Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Θριάσιο: Οι αριθμοί και το χρονοδιάγραμμα του πρώτου εμπορευματικού κέντρου

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους επιδιώκει να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του πρώτου εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), με στόχο την ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 24 μήνες.

Η πολυετής ταλαιπωρία της μεγάλης επένδυσης, εξαιτίας της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που στην ουσία ακύρωσε τη σύμβαση που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν ευνοεί τη ΘΕΚ ΑΕ, στην οποία συμμετέχουν οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (60%) και η Goldair Cargo (40%). H εκτίναξη του κόστους υλικών οδηγεί σε σημαντική αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, που πλέον υπολογίζεται κοντά στα 150 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις των 110-120 εκατ. Ταυτόχρονα, πρόσθετη επιβάρυνση για την εταιρεία είναι η αύξηση του κόστους δανεισμού, καθώς τα επιτόκια βρίσκονται αρκετά μακριά από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ, Βασίλης Μαγκλάρας, υποστηρίζει πως το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας «σχεδιάζεται ώστε να αξιοποιήσει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, καθώς απευθύνεται όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή». Προσθέτει πως γι’ αυτόν τον λόγο «δεν μας ανησυχεί το εμπορικό κομμάτι». Το εμπορευματικό κέντρο, λέει ο κ. Μαγκλάρας, σχεδιάζεται με «”πράσινα” χαρακτηριστικά, ώστε να περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εταιρειών που θα στεγάζονται», αλλά και «με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπουν την αποδοτική λειτουργία τους». Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η Ελλάδα θα αποκτήσει υποδομές που σήμερα υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου έχει αναλάβει η Mytilineos, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ΘΕΚ ΑΕ για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού. Αν και η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η ΘΕΚ για την κατασκευή και διαχείριση του κέντρου στην έκταση των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο είναι αρκετά λεπτομερής. Ο εργολάβος καλείται να κατασκευάσει τουλάχιστον 235.000 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων (αποθήκες, γραφεία και άλλες χρήσεις), υποδομές που θα μπορούν να «σηκώσουν» τουλάχιστον 400.000 πελάτες, 900 φορτηγά και 50 βαγόνια τρένου (σε καθημερινή βάση), θέσεις στάθμευσης για περίπου 2.000 ΙΧ και 400 φορτηγά και σύστημα ασφαλείας με δύο σημεία ελέγχου.

Τα εμπορευματικά κέντρα αυτού του μεγέθους παρέχουν στους πελάτες τους διάφορα μοντέλα συνεργασίας. Για παράδειγμα, μπορεί μια μεγάλη εταιρεία (π.χ. μια αλυσίδα πολυκαταστημάτων) να μισθώσει μέχρι και 50.000 τ.μ. χώρου, που θα τον διαμορφώσει η ίδια ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις της. Σε μια άλλη περίπτωση, μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες logistics προς τρίτους μπορεί να μισθώσει χώρους, ενώ υπάρχει ακόμα και η περίπτωση να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες από το εμπορευματικό κέντρο. Οι φιλοδοξίες του επενδυτικού σχήματος επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου για τη δημιουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων, που στη συνέχεια θα διοχετεύονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αν και οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν, ενώ αυτή την περίοδο προωθούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις σε σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους στην Αττική, ο κ. Μαγκλάρας θεωρεί πως τα πλεονεκτήματα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο είναι τέτοια, που θα αντιμετωπίσει την όποια αναταραχή. Προβλέπει πως γύρω από την εγκατάσταση θα δημιουργηθεί ένα νέο οικοσύστημα. Η κυβέρνηση προσπαθεί αυτήν την περίοδο να παραχωρήσει το γειτονικό εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ, που θα συμπληρώσει το σχέδιο της ΘΕΚ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!