THEPOWERGAME
Πριν καν μπει o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών και ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής, το Χρηματιστήριο ενσωμάτωσε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, με τη συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς να έχει εκτιναχτεί στα 96,78 δισ. ευρώ, σχεδόν 2,5 με 3 δισ. πιο ψηλά από χθες.
H μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) άνοιξε στα 9,50 ευρώ με +15,85% και πλέον διαμορφώνεται στα 9,293 ευρώ με άνοδο 13,33%.
Το καμπανάκι για την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου χτύπησε ο CEO του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης.
Χατζηδάκης: «Ο ΔΑΑ αλλάζει την κεφαλαιοποίηση της αγοράς»
«Εισαγωγή που αλλάζει την κεφαλαιοποίηση της αγοράς και δημιουργεί νέα δεδομένα στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και την οικονομία», χαρακτήρισε την είσοδο του ΔΑΑ ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, το ντεμπούτο της διαπραγμάτευσης των μετοχών του ΔΑΑ στο ΧΑ.
«Εδώ γιορτάζουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά, «γιορτάζουμε ένα σημαντικό γεγονός για το Χρηματιστήριο, για το αεροδρόμιο και για την οικονομία. Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία, αφού μία εταιρεία υψηλής κεφαλαιοποίησης εισέρχεται στο Χρηματιστήριο, στηρίζοντας την κεφαλαιαγορά και ενδυναμώνοντας τις προϋποθέσεις περεταίρω ανάπτυξής της».
Παράλληλα, δεσμεύτηκε πως «θα πάρουμε κι άλλα μέτρα για να στηρίξουμε το Χρηματιστήριο Αθηνών», επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μείωση του φόρου επί των συναλλαγών και στη μείωση του φόρου της συγκέντρωσης κεφαλαίου από 0,50% σε 0,20%
Τέλος, σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, η είσοδος του ΔΑΑ στο ΧΑ και η αποεπένδυση του Δημοσίου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί συνέχεια της αποεπένδυσης του ΤΧΣ από την Alpha Bank, την Εθνική Τράπεζα και την Eurobank, αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ από τα ΕΛΠΕ.
«Όλες αυτές τις πρωτοβουλίες η κυβέρνηση της προχώρησε, διότι θέλουμε να στείλουμε το μήνυμα: Ότι πιστεύουμε στην ελεύθερη οικονομία που προσελκύει επενδύσεις και κεφάλαια. Και με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε την ανάπτυξη προς όφελος των πολλών», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.
Κοντόπουλος: «Είναι η μεγαλύτερη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών εδώ και 18 χρόνια»
Από εκεί και πέρα, ο πρόεδρος της ΕΧΑΕ, Γιάννος Κοντόπουλος, έκανε λόγο για μια κομβική εξέλιξη που αποτελεί η εισαγωγή του ΔΑΑ στο ΧΑ. «Αποτελεί μήνυμα για την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα το αποτέλεσμα της δημόσιας προσφοράς, που συνιστά υπερκάλυψη πάνω από 12 φορές».
«Είναι η μεγαλύτερη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών εδώ και 18 χρόνια», τόνισε και πρόσθεσε πως «η εταιρεία περνά στην επόμενη φάση ανάπτυξής της. Εξυπηρετεί 65 αεροπορικές εταιρείες και 150 προορισμούς σε όλο τον κόσμο».
Παράλληλα, έκανε λόγο για σημαντικό βήμα αποεπένδυσης εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ενισχύει τη ρευστότητα της αγοράς. «Το ενδιαφέρον των ξένων για τον ΔΑΑ είναι έντονο», τόνισε.
Παράσχης: «Η εισαγωγή του ΔΑΑ στο ΧΑ συμβάλλει αποφασιστικά στην ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς»
«Το αεροδρόμιο πέτυχε ταξιδιωτική ανάκαμψη μετά την πανδημία», δήλωσε από την πλευρά του ο CEO του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης. «Ήταν πολύ προσεκτική η προετοιμασία για την εισαγωγή των μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022, όταν έγιναν οι συνεννοήσεις με τους μετόχους, ελήφθησαν οι εγκρίσεις από τα αρμόδια όργανα. Πραγματοποιηθήκαν εντυπωσιακά roadshows σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το αεροδρόμιο αποτελεί μια ανθεκτική εταιρεία και συμβάλλει αποφασιστικά η εισαγωγή του στην ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς», κατέληξε.
Σταϊκούρας: Η οικονομία έχει αλλάξει σελίδα
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε ότι η υπερκάκλυψη και η κεφαλαιοποίηση του αεροδρόμιου στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτελεί μήνυμα ότι η οικονομία γύρισε σελίδα.
«Η ελληνική οικονομία έχει αλλάξει σελίδα. Γίνεται πιο εξωστρεφής, στηριζόμενη, όλο και περισσότερο, στις επενδύσεις, που με τη σειρά τους, ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του αερολιμένα συνεχίζονται, ώστε να αυξηθεί η ικανότητα του αεροδρομίου να φιλοξενεί περισσότερα αεροσκάφη και επιβάτες, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες – ετησίως – έως το 2046.
«Ορόσημο η σημερινή μέρα», κατά τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη.
Υπενθυμίζεται ότι για πρώτη φορά μία μετοχή που κάνει ντεμπούτο σε μία αγορά τίθεται σε παρακολούθηση από τους ξένους οίκους, όπως ο FTSE Russell, προκειμένου να υπαχθεί στον διεθνή δείκτη του. Και όχι μόνο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και ο MSCI βάζει στο μικροσκόπιο τις μετοχές του ΔΑΑ. Το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να υπαχθεί στον βασικό δείκτη του MSCI, αλλά στον MSCI Small Cap, της μικρής κεφαλαιοποίησης. Κι αυτό διότι το κριτήριο στον «μεγάλο» δείκτη του MSCI, εκεί δηλαδή που μετέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες, η Mytilineos, η ΔΕΗ, τα Jumbo, η ΜΟΗ, ο ΟΤΕ και ο ΟΠΑΠ, είναι το free float, που πρέπει να είναι μεγαλύτερο του 20%. Όμως στο Χρηματιστήριο σήμερα εισήχθη προς διαπραγμάτευση σχεδόν το 17%. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το καλοκαίρι δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, σύμφωνα με χρηματιστηριακούς αναλυτές, έκτακτη αναθεώρηση, που θα περιλαμβάνει τις μετοχές του ΔΑΑ στον MSCI Small Cap, που το κριτήριο του free float είναι μικρότερο του 20% .
Μάλιστα, προκαλεί αίσθηση το γεγονός ότι ο FTSE Russell άνοιξε θέμα εισαγωγής του ΔΑΑ στον δείκτη του κι ενώ η δημόσια εγγραφή βρισκόταν σε εξέλιξη, την 1η Φεβρουαρίου. «Σε σχέση με την αρχική δημόσια προσφορά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ο FTSE Russell θα επιβεβαιώσει εάν το όριο ταχείας εισόδου για συμπερίληψη στη σειρά FTSE Global Equity Index Series ικανοποιείται με βάση την τιμή κλεισίματός του την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης χωρίς όρους. Εάν επιβεβαιωθεί η γρήγορη είσοδος στη σειρά FTSE Global Equity Index Series, η συμπερίληψη θα γίνει μετά το κλείσιμο των εργασιών, την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024 (δηλαδή ισχύει από την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024)», αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση. Σήμερα με το κλείσιμο της μετοχής θα φανεί και το πού θα «κάτσει» η κεφαλαιοποίηση της νέας εταιρείας που περνάει την είσοδο της Λεωφόρου Αθηνών. Η μεγάλη ζήτηση που υπήρξε, καθώς όπως έγινε γνωστό η δημόσια προσφορά καλύφθηκε συνολικά 12 φορές και το σύνολο της προσφοράς ξεπέρασε τα 8 δισ. ευρώ, έδωσε την ευκαιρία στην προσεκτική επιλογή των επενδυτών που θα λάβουν μετοχές. Η τιμή διάθεσης διαμορφώθηκε στα 8,2 ευρώ, λόγω του τεράστιου ενδιαφέροντος που υπήρξε.