Σύσταση buy και τιμή-στόχο τα 17,4 ευρώ δίνει για τη μετοχή του ΟΠΑΠ η Axia, μετά το ισχυρό σύνολο αποτελεσμάτων τετάρτου τριμήνου 2024, τα οποία, όπως αναφέρει, ξεπέρασαν τις προσδοκίες της σε GGR και EBITDA.
Η χρηματιστηριακή σημειώνει, ωστόσο, ότι τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν ελαφρώς χαμηλότερα έναντι των εκτιμήσεών της, επηρεασμένα από τα υψηλότερα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα, καθώς και την αυξημένη φορολογία και τα δικαιώματα μειοψηφίας.
Όπως σημειώνει, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του Ομίλου το 4ο τρίμηνο του 24 ανήλθαν σε 647,8 εκατ. ευρώ (+11,5% σε ετήσια βάση) και τα αναφερόμενα EBITDA σε 245,1 εκατ. ευρώ, +16,6% σε ετήσια βάση. Τα αναφερόμενα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 133,7 εκατ. ευρώ (+32,9% σε ετήσια βάση), ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη σε 143,5 εκατ., +30,8% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία πρότεινε συνολικό μέρισμα για τη χρήση 24 ύψους 1,40 ευρώ ανά μετοχή. Καθώς έχει ήδη διανείμει 0,60 ευρώ ανά μετοχή, το υπόλοιπο μέρισμα ανέρχεται σε 0,80 ευρώ ανά μετοχή (ημερομηνία αποκοπής μερίσματος: 7 Μαΐου 2025). Οι κατευθυντήριες γραμμές της διοίκησης για το 2025 είναι για χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης του GGR και περιθώριο EBITDA περίπου 35%, γεγονός που υποδηλώνει EBITDA για το οικονομικό έτος περίπου στα επίπεδα του 2024.
Η Axia αναφέρει ότι οι τριμηνιαίες επιδόσεις του ΟΠΑΠ (όπως συνέβη και τα προηγούμενα τρίμηνα) καθορίστηκαν από
- i) τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για αθλητικά στοιχήματα, τόσο στο διαδικτυακό κανάλι όσο και στο κανάλι λιανικής, λόγω του πλήρους αθλητικού ημερολογίου και της βελτίωσης των πληρωμών, καθώς και
- ii) τη συνεχιζόμενη ισχυρή δυναμική για τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο.
Είναι ενδιαφέρον ότι η αύξηση του GGR σε ετήσια βάση για το τρίμηνο ήταν πολύ ισχυρότερη από τις λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα κατά την ίδια περίοδο, γεγονός που αποδίδεται εν μέρει στο φαινόμενο βάσης (ασυνήθιστα χαμηλότερο GGR τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2023), αλλά κυρίως στην επιτυχία της εταιρείας να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από υφιστάμενους και νέους παίκτες, κυρίως μέσω των διαδικτυακών καναλιών.
Όσον αφορά τις τριμηνιαίες επιδόσεις του ΟΠΑΠ, η Axia σημειώνει ότι το GGR του στοιχήματος το 4ο τρίμηνο του 24 κατέγραψε αύξηση 26,6% σε ετήσια βάση και ανήλθε σε 229,0 εκατ. ευρώ. Η σταθερή επίδοση οφείλεται στα φιλικά προς τους φορείς εκμετάλλευσης αποτελέσματα (σε σύγκριση με τα φιλικά προς τους πελάτες αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2023), καθώς και στη θετική συμβολή της Powerspin. Εστιάζοντας στα κανάλια, την κατανομή μεταξύ διαδικτυακών και λιανικών πωλήσεων, η Axia σημειώνει ότι το διαδικτυακό κερδίζει σταδιακά μερίδιο, αντιπροσωπεύοντας περίπου 46% του συνόλου το 4ο τρίμηνο έναντι περίπου 41% το 3ο τρίμηνο. Το 2024 το GGR του στοιχήματος αυξήθηκε κατά 15,6% σε ετήσια βάση.
Το GGR των λαχείων το τέταρτο τρίμηνο κατέγραψε αύξηση 2,1% σε ετήσια βάση στα 201,7 εκατ. ευρώ, χάρη στις ανατροπές του Τζόκερ. Σημειώνουμε ότι η τιμή της στήλης του Τζόκερ διπλασιάστηκε στις αρχές Δεκεμβρίου 2023. Επίσης, τον Μάρτιο του 2024 ο ΟΠΑΠ εγκαινίασε το Eurojackpot στην Ελλάδα. Για το έτος, το GGR της Λοταρίας αυξήθηκε κατά 6,1% σε ετήσια βάση.
Το GGR των στιγμιαίων και παθητικών λαχείων διαμορφώθηκε στα 30,1 εκατ. ευρώ (-0,2% σε ετήσια βάση) το 4ο τρίμηνο. Πρόκειται για μια ευπρόσδεκτη επίδοση, έναντι της πτώσης που καταγράφηκε τα προηγούμενα τρίμηνα. Οι τριμηνιαίες επιδόσεις προφανώς καθορίστηκαν από την αυξημένη ζήτηση για το λαχείο Σκρατς, λόγω των προσπαθειών της διοίκησης να ανανεώσει το παιχνίδι. Το GGR των στιγμιαίων και παθητικών παιχνιδιών μειώθηκε κατά 9,3% σε ετήσια βάση το 2024.
Το GGR των VLTs μειώθηκε ελαφρώς το 4ο τρίμηνο, καθώς το παιχνίδι έχει εισέλθει σε φάση ωρίμανσης, ενώ ο ανταγωνισμός (ιδίως από το διαδικτυακό καζίνο) αυξάνεται. Το 4Q24 το GGR των VLTs μειώθηκε κατά 1,5% σε ετήσια βάση στα 94,8 εκατ. ευρώ και για το έτος αυξήθηκε κατά 0,1%.
Το διαδικτυακό καζίνο διατήρησε ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης το 4ο τρίμηνο, με τον ΟΠΑΠ να σημειώνει ότι η ζήτηση προέρχεται τόσο από υφιστάμενους, όσο και από νέους παίκτες. Η δημοτικότητα των παιχνιδιών αυτών διευρύνεται, ενώ είναι σημαντικό ότι τα επίπεδα δέσμευσης των παικτών παραμένουν υψηλά. Το GGR για το δ’ τρίμηνο έφτασε τα 92,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,9% σε ετήσια βάση, ενώ για το FY24 το GGR αυξήθηκε κατά 29,2% σε ετήσια βάση.
Το δ’ τρίμηνο το GGR του ομίλου σημείωσε αύξηση 11,5% σε ετήσια βάση στα 647,8 εκατ. ευρώ, ενώ το NGR (GGR μείον φόροι GGR) αυξήθηκε κατά 11% σε ετήσια βάση στα 443,1 εκατ. ευρώ. Για τη χρήση 24, το GGR αυξήθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση στα 2,30 δισ. ευρώ, ενώ το NGR αυξήθηκε κατά 9,4% σε ετήσια βάση στα 1,57 δισ. ευρώ.
Τα αναφερόμενα EBITDA το 4ο τρίμηνο του 24 διαμορφώθηκαν σε 245,1 εκατ. ευρώ ή 16,6% υψηλότερα σε ετήσια βάση με το αντίστοιχο περιθώριο να αυξάνεται κατά 160 μ.β. στο 37,8%. Η λειτουργική κερδοφορία υποβοηθήθηκε i) από τη μείωση των εξόδων μάρκετινγκ (-6,6% σε ετήσια βάση), καθώς τα εν λόγω έξοδα ήταν εμπροσθοβαρή, πιέζοντας τα πρώτα τρίμηνα του έτους και ii) από τη μείωση των λοιπών εξόδων κατά 16,5% σε ετήσια βάση από το 4ο τρίμηνο του 23, η οποία επηρεάστηκε από έκτακτα γεγονότα. Από την άλλη πλευρά, τα έξοδα μισθοδοσίας αυξήθηκαν κατά 19,3% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την αύξηση του προσωπικού και τις μισθολογικές προσαρμογές. Για το οικονομικό έτος 2024, το αναφερόμενο EBITDA διαμορφώθηκε κατά 14% υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος στα 832 εκατ. ευρώ, με το επαναλαμβανόμενο EBITDA να διαμορφώνεται στα 827,9 εκατ. ευρώ.
Και συνεχίζει η Axia, τα αναφερόμενα καθαρά κέρδη το 4ο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 133,7 εκατ. ευρώ ή 32,9% υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη σε 142,5 εκατ. ευρώ, +30,8% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Το τελικό αποτέλεσμα του δ’ τριμήνου επηρεάστηκε από τα υψηλότερα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο λόγω της μείωσης των χρηματοοικονομικών εσόδων, τον υψηλότερο πραγματικό συντελεστή εταιρικού φόρου στο 28% και την αύξηση των μειοψηφιών λόγω της υψηλότερης κερδοφορίας της Stoiximan, της διαδικτυακής θυγατρικής. Στη χρήση 2024, τα αναφερόμενα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 19% σε ετήσια βάση στα 485,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν κατά 11,9% υψηλότερα σε ετήσια βάση στα 491,6 εκατ. ευρώ.
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2024, το καθαρό χρέος του ΟΠΑΠ / LTM EBITDA ήταν 0,10x (ή 0,22x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Ο ΟΠΑΠ δίνει υψηλότερο μέρισμα απ’ αυτό που εκτιμούσε η Axia
Ο ΟΠΑΠ πρότεινε μέρισμα για το 2024 ύψους 1,40 ευρώ. Αυτό είναι υψηλότερο από το μέρισμα 1,37 ευρώ που είχε υπολογίσει η Axia Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εταιρεία έχει ήδη διανείμει προμέρισμα 0,6 ευρώ/μετοχή, το υπόλοιπο μέρισμα για το έτος ανέρχεται σε 0,80 ευρώ/μετοχή.
Συνολικά, ο ΟΠΑΠ στο 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε ένα ακόμη πολύ ισχυρό σύνολο αποτελεσμάτων, που οδήγησαν τα EBITDA για το έτος στα 832 εκατ. ευρώ (+14% σε ετήσια βάση), σημαντικά πάνω από τις προβλέψεις της διοίκησης για EBITDA στο 24ο οικονομικό έτος ύψους 750-770 εκατ. ευρώ. Αν και αναγνωρίζουμε τη θετική επίδραση των αγώνων UEFA EURO 2024, η συνολική επίδοση οφείλεται στη σταθερή ζήτηση ως αποτέλεσμα i) της υγιούς οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, καθώς και ii) των ενεργειών της διοίκησης που απέδωσαν αποτελέσματα. Όσον αφορά το τελευταίο, η Axia τονίζει την online ώθηση που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια και μεταμορφώνει την εταιρεία δημιουργώντας ζήτηση, ενώ παράλληλα φέρνει νέους παίκτες (το online, συνολικά, συνεισέφερε περίπου το 31% του GGR το 4ο τρίμηνο του 24). Επισημαίνουμε επίσης τις συνεχιζόμενες προσπάθειες για την ανανέωση των υφιστάμενων προσφορών.
Όσον αφορά το guidance για το 2025 για χαμηλή μονοψήφια αύξηση του GGR και περιθώριο EBITDA περίπου 35%, αυτό μας οδήγησε στον υπολογισμό ενός EBITDA για το έτος περίπου 830 εκατ. ευρώ που είναι περίπου στα επίπεδα του 2024, λέει η Axia. Μετά από ένα άλμα EBITDA της τάξης των 100 εκατ. ευρώ περίπου σε ετήσια βάση το 2024 (πολύ ισχυρότερο από το αναμενόμενο) και χωρίς να έχουν προγραμματιστεί μεγάλα διεθνή γεγονότα για το 2025 (το 2024 πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες του UEFA EURO 2024), για την Axia, η διατήρηση φέτος των επιπέδων του 2024 αποτελεί θετική εξέλιξη για την εταιρεία.
Οι τριμηνιαίες επιδόσεις (όπως συνέβη και τα προηγούμενα τρίμηνα) καθορίστηκαν από i) τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για αθλητικά στοιχήματα τόσο στο διαδικτυακό κανάλι όσο και στο κανάλι λιανικής, λόγω του πλήρους αθλητικού ημερολογίου και της βελτίωσης των πληρωμών, καθώς και ii) τη συνεχιζόμενη ισχυρή δυναμική για τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο. Είναι ενδιαφέρον ότι η αύξηση του GGR σε ετήσια βάση για το τρίμηνο ήταν πολύ ισχυρότερη από τις λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα κατά την ίδια περίοδο, γεγονός που αποδίδεται εν μέρει στο φαινόμενο βάσης (ασυνήθιστα χαμηλότερο GGR τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2023), αλλά κυρίως στην επιτυχία της εταιρείας να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από υφιστάμενους και νέους παίκτες, κυρίως μέσω των διαδικτυακών καναλιών.