame.gr o δήμαρχος του Παλαιού Φαλήρου, Γιάννης Φωστηρόπουλος.
Διατηρητέο κτίριο του Φλοίσβου
Υλοποιείται και η ανάπλαση του στρογγυλού κτιρίου του Φλοίσβου, που είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και παλαιότερα της περιοχής. Πρόκειται για το μοναδικό κτίριο της ακτής του Παλαιού Φαλήρου που βρίσκεται κάτω από την παραλιακή οδό. Το συγκεκριμένο ακίνητο θα ανακαινιστεί πλήρως, καθώς έχει μεγάλα στατικά προβλήματα, που του προκαλούν πολλές φθορές. Όπως υποστηρίζει ο κ. Φωστηρόπουλος: «Τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου θα την αναλάβει η Περιφέρεια και το ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 2,9 εκατ. ευρώ. Μετά τις εργασίες το ιστορικό αυτό κτίριο, θα γίνει βιώσιμο και επισκέψιμο και μάλιστα θα αποτελέσει ξανά το σύμβολο του Φαλήρου».
Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης
Ένα ακόμη μεγάλο έργο που βρίσκεται στα σκαριά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα το 2025 είναι και το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης. Το συγκριμένο έργο θα υλοποιηθεί σε έκταση 22 στρεμμάτων στον Φλοίσβο, στην περιοχή όπου βρίσκονται σήμερα τα ιστορικά πλοία, και το σύνολο των δαπανών ανέρχεται στα 35 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τη δωρεά του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη, μέσω της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Δράμας «Κύκλωψ». Η μη κερδοσκοπική εταιρεία θα αναλάβει το κόστος της υλοποίησης του έργου, το οποίο, αφού ολοκληρωθεί, θα το δωρίσει στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ο σχεδιασμός του έργου προβλέπει να κατασκευαστούν κτιριακές υποδομές στην περιοχή του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, στις οποίες θα εκτεθούν ιστορικά αντικείμενα, ντοκουμέντα, σπάνιο έντυπο υλικό, καθώς και ψηφιακό περιεχόμενο. Το πάρκο, μάλιστα, θα συνδεθεί με το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», την τριήρη «Ολυμπιάς», το εμπορικό πλοίο «Hellas Liberty» και το υποβρύχιο «Πρωτεύς».
Σύμφωνα με τον κ. Φωστηρόπουλο, το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης θα αποτελέσει έναν ισχυρό πολιτιστικό πόλο, που θα συμπληρώνει την ανάπλαση στον φαληρικό όρμο και θα δημιουργεί συνέργειες με τις χρήσεις που ήδη βρίσκονται στην περιοχή.
Αστικός Περίπατος
Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει πλέον το μεγάλο έργο ανάπλασης της «Αθηναϊκής Ριβιέρας – Αστικός Περίπατος», που θα αναβαθμίσει πλήρως το παραλιακό μέτωπο της Αττικής, καθώς προβλέπει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καλύπτοντας έξι δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης). Πρόκειται για έργο που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, καθώς βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία των μελετών, αφού καθυστερεί λόγω εκλογών και αναγκαίων συμφωνιών που πρέπει να γίνουν με τους δήμους και την ΕΤΑΔ.
Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος του έργου είναι 13,5 χιλιόμετρα και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, καθώς είναι ήδη ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με προϋπολογισμό 24,7 εκατ. ευρώ, ενώ θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής.
Σε ό,τι αφορά τον ποδηλατόδρομο, ο ίδιος δήλωσε το εξής: «Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου παίζει ιδιαίτερα καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση του έργου, καθώς έχουμε ήδη έναν διαμορφωμένο χώρο, τον οποίο δεν επιθυμούμε να τον μειώσουμε. Στόχος μας είναι να επεκταθούν οι ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις».
Φαληρικός Όρμος
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, καθώς έχει ενταχθεί ήδη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και η συνολική του χρηματοδότηση, που αφορά και τις δύο φάσεις του έργου, αγγίζει τα 365 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση, που βρίσκεται σε ολοκλήρωση, περιλαμβάνει έργα αξίας 110 εκατ. ευρώ, ενώ η β’ φάση των έργων, που αναμένεται να ξεκινήσει, περιλαμβάνει έργα αξίας 255 εκατ. ευρώ.
Το αντικείμενο των έργων της β’ φάσης θα είναι η δημιουργία του οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων, που θα αποτελέσει σημαντικό πνεύμονα πρασίνου, άθλησης και αναψυχής. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει έργα εγκαταστάσεων περιβάλλοντος χώρου, διαμορφώσεων τοπίου και φύτευσης σε έκταση 536 στρεμμάτων, νέα κτιριακά έργα επιφάνειας 3.957,30 τ.μ., υπόγειους χώρους στάθμευσης επιφάνειας 30.930 τ.μ., πεζογέφυρες, λιμενικά έργα, όπως προβλήτες, νησίδες, αλλά και διαμορφώσεις παραλίας, που συμπληρώνουν την όλη ανάπλαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Η ανάπλαση αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μία πενταετία και πρόκειται να αλλάξει άρδην την εικόνα του παραλιακού μετώπου στα νότια προάστια.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον κ. Φωστηρόπουλο: «Οι αναπλάσεις αυτές θα προσελκύσουν κοσμογονία στην περιοχή, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαίο να γίνουν μελέτες για την επέκταση του μετρό στο Παλαιό Φάληρο, ενώ θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ένα δίκτυο θαλάσσιων αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα, που έχουν βρει εφαρμογή σε αντίστοιχες ανεπτυγμένες πόλεις του κόσμου».