THEPOWERGAME
H Berkshire Hathaway HomeServices δημοσίευσε την ετήσια έκθεση «2022 EMEA Real Estate Report», στην οποία αντικατοπτρίζονται οι απόψεις των επαγγελματιών του κλάδου των οικιστικών ακινήτων στην Ελλάδα και σε έξι διεθνείς αγορές όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, και Ντουμπάι. Βάσει της έρευνας, διαφορετικές χώρες παρουσίασαν αντιτιθέμενες τάσεις, με αποτέλεσμα να μη δίνεται η δυνατότητα ενός καθολικού απολογισμού των επιπτώσεων της πανδημίας, καθώς κάθε αγορά έχει το δικό της προφίλ.
Όσον αφορά στην ελληνική αγορά αποτυπώθηκε μια δυναμική με αυξητικές τάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, με υψηλά ποσοστά ζήτησης και ανταγωνιστικότητας με το 80% των επαγγελματιών να συζητάνε για μια άκρως ανταγωνιστική αγορά και με το 67% να δηλώνει ότι κατευθύνεται κυρίως από την ζήτηση των ακινήτων. Επιπλέον, τρεις στους πέντε (63%) προβλέπουν πως η αγορά θα σημειώσει περαιτέρω άνθηση το επόμενο έτος και τα 4/5 (89%) να εκτιμούν πως θα γίνει περισσότερο ανταγωνιστική.
Η ζήτηση παρατηρήθηκε κυρίως στα αστικά κέντρα, με το 63% των επαγγελματιών να το επιβεβαιώνουν, δηλώνοντας ότι τα διαμερίσματα βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων σε αντίθεση με τις μονοκατοικίες. Επιπροσθέτως σημειώθηκε (σε ποσοστό 51%) στην Ελλάδα, η μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση για κατοικίες με εύκολη πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές ακινήτων, η αύξηση αυτή στη ζήτηση δεν επεκτάθηκε στις προαστιακές περιοχές και στις περιοχές εκτός αστικού ιστού. Στην Ελλάδα η ζήτηση για κατοικίες στην ύπαιθρο δεν ακολούθησε την αυξημένη ζήτηση στις αστικές περιοχές με μόνο το 24% των επαγγελματιών να αναφέρουν αύξηση στη ζήτηση για κατοικίες στην ύπαιθρο και με το 29% (το υψηλότερο ποσοστό της παρούσας έρευνας) να δηλώνει πως παρατηρήθηκε μείωση στη ζήτηση.
Ο κ. Γιώργος Υφαντής, General Sales Manager της Berkshire Hathaway HomeServices Athens Properties, δήλωσε σχετικά «Η ελληνική αγορά ακινήτων έχει αλλάξει δραματικά προς το καλύτερο τον τελευταίο χρόνο, μετά από μια δεκαετή περίοδο απόλυτης φτώχειας με ελάχιστες συναλλαγές και ακόμη λιγότερες κατασκευές. Η πανδημία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την αυξημένη ζήτηση, καθώς οι πελάτες αφενός κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και αφετέρου εκτιμούσαν όλο και περισσότερο τη στέγαση ως τόπο διαμονής και εργασίας».