THEPOWERGAME
Οριστικά στην Dimand Real Estate αναμένεται να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή και πώληση των νέων Δικαστηρίων Πειραιά. Χθες το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) απέρριψε την ένσταση που είχε υποβάλει η έτερη διεκδικήτρια του διαγωνισμού, Golden Horizon Athens Investments, κατά της αρχικής απόφασης. Ως εκ τούτου, ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης από την Dimand, η προσφορά της οποίας (μέσω της εταιρείας HUB 204) ανήλθε σε 80,9 εκατ. ευρώ.
Η πρόταση της Dimand για τη χωροθέτηση και κατασκευή του νέου κτιρίου των Δικαστηρίων Πειραιά αφορά το ακίνητο «Δασκαλάκη» στον Άγιο Διονύσιο. Πρόκειται για μια έκταση 17 στρεμμάτων, με υφιστάμενο κτίσμα της τάξεως των 4.500 τ.μ., το οποίο η εισηγμένη είχε αποκτήσει από την καπνοβιομηχανία «Παπαστράτος». Βάσει των όρων του διαγωνισμού, η Dimand θα πρέπει να παραδώσει κτίριο γραφείων συνολικής επιφάνειας της τάξεως των 30.000 τ.μ. (με δυνατότητα έως 5% μεγαλύτερης ή 5% μικρότερης επιφάνειας). Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και συγκεκριμένα 63,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 17 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Αντίστοιχα, η πρόταση της Golden Horizon, εταιρείας ισραηλινών συμφερόντων, που τελικά απορρίφθηκε, προέβλεπε την αξιοποίηση του Κτιρίου Κεράνη στην οδό Πειραιώς. Η Golden Horizon είχε αποκτήσει το κτίριο των 30.000 τ.μ. το 2019, στο πλαίσιο σχετικού πλειστηριασμού. Πρόκειται για ένα κτίριο που έχει μείνει άδειο τα τελευταία 25 χρόνια και το οποίο θα ανακατασκευαζόταν πλήρως και θα μετατρεπόταν στο νέο Δικαστικό Μέγαρο.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, κάποια σημεία της πρότασης της εταιρείας, κυρίως ως προς την επίλυση του ζητήματος των ελάχιστων απαιτούμενων θέσεων στάθμευσης (βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού), φαίνεται πως «εκτροχίασαν» τη δική της πρόταση. Συγκεκριμένα, η Golden Horizon είχε προτείνει τη διαμόρφωση της οροφής του ακινήτου σε χώρο στάθμευσης. Η δε μεταφορά των οχημάτων εκεί, θα γινόταν μέσω ειδικών ανελκυστήρων. Η λύση αυτή παρουσίαζε αρκετά ζητήματα, καθώς δεν θα ήταν εφικτή η μεταφορά τους στην οροφή σε έναν εύλογο χρόνο. Σημειωτέον ότι ο μεγαλύτερος όγκος των χρηστών του κτιρίου φτάνει και αναχωρεί τις ίδιες ώρες, κάτι που θα δημιουργούσε συνθήκες έντονης συμφόρησης και μεγάλες καθυστερήσεις. Παράλληλα, τέθηκαν και ζητήματα στατικότητας, δεδομένου του βάρους που θα τοποθετούνταν στην οροφή ενός παλιού κτιρίου. Αυτοί εκτιμάται πως ήταν οι βασικοί λόγοι που απορρίφθηκε η συγκεκριμένη πρόταση, όπως και για την εν συνεχεία ένσταση της εταιρείας.
Κάπως έτσι, κι αφού προηγήθηκε ένας διαγωνισμός που ακυρώθηκε πριν από 18 μήνες (με τους ίδιους συμμετέχοντες), φαίνεται πως το χρόνιο ζήτημα της στέγασης των Δικαστηρίων Πειραιά σε ένα σύγχρονο ακίνητο, που θα πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας και άνεσης, οδεύει προς επίλυση. Χρειάστηκαν αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες, που κρατούν δύο και πλέον δεκαετίες. Στο διάστημα αυτό προωθήθηκαν διάφορες λύσεις, όπως π.χ. το κτίριο της Ραλλείου Σχολής στο κέντρο του Πειραιά ή η πρώην ΧΡΩΠΕΙ στο Φάληρο, χωρίς καμία να τελεσφορήσει.