Γ.Δ.
1483.15 +0,05%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,41%
9.66
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,79%
8.96
NOVAL
+0,54%
2.785
OPTIMA
+0,66%
12.18
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-0,26%
1.718
ΑΝΔΡΟ
-1,51%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,34%
11.85
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+3,52%
9.42
ΑΤΤΙΚΑ
-1,18%
2.51
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.08
ΔΑΑ
-0,48%
7.96
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,61%
11.57
ΔΟΜΙΚ
+6,87%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,12%
33.18
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.886
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,05%
8.41
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,27%
2.246
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.38
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,93%
36.84
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,21%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,10%
3.945
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.24
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πώς θα είναι στο μέλλον τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση δημοσίευσε το ελληνικό τμήμα της Deloitte σχετικά με το πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στον σχεδιασμό των resorts στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με την έκθεση, πριν από την έναρξη της πανδημίας του COVID-19, ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας βρισκόταν σε μία κατάσταση αναταραχής (disruption) και συνεχών αλλαγών και εξελίξεων λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα του κλάδου, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες.

Οι τάσεις σήμερα στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure, κ.α.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Έτσι, σήμερα υπάρχουν νέες γενιές καταναλωτών, όπως π.χ. οι Millennials και οι Zoomers (Generation Z), που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες, όπως είναι η συνεχής ψηφιακή επικοινωνία (connectivity), οι καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, οι αυθεντικές και απόλυτα εξατομικευμένες δραστηριότητες και εμπειρίες καθώς και οι νέοι τρόποι και πρότυπα (concepts) διαμονής και αλληλεπίδρασης μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών καναλιών. Επιπλέον, οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και συγκεκριμένα σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα και υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές, ενώ τάσεις όπως το hyper-connectivity και το sharing economy και ευρύτερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αλλάζουν επίσης ριζικά τον ταξιδιωτικό κλάδο.

Η παραπάνω έρευνα ανέδειξε τις παρακάτω βασικές τάσεις στο σχεδιασμό των πολυτελών resorts:

  • Αυθεντικότητα: Ο σχεδιασμός ενός resort που προσελκύει επισκέπτες είναι κάτι περισσότερο από μια αναπαραγωγή ενός παλιού αρχιτεκτονήματος. Τα resorts θα πρέπει να εστιάζουν σε έναν σχεδιασμό που συνδυάζει αρμονικά τα ιστορικά και τα σύγχρονα στοιχεία για να εμπνέει μια αίσθηση του χώρου (sense of place) και αυθεντικότητας στους επισκέπτες.
  • Τοπικά στοιχεία: Τα resorts που ενσωματώνουν χαρακτηριστικά στοιχεία του τόπου και της τοπικής κουλτούρας και παράδοσης, όπου βρίσκονται, στον σχεδιασμό τους μπορούν να προσφέρουν μια αυθεντική τοπική εμπειρία στους φιλοξενούμενούς τους.
  • Οικειότητα: Η οικειότητα και η άνεση στη διαμονή (“home away from home” concept) είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.
  • Βιωσιμότητα: Η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τους ταξιδιώτες με την πλειοψηφία τους να δηλώνει ότι θα επέλεγε να φιλοξενηθεί τουλάχιστον μια φορά σε resort που αξιοποιεί βιώσιμες λύσεις στον σχεδιασμό του.
  • Wellness & biophilic: Μεγάλο ποσοστό των ξενοδόχων θεωρεί ότι οι επισκέπτες θα επιλέξουν ξανά τον χώρο τους, αν ο σχεδιασμός του αξιοποιεί στοιχεία ευεξίας (wellness) και βιοφιλίας (biophilic) όπως είναι π.χ. o φυσικός και διάχυτος φωτισμός, η χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών, τα ερεθίσματα που προκαλούν μια σκόπιμη αναφορά στη φύση, ο ουδέτερος χρωματισμός, η οπτική σύνδεση με τη φύση και τα στοιχεία της, η έντονη παρουσία και χρήση του νερού, κ.α.
  • Smart technologies: Τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Instagrammability: Η συγκεκριμένη τάση στοχεύει στις νέες καταναλωτικές γενιές, Millennials και Zoomers (Generation Z) που είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδεύουν σε άλλες χώρες αναζητώντας νέες εμπειρίες και επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία όπως είναι π.χ. οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον (likes) στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάζουν σε σχεδιασμό που διαμορφώνει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό μέσω φωτισμού, διακόσμησης, μουσικής και άλλων σκηνογραφικών στοιχείων.

Είναι ενδιαφέρον ότι δύο νέα ελληνικά resorts, το SANI DUNES στη Χαλκιδική και το IKOS ARIA στην Κω, αναδείχθηκαν από την έρευνα ως χαρακτηριστικά παραδείγματα των τάσεων της Αυθεντικότητας και του Wellness & biophilic αντίστοιχα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!