Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

HIG: Πώς προχωρά η μεγαλύτερη επένδυση στα ελληνικά logistics

Σε τελική φάση υλοποίησης μπαίνει έπειτα από τέσσερα χρόνια το μεγάλο συγκρότημα αποθηκευτικών χώρων (logistics center) στο παλαιό εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο, συνολικής επιφάνειας 290.000 τετραγωνικών μέτρων, της εταιρείας Streem Development, που βρίσκεται υπό την αιγίδα της αμερικανικής επενδυτικής εταιρείας HIG Capital.

Ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος, που τα τελευταία χρόνια προωθεί σχέδιο δημιουργίας ενός ισχυρού ομίλου στον χώρο των ελληνικών logistics, με σειρά εξαγορών (με τελευταία το 80% της Ορφέας Βεϊνόγλου), είδε το φιλόδοξο σχέδιο στον Ασπρόπυργο να εντάσσεται προ ημερών στις στρατηγικές επενδύσεις από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Πλέον βρίσκεται στη διαδικασία εκδόσεων των αδειών λειτουργίας και έναρξης της κατασκευής του.

To ύψος της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, ενώ θα ανοίξει 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του και θα απασχολήσει συνολικά 3.900 εργαζομένους κατά την κατασκευή του.

Στόχος του ομίλου, σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Streem Global και της Streem Development, Κωνσταντίνος Μπήτρος, είναι να παραδοθούν οι νέες εγκαταστάσεις στα τέλη του 2024, ενώ η προβλήτα στην οποία θα προσδένονται τα πλοία και θα γίνονται οι διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραδοθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Στην παρούσα φάση προχωρεί εντατικά ο καθαρισμός του εδάφους, ενώ έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση του μηχανολογικού εξοπλισμού και σύντομα ξεκινούν οι καθαιρέσεις των κτιρίων.

To mega logistics park της HIG στον Ασπρόπυργο αποτελεί δε την πρώτη trinodal επένδυση, δηλαδή την πρώτη επένδυση που αξιοποιεί τις δυνατότητες της προβλήτας, του τρένου και του αυτοκινήτου. Η περιοχή της επένδυσης βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.

Η συγκεκριμένη έκταση διαχωρίζεται από την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου σε δύο τμήματα, το τμήμα Α είναι συνολικά 238 στρεμμάτων και στο οποίο προβλέπεται η κατασκευή κτιρίου πολλαπλών χρήσεων, όπου θα υπάρχουν εμπορικά καταστήματα, γραφεία, εστιατόρια και ένα ξενοδοχείο. Ακόμη, στο τμήμα Α περιλαμβάνεται η κατασκευή αποθηκών, χώρων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και parking. Το τμήμα Β ανήκει στο παραλιακό μέτωπο και είναι συνολικής έκτασης 53 στρεμμάτων. Στο συγκεκριμένο τμήμα θα περιλαμβάνονται ο λιμένας, ο χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ο σταθμός διακίνησης φορτηγών και η αποθήκη-σταθμός διακίνησης ΙΧ.

Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτα πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, μέσω της οποίας θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η στρατηγική θέση του συγκεκριμένου ακινήτου, το οποίο βρίσκεται δίπλα στα Ελληνικά Πετρέλαια, η λιμενική άδεια που υπάρχει, αλλά και τα έργα υποδομής που προγραμματίζονται αναμένεται να μετατρέψουν την περιοχή σε κόμβο logistics, ενώ δίνουν στο εγχείρημα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθεί από μεγάλους ξένους distributors, ενώ μπορεί να υπάρξει εντός του ακινήτου και μονάδα παραγωγής για διεθνείς εταιρείες, που θέλουν να κάνουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!