Γ.Δ.
1490.22 -0,90%
ACAG
-0,17%
5.94
BOCHGR
-0,21%
4.76
CENER
-1,29%
9.91
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.2
EVR
-0,34%
1.475
NOVAL
-1,89%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.7
TITC
-0,25%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,82%
1.684
ΑΒΕ
+1,32%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-1,62%
2.725
ΑΚΡΙΤ
-2,44%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,11%
1.699
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,25%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+3,40%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,90%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,00%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,25%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,89%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,13%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.46
ΔΑΑ
-0,73%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,00%
12.26
ΔΟΜΙΚ
-2,79%
2.96
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,60%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,40%
1.99
ΕΕΕ
-1,87%
32.5
ΕΚΤΕΡ
-2,46%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-2,17%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
2.215
ΕΛΠΕ
+1,32%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,59%
1.24
ΕΤΕ
-0,37%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-2,43%
2.286
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.7
ΙΑΤΡ
-4,78%
1.595
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-34,84%
0.0202
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+2,47%
1.078
ΙΝΤΕΚ
-1,80%
6.01
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.335
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,34%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,70%
1.418
ΚΟΥΕΣ
+0,66%
6.1
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,62%
0.781
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+4,90%
1.07
ΛΕΒΚ
-3,50%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,57%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,30%
2.93
ΜΙΝ
+3,88%
0.535
ΜΟΗ
-1,03%
21.08
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
25.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,18%
33.14
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.804
ΞΥΛΚ
-0,33%
0.298
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-0,99%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.798
ΟΤΕ
-0,54%
14.75
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-1,65%
4.121
ΠΕΡΦ
-1,37%
5.74
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.115
ΠΛΑΚΡ
-1,40%
14.1
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,66%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-1,73%
1.7
ΣΑΡ
-1,64%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,64%
6
ΣΠΙ
-2,81%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+1,14%
4
ΧΑΙΔΕ
-5,83%
0.565

Γερμανία: Τρία σενάρια για οικονομία και assets ενόψει εκλογών

Ανάλυση της UBS κρατάει μικρό καλάθι για την οικονομία της Γερμανίας καθώς είναι μπροστά οι πρόωρες βουλευτικές εκλογές στις 23 Φεβρουαρίου. Το μέτριο αναπτυξιακό δυναμικό της Γερμανίας είναι απίθανο να βελτιωθεί σημαντικά.

UBS CIO Blog – Μπορεί η απορρύθμιση να ενισχύσει πάντα την ανάπτυξη;, 10.1.2025
“Η απορρύθμιση συχνά θεωρείται ότι ενισχύει αυτόματα την οικονομική δραστηριότητα. Αυτό δεν ισχύει απαραίτητα. Η απορρύθμιση μπορεί απλώς να αναδιανείμει», Πολ Ντόνοβαν, επικεφαλής οικονομολόγος στη UBS Global Wealth Management

Στην ανάλυσή της η UBS συνδυάζει μακροοικονομικά σενάρια με τις επιπτώσεις στις αγορές, τη στρατηγική σε μετοχές, ομόλογα, νομίσματα, την κίνηση των επιτοκίων και τους επιμέρους τομείς της αγοράς.

Συνολικά, αναμένει κάποια κυκλική ώθηση από τις δημοσιονομικές δαπάνες, ωστόσο θεωρεί ότι δεν είναι πιθανό στη Γερμανία να βελτιωθεί σημαντικά το μέτριο αναπτυξιακό δυναμικό. Όσον αφορά τις μετοχές στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε πιθανές μειώσεις εταιρικών φόρων.

Όσον αφορά τις γερμανικές μετοχές, η ελβετική επενδυτική τράπεζα αναφέρει ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε πιθανές μειώσεις εταιρικών φόρων, ενώ υπογραμμίζουμε τις επιπτώσεις των προγραμμάτων στους τομείς των αυτοκινήτων, των κεφαλαιουχικών αγαθών, της άμυνας, των ακινήτων και των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αλλαγή στον κυβερνητικό συνασπισμό

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, καθώς και το UBS Evidence Lab Political Probability Monitor, δείχνουν το κεντροδεξιό CDU/CSU να βρίσκεται στην πρώτη θέση. Ωστόσο, για να εξασφαλίσει πλειοψηφία, θα χρειαστεί να βρει εταίρο συνασπισμού (πιθανώς το SPD ή τους Πράσινους), κάτι που απαιτεί συμβιβασμούς και καθιστά λιγότερο πιθανές ριζικές αλλαγές. Βάσει προηγούμενων εμπειριών από συνομιλίες για σχηματισμό κυβερνητικού συνασπισμού, μια νέα κυβέρνηση θα μπορούσε να αναλάβει εξουσία το νωρίτερο μέχρι τα τέλη Απριλίου.

Μολονότι το αποτέλεσμα φαίνεται σχετικά ξεκάθαρο αυτή τη στιγμή, οι αναλυτές της UBS σημειώνουν ότι οι δημοσκοπήσεις μπορούν να αλλάξουν τις τελευταίες εβδομάδες πριν τις εκλογές (όπως συνέβη το 2021). Ένα βασικό ζήτημα είναι αν το CDU/CSU, το SPD και οι Πράσινοι θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν πλειοψηφία δύο τρίτων στο κοινοβούλιο, κάτι που απαιτείται για τη χαλάρωση του «φρένου χρέους» στα δημόσια οικονομικά.

Τα κοινά θέματα στα προγράμματα των κομμάτων και η δημοσιονομική χαλάρωση

Όλα τα κόμματα προτείνουν:

Μειώσεις φόρων για τα νοικοκυριά,
Είτε χαμηλότερους εταιρικούς φόρους είτε επιδοτήσεις για επενδύσεις,
Μειωμένες χρεώσεις ενέργειας,
Αυξημένες δαπάνες για την άμυνα, και
Λιγότερη γραφειοκρατία.

Υπάρχουν εμφανείς διαφορές στις πολιτικές για την αγορά εργασίας και τις συντάξεις. Από μακροοικονομική άποψη, οι αλλαγές στη δημοσιονομική πολιτική βρίσκονται στο επίκεντρο. Παρότι οι προτάσεις για τη δημοσιονομική πολιτική διαφέρουν, αναμένουμε κάποια χαλάρωση του «φρένου χρέους», υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει πλειοψηφία δύο τρίτων μετά τις εκλογές για να γίνουν οι απαραίτητες συνταγματικές αλλαγές. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμένη δημοσιονομική χαλάρωση το 2026, την οποία εκτιμούμε στο 0,7% του ΑΕΠ.

Μακροοικονομικές επιπτώσεις: τρία σενάρια

Αναγνωρίζουμε τρία πιθανά σενάρια.

Σενάριο στασιμότητας/αδιεξόδου (πιθανότητα 25%):

Σε αυτό το σενάριο, δεν επιτυγχάνεται συμφωνία για δημοσιονομική χαλάρωση ούτε για σημαντικές πολιτικές αλλαγές. Αυτό οδηγεί σε ασθενέστερη προοπτική ανάπτυξης από αυτή που προβλέπουμε.

Σενάριο ήπιας κυκλικής ώθησης (πιθανότητα 60% − το βασικό μας σενάριο):

Σε αυτό το σενάριο, γίνεται μεταρρύθμιση του «φρένου χρέους», αυξάνονται οι δημόσιες δαπάνες για την άμυνα και παρέχεται μέτρια πρόσθετη στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη θα επανέλθει στο δυνητικό της επίπεδο, 0,8%, έως το 2026, ωστόσο οι δομικές προκλήσεις (βλ. πλαίσιο 3) παραμένουν.

Σενάριο ενίσχυσης της ανάπτυξης (πιθανότητα 15%):

Περιλαμβάνει σημαντικά υψηλότερες δημοσιονομικές δαπάνες και μια ατζέντα δομικών μεταρρυθμίσεων που θα αυξήσει το δυνητικό ποσοστό ανάπτυξης της Γερμανίας μεσοπρόθεσμα.

Επιπτώσεις στις μετοχές, τα επιτόκια και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες

Συναλλαγματικές ισοτιμίες (FX):

Οι στρατηγικοί μας αναλυτές βλέπουν διαρκείς επιπτώσεις κυρίως στο σενάριο στασιμότητας (σενάριο 1, αρνητικό για το ευρώ) ή στο σενάριο ενίσχυσης της ανάπτυξης (σενάριο 3, θετικό για το ευρώ). Στο βασικό σενάριο (ήπια δημοσιονομική χαλάρωση), οι επιπτώσεις αναμένονται περιορισμένες.

Στρατηγική επιτοκίων:

Οι εκλογές θεωρούνται θετική εξέλιξη για το status ασφαλούς επενδυτικού καταφυγίου των γερμανικών Bunds.

Στρατηγική ευρωπαϊκών μετοχών:

Η πιθανότητα μείωσης των εταιρικών φόρων θεωρείται η σημαντικότερη επίπτωση. Μια μείωση 5% στον εταιρικό φορολογικό συντελεστή θα μπορούσε να αυξήσει τα κέρδη των γερμανικών επιχειρήσεων κατά 7%.

Η περιορισμένη δημοσιονομική τόνωση αναμένεται να έχει αμελητέα επίδραση στις γερμανικές εταιρείες, πόσο μάλλον στις ευρωπαϊκές μετοχές συνολικά. Ωστόσο, τα περίπου 30 δισ. ευρώ πρόσθετων δαπανών ενδέχεται να επηρεάσουν συγκεκριμένες εταιρείες, όπως στους τομείς της άμυνας και των κεφαλαιουχικών αγαθών.

Σε επίπεδο κλάδων:

Οι ομάδες μας υπογραμμίζουν τις επιπτώσεις για τους τομείς των αυτοκινήτων, των κεφαλαιουχικών αγαθών, της άμυνας, των ακινήτων και των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.

Διαβάστε επίσης

ΟΛΘ: Τι κρύβεται πίσω από τη δημόσια πρόταση των Ντρέιφους

Arcane: Η επιτυχία των 250 εκατ. στο Netflix ήταν οικονομική αστοχία

Αγορές νέων οικοπέδων από την ΑΒΑΞ για ανέγερση πολυτελών κατοικιών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!