THEPOWERGAME
Για τους ανθρώπους στις περισσότερες χώρες, η ζωή σε ένα ρετιρέ με θέα είναι μία ιδανική, ονειρική συνθήκη. Στη Βόρεια Κορέα όμως όχι. Μπορεί ο ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν να συνεχίζει να χτίζει ουρανοξύστες 80 ορόφων και λαμπερές ψηλές πολυκατοικίες στην πρωτεύουσα Πιονγκγιάνγκ, αλλά οι αποστάτες και άλλοι Βορειοκορεάτες λένε ότι οι αναξιόπιστοι ανελκυστήρες, η κακή ηλεκτροδότηση, η προβληματική παροχή νερού και οι ανησυχίες για την κατασκευαστική δουλειά που έχει γίνει σημαίνουν ότι ιστορικά λίγοι άνθρωποι θέλουν να ζήσουν κοντά στην κορυφή τέτοιων κατασκευών.
Σύμφωνα με το Reuters, «στη Βόρεια Κορέα, οι φτωχοί ζουν σε ρετιρέ και όχι οι πλούσιοι, επειδή οι ανελκυστήρες συχνά δεν λειτουργούν σωστά και δεν μπορούν να αντλήσουν νερό λόγω της χαμηλής πίεσης», εξηγεί ο Γιουνγκ Σι Γουό, ένας 31χρονος που αυτομόλησε στη γειτονική Νότια Κορέα το 2017.
Ερωτηθείς για τον νέο ουρανοξύστη 80 ορόφων που άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, ο Γιουνγκ εκτίμησε ότι ο Κιμ απλώς κάνει επίδειξη. «Είναι για να δείξουν πόσο έχουν βελτιωθεί οι κατασκευαστικές τους δεξιότητες, αντί να ληφθούν υπόψη οι προτιμήσεις των κατοίκων», είπε.
Η Βόρεια Κορέα εκχωρεί στέγαση, με τις αγοραπωλησίες κατοικιών ή διαμερισμάτων να είναι τεχνικά παράνομες στο σοσιαλιστικό κράτος.
Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι η πρακτική άτυπα εφαρμόζεται και την χρησιμοποιούν κυρίως εκείνοι που επωφελούνται από την εξάπλωση των ιδιωτικών αγορών υπό τον Κιμ. Ο Βορειοκορεάτης ηγέτης έχει υποσχεθεί, εξάλλου, να βελτιώσει την ποιότητα κατασκευής και να χτίσει δεκάδες χιλιάδες νέα διαμερίσματα.
Ασανσέρ μόνο δύο φορές… την ημέρα
Σημειώνεται πάντως ότι η παροχή ρεύματος βελτιώθηκε σημαντικά υπό τον Κιμ, δημιουργώντας μερικές νέες ευκαιρίες για νυχτερινή ζωή, αλλά η Βόρεια Κορέα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ελλείψεις και πολλές φορές κακή υποδομή.
Για να διασφαλίσει ότι τα νέα πολυώροφα διαμερίσματα είναι δημοφιλή, η Βόρεια Κορέα θα πρέπει να βελτιώσει περαιτέρω τις παροχές ηλεκτρισμού και νερού και να ξεπεράσει τις ανησυχίες για την ποιότητα κατασκευής.
Ο Γιουνγκ είπε ότι όταν ζούσε στην Πιονγκγιάνγκ, οι περισσότεροι ανελκυστήρες δούλευαν μόνο δύο φορές την ημέρα, κατά τις ώρες αιχμής των μετακινήσεων από τις 6 το πρωί έως τις 8 το πρωί, και την ίδια ώρα το βράδυ.