THEPOWERGAME
Παρά το ράλι που έχει συντελεστεί στην αγορά εδώ και τουλάχιστον εννέα εβδομάδες με τη σωρευτική απόδοση του δείκτη να βρίσκεται στην περιοχή του 20%, υπάρχουν ακόμα αποτιμήσεις σε εισηγμένες που δείχνουν ότι εξακολουθούν να είναι ελκυστικές. Κι αν το τελευταίο διάστημα, αυτό που χαρακτηρίζει τις τοποθετήσεις των Ελλήνων επενδυτών, ιδιωτών και επαγγελματιών, είναι η έλλειψη στρατηγικής, αφού παρατηρείται θεσμικά χαρτοφυλάκια να έχουν μειώσει τις θέσεις τους στις τράπεζες σε περιοχές 10% κάτω από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών, τυχόν διόρθωση θα φέρει ακόμα καλύτερες αποτιμήσεις στις μετοχές. Το 1/3 των μετοχών της μεγάλης κεφαλαιοποίησης διαπραγματεύεται με ελκυστικούς όρους αποτιμήσεις σε σχέση με την καθαρή κερδοφορία, κάτω από 10 φορές.
Με βάση τις εκτιμήσεις για τα κέρδη του 2023, το p/e της Mytilineos διαμορφώνεται σε 6,71 όταν η τιμή της μετοχής έχει αγγίξει πια ιστορικά υψηλά. H αγορά, όπως καταγράφηκε από την παρουσία του ομίλου σε θεσμικούς την περασμένη Δευτέρα, προεξοφλεί την ουσιαστική αύξηση των λειτουργικών μεγεθών τα επόμενα χρόνια, αλλά και μια σειρά ακόμα εξελίξεων, όπως η είσοδος στον DJSI Emerging Markets ή το ενδεχόμενο παράλληλης διαπραγμάτευσης στην αγορά του Λονδίνου. Η κεφαλαιοποίηση ξεπερνάει τα 3,6 δισ. ευρώ.
Στις 4,6 φορές διαμορφώνεται το p/e της Motor Oil, μετοχή που επίσης κινείται πολύ κοντά σε ιστορικά υψηλά (στα όρια των 25 ευρώ). Τα «αναπροσαρμοσμένα» EBITDA του 2022 θα ανέλθουν στο 1,5 δισ. ευρώ, τετραπλάσια σε ετήσια βάση, ενώ τα καθαρά κέρδη αναμένεται να εκτιναχτούν στα 963 εκατ. ευρώ το 2022.
Με p/e 7,34 φορές διαπραγματεύεται η Aegean, η οποία ποντάρει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και για φέτος (σ.σ. ήδη προσγειώθηκε το πρώτο αεροπλάνο στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας με Γερμανούς τουρίστες). Μόνο στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της Aegean ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη τα 93 εκατ. ευρώ.
Στις 9,86 φορές διαπραγματεύεται το Κρι Κρι, από τις λίγες μετοχές που δεν έχει εμφανίσει ουσιαστική κίνηση το 2023, αν και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, έδειξε να επηρεάζεται στην περσινή χρήση από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την αύξηση του κόστους ή τις καθυστερήσεις στις μεταφορές των προϊόντων της.
Στα ΕΛΠΕ το p/e, διαμορφώνεται στις 6,08 φορές για φέτος. Τα αναπροσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του 2022 αναμένονται πλέον στα 638 εκατ. ευρώ, για το 2023 στα 625 εκατ. ευρώ και για το 2024 στα 442 εκατ. ευρώ.
Μονοψήφιο p.e και για την ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ της οικογένειας Στασινόπουλου με 8,31 φορές. Η άνοδος της μετοχής φέτος ξεπερνά το 15%. Σύμφωνα με τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία, το «προσαρμοσμένο EBITDA» του περυσινού εννεαμήνου διαμορφώθηκε στα 230,7 εκατ. και τα καθαρά κέρδη της ίδιας περιόδου στα 162,8 εκατ. ευρώ.
Με 9,12 φορές τα κέρδη του 2023 διαπραγματεύεται η Autohellas. Ενδεικτικά, το τρίτο τρίμηνο του 2022, το εποχικά ισχυρότερο για κάθε χρήση, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 22,6% και διαμορφώθηκε στα 217,2 εκατ. έναντι 177,1 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Τα λειτουργικά κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα 55,9 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους κατέγραψαν αύξηση 42,6% και διαμορφώθηκαν στα 42,1εκατ. ευρώ.