THEPOWERGAME
Την επόμενη Παρασκευή θα κλείσει το βιβλίο προσφορών για το νέο επταετές ομόλογο της Motor Oil, ύψους 200 εκατ. ευρώ σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο που εγκρίθηκε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Τα νέα κεφάλαια θα διατεθούν κυρίως για τη χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (New Naphtha Treatment Complex). Για το νέο συγκρότημα θα δαπανηθούν 137 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 20 εκατ. ευρώ θα στηρίξουν τη χρηματοδότηση επενδύσεων στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και περίπου 39 εκατ. θα διατεθούν για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης.
Για το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας, η επένδυση ανακοινώθηκε το 2019 με συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1.000 χιλ. μετρικοί τόνοι. Η επένδυση βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, έχοντας απορροφήσει 10 εκατ. το 2019 και περίπου 110 εκατ. το 2020.
Στο ενημερωτικό δελτίο αναφέρεται πως η εταιρεία «εξετάζει επενδύσεις στην αγορά ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων (“Electric Vehicle Fast Charging”) και επενδύσεις για την κάλυψη αναγκών χρηστών φυσικού αερίου (LNG, CNG)». Στόχος είναι να αντιμετωπίσει τον περιορισμό των πωλήσεων καυσίμων λόγω ανάπτυξης των υβριδικών (οχήματα τα οποία περιλαμβάνουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα σε σχέση με τα αμιγώς βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα) ή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά τέτοιων οχημάτων – ανάμεσά τους και η Ελλάδα με την ανακοίνωση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» τον Αύγουστο 2020. Στην ελληνική αγορά «η διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων (υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα), δεν υπερβαίνει το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019, ενώ βάσει του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (Δεκέμβριος 2019) έχει τεθεί ως στόχος κατά το έτος 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%».
Για το δίκτυο πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν οι θυγατρικές Avin Oil και Coral αναφέρεται πως οι δύο εταιρείες αριθμούν συνολικά 1.377 πρατήρια στην Ελλάδα (489 είναι ιδιολειτουργούμενα πρατήρια από θυγατρικές και 888 είναι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τρίτων). Η Coral δραστηριοποιείται επιπλέον στην αγορά λιανικής εμπορίας της Κύπρου μέσω της θυγατρικής της «Coral Energy Products Cyprus Limited» η οποία λειτουργεί 34 πρατήρια εκ των οποίων τα 29 με το εμπορικό σήμα «Shell», καθώς και στην αγορά της Σερβίας μέσω της θυγατρικής της «Coral SRB d.o.o Beograd» η οποία λειτουργεί 5 πρατήρια με το σήμα «Shell». Επιπλέον, εντός Ιανουαρίου 2021 ο όμιλος CORAL ολοκλήρωσε την συναλλαγή για την απόκτηση του 75% των μετοχών της εταιρείας «APIOS D.O.O.» που εδρεύει στην Κροατία και λειτουργεί δίκτυο εμπορίας υγρών καυσίμων 26 πρατηρίων.
Στις ΑΠΕ ο όμιλος κινείται ολοκλήρωσε το 2020 τρία αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 9,4 MW μέσω της «Stefaner Energy».