Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Θριάσιο: Οι αριθμοί και το χρονοδιάγραμμα του πρώτου εμπορευματικού κέντρου

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους επιδιώκει να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του πρώτου εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), με στόχο την ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 24 μήνες.

Η πολυετής ταλαιπωρία της μεγάλης επένδυσης, εξαιτίας της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που στην ουσία ακύρωσε τη σύμβαση που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν ευνοεί τη ΘΕΚ ΑΕ, στην οποία συμμετέχουν οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (60%) και η Goldair Cargo (40%). H εκτίναξη του κόστους υλικών οδηγεί σε σημαντική αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, που πλέον υπολογίζεται κοντά στα 150 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις των 110-120 εκατ. Ταυτόχρονα, πρόσθετη επιβάρυνση για την εταιρεία είναι η αύξηση του κόστους δανεισμού, καθώς τα επιτόκια βρίσκονται αρκετά μακριά από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ, Βασίλης Μαγκλάρας, υποστηρίζει πως το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας «σχεδιάζεται ώστε να αξιοποιήσει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, καθώς απευθύνεται όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή». Προσθέτει πως γι’ αυτόν τον λόγο «δεν μας ανησυχεί το εμπορικό κομμάτι». Το εμπορευματικό κέντρο, λέει ο κ. Μαγκλάρας, σχεδιάζεται με «”πράσινα” χαρακτηριστικά, ώστε να περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εταιρειών που θα στεγάζονται», αλλά και «με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπουν την αποδοτική λειτουργία τους». Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η Ελλάδα θα αποκτήσει υποδομές που σήμερα υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου έχει αναλάβει η Mytilineos, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ΘΕΚ ΑΕ για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού. Αν και η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η ΘΕΚ για την κατασκευή και διαχείριση του κέντρου στην έκταση των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο είναι αρκετά λεπτομερής. Ο εργολάβος καλείται να κατασκευάσει τουλάχιστον 235.000 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων (αποθήκες, γραφεία και άλλες χρήσεις), υποδομές που θα μπορούν να «σηκώσουν» τουλάχιστον 400.000 πελάτες, 900 φορτηγά και 50 βαγόνια τρένου (σε καθημερινή βάση), θέσεις στάθμευσης για περίπου 2.000 ΙΧ και 400 φορτηγά και σύστημα ασφαλείας με δύο σημεία ελέγχου.

Τα εμπορευματικά κέντρα αυτού του μεγέθους παρέχουν στους πελάτες τους διάφορα μοντέλα συνεργασίας. Για παράδειγμα, μπορεί μια μεγάλη εταιρεία (π.χ. μια αλυσίδα πολυκαταστημάτων) να μισθώσει μέχρι και 50.000 τ.μ. χώρου, που θα τον διαμορφώσει η ίδια ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις της. Σε μια άλλη περίπτωση, μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες logistics προς τρίτους μπορεί να μισθώσει χώρους, ενώ υπάρχει ακόμα και η περίπτωση να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες από το εμπορευματικό κέντρο. Οι φιλοδοξίες του επενδυτικού σχήματος επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου για τη δημιουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων, που στη συνέχεια θα διοχετεύονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αν και οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν, ενώ αυτή την περίοδο προωθούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις σε σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους στην Αττική, ο κ. Μαγκλάρας θεωρεί πως τα πλεονεκτήματα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο είναι τέτοια, που θα αντιμετωπίσει την όποια αναταραχή. Προβλέπει πως γύρω από την εγκατάσταση θα δημιουργηθεί ένα νέο οικοσύστημα. Η κυβέρνηση προσπαθεί αυτήν την περίοδο να παραχωρήσει το γειτονικό εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ, που θα συμπληρώσει το σχέδιο της ΘΕΚ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!