Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

ΕΤΑΔ: Το σχέδιο αξιοποίησης 500 ακινήτων – Η εκκρεμότητα των 700 εκατ.

Η «έξωση» του διευθύνοντος συμβούλου της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), Στέφανου Βλαστού, η θητεία του οποίου δεν ανανεώθηκε, ήρθε σε μια κρίσιμη περίοδο, τόσο για την κρατική επιχείρηση όσο και για το σχέδιο αξιοποίησης της τεράστιας περιουσίας που διαθέτει. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος, που, όπως ανακοίνωσε χθες το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), θα έχει οριστεί εντός 90 ημερών, θα αναλάβει στην ουσία την… ιδιωτικοποίηση της ΕΤΑΔ.

Αφού επί χρόνια εξαγγέλλονται, χωρίς να προχωρούν, απανωτά σχέδια αξιοποίησης κάποιων από τα περίπου 80.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ, στην ΕΕΣΥΠ αποφάσισαν να ακολουθήσουν άλλο δρόμο. Αυτές τις ημέρες επιλέγεται εξειδικευμένος σύμβουλος, ο οποίος θα αναλάβει να ξεχωρίσει 500 (και σε δεύτερο χρόνο επιπλέον 500) ακίνητα της ΕΤΑΔ που θα μπορούν να αξιοποιηθούν κατά προτεραιότητα.

Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος, κατά τη διοίκηση της ΕΕΣΥΠ, θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για σύμβαση-πλαίσιο, ώστε να επιλεγεί ιδιωτικός φορέας για την αξιολόγηση του συνόλου του χαρτοφυλακίου ακινήτων του Υπερταμείου. Στόχος είναι να υπάρχει εντός τριετίας πλήρης εικόνα για την κατάσταση των ακινήτων, κατάλογος με όσα είναι «καθαρά» (από πολεοδομικής, νομικής άποψης) και μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά και ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν ώστε να βγουν στην αγορά άλλα σημαντικά ακίνητα.

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η κρατική εταιρεία προσλαμβάνει σύμβουλο για να επιλέξει κάποια καλά ακίνητα από το αχανές χαρτοφυλάκιο, μεγάλο τμήμα του οποίου είναι καταπατημένο και αναξιοποίητο. Αυτή τη φορά, όμως, στην ΕΕΣΥΠ φέρονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν, με βάση και ένα ευρύτερο σχέδιο για την αξιοποίηση άλλων ακινήτων που ανήκουν στις υπόλοιπες θυγατρικές, όπως προαναφέρθηκε.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΑΔ αναλαμβάνει, επίσης, χωρίς να έχει λήξει η πολυετής εκκρεμότητα της εταιρείας με τον Όμιλο Μαντωνανάκη για το πρώην Ξενία Λαγονησίου (σήμερα Grand Resort Lagonissi). Απανωτές διαιτητικές αποφάσεις έχουν επιδικάσει στον Όμιλο Μαντωνανάκη το απίστευτο ποσό των περίπου 700 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα κάθε έκθεση διεθνούς οργανισμού για τα δημόσια οικονομικά να επισημαίνει τον κίνδυνο εκτροχιασμού του προϋπολογισμού! Τους τελευταίους μήνες αναζητήθηκε, με διάφορους τρόπους, ακόμα και σε υψηλότατο κυβερνητικό επίπεδο, φόρμουλα συμβιβασμού με την πλευρά του ξενοδόχου. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει αποτέλεσμα και ο νέος επικεφαλής της ΕΤΑΔ θα κληρονομήσει και αυτό το τεράστιο ζήτημα.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΕΣΥΠ, «μέχρι την εκλογή του νέου διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει προσωρινά τα καθήκοντα ο νυν εντεταλμένος σύμβουλος, Παν. Μπαλωμένος, υπογράφοντας από κοινού με τον πρόεδρο της ΕΤΑΔ, Γρ. Αναστασιάδη». Στο ΔΣ τοποθετείται ως μη εκτελεστικό μέλος και ο Σπ. Ρουβάς, Strategy & Business Development manager του Υπερταμείου.

Τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών

Στην ηλεκτρονική καταγραφή σε ενιαίο μητρώο όλης της ακίνητης περιουσίας των φορέων του Δημοσίου (γνωστής και άγνωστης) προχωρεί το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την αξιοποίησή της αλλά και την προστασία της. Σήμερα χιλιάδες εκτάσεις είναι άγνωστες στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ άλλες δεν έχουν οριοθετηθεί. Παράλληλα, το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας, το οποίο θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς από όλους τους φορείς του Δημοσίου, θα διασυνδεθεί με το Κτηματολόγιο αλλά και με το ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS. Η διασύνδεση με το TAXIS θα βοηθήσει, όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών, στη βεβαίωση και έκδοση των πρωτοκόλλων αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης στις αρμόδιες εφορίες. Σημειώνεται ότι το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας είναι ένα συνεχώς επικαιροποιούμενο γεωγραφικό και περιγραφικό μητρώο, στο οποίο διασυνδέονται οι βάσεις δεδομένων της δημόσιας περιουσίας όλων των υπουργείων. Το σχέδιο για την καταγραφή και αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας προβλέπει για το επόμενο έτος τις ακόλουθες δράσεις:

  1. Συνεργασία του Μητρώου Ακίνητης Περιουσίας με τους φορείς του Δημοσίου που κατέχουν ακίνητα για την καταγραφή τους και διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων υπουργείων, όπως το υπουργείο Πολιτισμού, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κ.ά.
  2. Εντοπισμός και ακριβής προσδιορισμός ακίνητης περιουσίας ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Με τη σύμπραξη εξειδικευμένων τμημάτων Ελληνικών Πανεπιστημίων σχεδιάζεται ο ακριβής γεωχωρικός προσδιορισμός των ορίων δημόσιων ακινήτων ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή ιδιαίτερης οικονομικής ή πολιτιστικής σημασίας, τα οποία δεν ήταν τεχνικά εφικτό μέχρι σήμερα να οριοθετηθούν με τα υπάρχοντα μέσα (π.χ. Καλντέρα νήσου Θήρας).
  3. Εντοπισμός και ακριβής προσδιορισμός ακίνητης περιουσίας που θα περιέλθει στο υπουργείο Οικονομικών, από το Εθνικό Κτηματολόγιο. Με τη βοήθεια εξειδικευμένων τμημάτων ελληνικών πανεπιστημίων ή άλλων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων, οργανισμών, ινστιτούτων κ.λπ., θα σχεδιαστούν τα όρια των νέων δημόσιων ακινήτων που θα προκύψουν.
  4. Αξιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων για συνεχή καταχώριση των χωρικών μεταβολών των δημόσιων κτημάτων (λόγω ρυμοτομικών αλλαγών, απαλλοτριώσεων, καταπατήσεων κ.λπ.), των ακτών (λόγω διαβρώσεων, τεχνικών έργων κ.λπ.) και των κοινόχρηστων ζωνών αιγιαλού.
  5. Στέγαση δημόσιων υπηρεσιών με εξορθολογισμό και εξοικονόμηση δαπανών. Θα διενεργηθούν νέοι διαγωνισμοί στέγασης, καθώς και επαναληπτικοί διαγωνισμοί όσων κατέστησαν άγονοι, με σκοπό τη δραστική μείωση των σχετικών λειτουργικών δαπανών και την προσαρμογή στους νέους κανονισμούς και απαιτήσεις (ενεργειακής απόδοσης, ασφάλειας κ.λπ.).
  6. Τακτοποίηση των κατεχόμενων και ανταλλάξιμων κτημάτων, η οποία αναμένεται να εξασφαλίσει σημαντικά έσοδα για τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αποτελεί λύση αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με πολλαπλή στόχευση:

– την εξάλειψη κοινωνικών αδικιών ιστορικά τεκμηριωμένων, συγκρούσεων και διεκδικήσεων κάθε μορφής, που εκδηλώνονται κάθε φορά που η Πολιτεία προσπαθεί να προστατεύσει με συγκεκριμένα μέτρα, αλλά με χρονική υστέρηση, την περιουσία της,

– την εισροή σημαντικών εσόδων στον Κρατικό Προϋπολογισμό και την αποτελεσματική προστασία της κοινόχρηστης περιουσίας του Δημοσίου, καθώς και της περιουσίας που θα αποκαλυφθεί με την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου, και

– την απελευθέρωση των αρμόδιων διοικητικών υπηρεσιών και των δικαστηρίων από σημαντικό αριθμό δικών, εξόδων και γραφειοκρατικών διαδικασιών.

  1. Έλεγχοι για τα ιδρύματα και κληροδοτήματα, ώστε να διασφαλίζονται η αποτελεσματική υλοποίηση του κοινωνικού έργου και η εκπλήρωση του σκοπού που έχουν αναλάβει, καθώς και η επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας στις χορηγούμενες από τα ιδρύματα υποτροφίες.
  2. Συνέχιση και βελτίωση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, με επικαιροποίηση και απλούστευση του νομοθετικού πλαισίου και με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, για να διασφαλίζεται η προστασία του αιγιαλού και της παραλίας και να προωθείται και να διευκολύνεται η αναπτυξιακή πολιτική της χώρας.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!