Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

EEL: Η πανδημία έναυσμα για καλύτερη οργάνωση του κλάδου logistics

Τη σημερινή εικόνα του κλάδου logistics, όπως και τις επιπτώσεις της Covid-19 ανέλυσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics. Μάλιστα, έγινε εκτενής αναφορά και στις μελλοντικές τάσεις, καθώς η συμβολή του κλάδου στο εθνικό ΑΕΠ αναμένεται να ανέλθει στο 12% μέσα στα επόμενα χρόνια.

H Ελληνική Εταιρεία Logistics ανακοινώνει τα αποτελέσματα της 5ης Πανελλήνιας Έρευνας για τον τομέα της Εφοδιαστικής αλυσίδας με τίτλο: «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και των μελλοντικών τάσεων στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Σχεδιασμού, Παραγωγής & Λειτουργιών (ΣυΣΠαΛ) του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ταυτότητα της έρευνας

Στην έρευνα συμμετείχαν στελέχη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε να συμβάλουν στην αποτύπωση της αγοράς και να αναδείξουν τα σημαντικά και κρίσιμα στοιχεία που προέκυψαν μέσα από αυτή. Συγκεκριμένα συμμετείχαν πάνω από 200 εταιρείες του κλάδου με το μεγαλύτερο μέρος τους (60%) να ανήκει στον τομέα της εμπορίας, το 29% στην παροχή υπηρεσιών logistics και το 11% στη μεταποίηση.

Ταυτόχρονα, το 68% των εταιρειών logistics που συμμετείχαν και το 44% των εμπορικών/μεταποιητικών εταιρειών, απασχολεί πάνω από 50 εργαζόμενους. Ο μέσος κύκλος εργασιών των εταιρειών παροχής υπηρεσιών logistics που συμμετείχαν στην έρευνα φτάνει τα 12 εκ. ευρώ ανά εταιρεία, ενώ αντίστοιχα για τις εμπορικές και μεταποιητικές εταιρείες ο μέσος κύκλος εργασιών φτάνει τα 27 εκ. ευρώ ανά εταιρεία.

Η σημερινή εικόνα των logistics

Η Ελλάδα παρουσιάζει πτώση στην παγκόσμια αγορά logistics (42η θέση LPI) με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2018, ωστόσο το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάζει βελτίωση η οποία διαφαίνεται πως θα αποτυπωθεί τα επόμενα έτη.

Αρκετές είναι οι εταιρείες που έχοντας προσυπολογίσει το κόστος Logistics στο συνολικό λειτουργικό τους κόστος, έχουν επιλέξει το ενδοεπιχειρησιακό μοντέλο λειτουργιών και έχουν επιτύχει έως ένα βαθμό, να έχουν τα σχετικά μεγέθη τους πολύ κοντά σε αυτά των εταιρειών 3PL. Ταυτόχρονα όμως, το ποσοστό ανάθεσης υπηρεσιών σε εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) κυμαίνεται σε χαμηλή κλίμακα σε σχέση με το μέσο Ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ οι δραστηριότητες της μεταφοράς/διανομής και της αποθήκευσης αποτελούν τις δυο βασικές δραστηριότητες που αναθέτουν οι εταιρίες σε τρίτους παρόχους υπηρεσιών logistics.

Από τα ευρήματα της έρευνας, παρατηρήθηκε επίσης ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ανάπτυξη νέων συστημάτων έχει συμβάλει στην αύξηση των παρεχόμενων online υπηρεσιών, ενώ τέλος, προκαλεί ενδιαφέρον το αυξημένο ενδιαφέρον των εταιρειών logistics για τη χρήση μικρών και μεσαίων οχημάτων με σκοπό να αυξηθεί τόσο η ταχύτητα όσο και η ευελιξία των διανομών εντός της πόλης.

COVID-19: Επιπτώσεις και η επόμενη μέρα

Η πλειοψηφία των εταιριών, θεωρεί ότι η πανδημία αποτέλεσε έναυσμα για την καλύτερη οργάνωση του κυκλώματος των logistics. Επιπλέον, πιστεύει στην ανάγκη στροφής των επενδύσεων προς τομείς που εστιάζουν σε νέες τεχνολογίες και συστήματα, δίνοντας μεγάλη έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Μέσα στα άμεσα επενδυτικά σχέδια των εταιρειών, βρίσκονται οι επενδύσεις σε πληροφοριακά συστήματα, η αναδιοργάνωση των διαδικασιών στα logistics και η εκπαίδευση των εργαζομένων. Αξίζει να σημειωθεί, η στροφή των εταιρειών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, με το 40% των εταιρειών να δραστηριοποιείται ήδη στο e-commerce και άλλο ένα 40% να βρίσκεται στο μεταβατικό στάδιο προς την ίδια κατεύθυνση. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να συμπαρασύρει και τις μεταφορικές εταιρείες οι οποίες, με τα κατάλληλα κίνητρα, θα μπορέσουν να εκσυγχρονίσουν τον παλαιωμένο στόλο που διαθέτουν και να υποστηρίξουν με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες διανομής που διαμορφώνονται.

Μελλοντικές τάσεις στα logistics

Σε γενικό πλαίσιο τα μηνύματα της έρευνας είναι αισιόδοξα αφού σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες, βλέπουν ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελληνική αγορά των logistics.

Σίγουρα η πανδημία COVID-19 αποτέλεσε επιταχυντή για την έναρξη δράσεων αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών, η διαμόρφωση σαφούς νομοθεσίας αναφορικά με την αδειοδότηση ΚΑΔ, η εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων, η εναρμόνιση των στρατηγικών πλάνων με πρακτικές που βασίζονται στην αειφόρα ανάπτυξη αλλά και η εξεύρεση εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες αναπροσαρμογής του κλάδου.

Άλλωστε με περίπου 200 χιλιάδες εργαζόμενους, η συμβολή του κλάδου στο εθνικό ΑΕΠ αναμένεται να ανέλθει στο 12% μέσα στα επόμενα χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!