THEPOWERGAME
Μπορεί τα οικονομικά στοιχεία εξαμήνου και δευτέρου τριμήνου μέχρι στιγμής να μην είναι πολλά για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, πλην όμως είναι χαρακτηριστικά ως προς τον «οδικό χάρτη» που ακολουθούν οι εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη που προκαλεί η κούρσα στις τιμές της ενέργειας. Ήδη, μία διεθνής τάση που αγγίζει και τον ελληνικό τουρισμό, είναι ότι η Ryanair, η εταιρεία low cost πτήσεων, δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να ξεχάσουν τις τιμές εισιτηρίων από 10 ευρώ.
Είναι προφανές, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ότι οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν το κόστος και οι εισηγμένες αυξάνουν τις τιμές προκειμένου να διατηρήσουν τα περιθώρια.
Πλέον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί (από ένα μικρό αριθμό εισηγμένων), για την πορεία του πρώτου εξαμήνου, γίνεται ξεκάθαρη και η αύξηση του κόστους αλλά και η επίδραση των ελλείψεων.
Οι εκτιμήσεις των εισηγμένων για την οικονομία
Μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της Τιτάν, η διοίκηση της εταιρείας ενημέρωσε τους αναλυτές. Προκύπτει αύξηση στις τιμές των προϊόντων ή μάλλον, μετακύλιση του ενεργειακού κόστους στον καταναλωτή. «Οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν αν υπάρξει αύξηση νέα στα κόστη, με το ενεργειακό να είναι ένα ερωτηματικό», είχε πει ο πρόεδρος του ομίλου κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος.
Η Coca Cola αναφέρει πως «συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε συνεχή πληθωρισμό και πλέον αναμένουμε αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μέσο επίπεδο του εύρους 15-20% για το 2022».
Η Παπουτσάνης στα δικά της αποτελέσματα αναφέρει πως κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι τιμές των πρώτων υλών/υλικών συσκευασίας, μεταφορικών και ενέργειας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία που ήδη είχε ξεκινήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ενώ παραμένουν και οι δυσκολίες εξασφάλισης αναγκαίων ποσοτήτων σε συγκεκριμένες κατηγορίες υλικών.
Η Πετρόπουλος σημειώνει πως η πτώση των πωλήσεων κατά 5,5% οφείλεται στις μειωμένες πωλήσεις του αγροτικού τομέα, εν αναμονή της έναρξης των νέων Εθνικών Σχεδίων Βελτίωσης, καθώς και στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα οχημάτων και ανταλλακτικών.
Η Μοτοδυναμική τονίζει πως η αρνητική επίπτωση στις εμπορικές δραστηριότητες του Ομίλου προκλήθηκε μόνο από τον αποσυντονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας των προμηθευτών του, με αποτέλεσμα τις σημαντικές καθυστερήσεις και, σε κάποιες περιπτώσεις, ακυρώσεις στις προγραμματισμένες παραλαβές των προς πώληση προϊόντων.
Τέλος, να σημειωθεί πως σύμφωνα με κάποιους αναλυτές το εξάμηνο συνολικά αναμένεται καλό και αυτό δείχνουν ήδη τα πρώτα στοιχεία, με την επίδραση να γίνεται εντονότερη στο δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.