Γ.Δ.
1457.38 +0,59%
ACAG
+1,92%
5.83
BOCHGR
+1,11%
4.57
CENER
-0,54%
9.25
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+3,25%
8.26
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
-1,41%
12.6
TITC
+0,38%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,66%
1.53
ΑΒΕ
-1,83%
0.43
ΑΔΜΗΕ
+1,16%
2.62
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,88%
4.52
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.58
ΑΝΔΡΟ
-0,32%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+0,20%
10.1
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+1,21%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.2
ΒΙΟ
-0,19%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,06%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,92%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.48
ΔΑΑ
+0,33%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,25%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-1,25%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,86%
32.9
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
1.78
ΕΛΒΕ
-1,26%
4.72
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+9,64%
2.16
ΕΛΠΕ
+3,83%
7.46
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.21
ΕΤΕ
+0,63%
7.64
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,49%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,44%
4.5
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.328
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,94%
1.05
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,82%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,35%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+5,40%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,88%
5.95
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,45%
0.771
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+1,32%
1.54
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-0,35%
2.83
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΟΗ
+1,79%
20.52
ΜΟΝΤΑ
+2,98%
3.8
ΜΟΤΟ
-2,04%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,27%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-2,23%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.815
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+1,17%
10.38
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,94%
6.6
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-3,43%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+1,02%
5.96
ΣΠΙ
+5,95%
0.534
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
19.89
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+1,20%
3.78
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Αεροπορικές: Τα ταξίδια ”απογείωσαν” τις μετοχές τους στις ΗΠΑ

Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά-ρεκόρ για τα ταξίδια στις ΗΠΑ, γεγονός που ώθησε τις μετοχές των αεροπορικών εταιρειών σε εξαιρετική ετήσια απόδοση, ενώ οι προοπτικές για βιώσιμη κερδοφορία δημιουργούν αισιοδοξία για το 2025, σημειώνει το Bloomberg.

Ο Δείκτης S&P Supercomposite Airlines σημείωσε άνοδο 60% το 2024, υπερβαίνοντας κατά πολύ την άνοδο 27% του S&P 500. Πρόκειται για την καλύτερη χρονιά του δείκτη της αεροπορικής βιομηχανίας από το 2014, όταν είχε ξεπεράσει την ευρύτερη αγορά σε αντίστοιχο βαθμό.

Η United Airlines αναδείχθηκε η κορυφαία σε απόδοση εταιρεία του δείκτη, με τη μετοχή της να καταγράφει άνοδο 144% φέτος, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στους μεγαλύτερους κερδισμένους του S&P 500. Η αυξημένη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, συνδυαστικά με την ικανότητα των εταιρειών να αυξήσουν τα έσοδά τους και να διαχειριστούν τα κόστη τους, φαίνεται να δημιουργεί ισχυρά θεμέλια για συνεχιζόμενη ανάπτυξη το 2025. Το 2024, οι Αμερικανοί ταξίδεψαν αεροπορικώς σε αριθμούς χωρίς προηγούμενο, με τις 10 πιο πολυσύχναστες ημέρες στην ιστορία της Διοίκησης Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) να καταγράφονται φέτος, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.

Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και η περιορισμένη αύξηση χωρητικότητας στις πτήσεις είναι οι βασικοί παράγοντες πίσω από την ανάκαμψη των μετοχών των αεροπορικών εταιρειών από την πτώση στα μέσα του έτους. Η Barclays προβλέπει αύξηση των θέσεων στις πτήσεις κάτω από το 3% για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες το 2025, επίπεδο χαμηλότερο από τις μακροχρόνιες τάσεις πριν την πανδημία.

Οι επενδυτές βλέπουν τις μετοχές των αεροπορικών ως σχετικά υποτιμημένες, σύμφωνα με τους αναλυτές της Barclays. Προτιμώνται οι μεγάλες εταιρείες, όπως η United Airlines και η Delta Air Lines, λόγω των premium υπηρεσιών και της διεθνούς παρουσίας τους, καθώς και οι Alaska Air Group και Frontier Group για τα ανανεωμένα προγράμματα επιβράβευσης πελατών.

Η Barclays προβλέπει ότι τα θεμελιώδη στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών θα βελτιωθούν σημαντικά το 2025, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη περιθωρίων κέρδους και κερδών. Οι αναβαθμίσεις στις προβλέψεις κερδοφορίας έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι JetBlue Airways, Southwest Airlines και American Airlines αναθεώρησαν προς τα πάνω τις προβλέψεις τους για το δ’ τρίμηνο, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταξίδια κατά την εορταστική περίοδο, των υψηλότερων ναύλων και των χαμηλότερων τιμών καυσίμων. Η Delta Air Lines θα ξεκινήσει τον κύκλο αναφορών για το τρίμηνο στις 10 Ιανουαρίου.

Οι προσδοκίες για φιλικότερο κανονιστικό πλαίσιο υπό την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ ενισχύουν την αισιοδοξία για τον κλάδο. Οι δεσμεύσεις του Τραμπ για απορρύθμιση και χαμηλότερη φορολογία αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τη ζήτηση και να ευνοήσουν τις συγχωνεύσεις, σε αντίθεση με την πιο αυστηρή στάση της κυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν, η οποία είχε επιβάλει περιορισμούς σε θέματα όπως οι επιστροφές χρημάτων και είχε μπλοκάρει τη συγχώνευση της JetBlue με τη Spirit Airlines.

Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη μεταπανδημική πραγματικότητα και να ανακτήσουν τη δυναμική τους. Παρόλο που η πρόσφατη άνοδος στις μετοχές του κλάδου δημιουργεί αισιοδοξία, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις και αβεβαιότητες.

Αεροπορικές εταιρείες: Οι προβλέψεις-κλειδί για το 2025

Οι αεροπορικές εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά, όπως οι Delta, American Airlines, και United, αναμένεται να συγκεντρώσουν το 90% των λειτουργικών και προ φόρων κερδών το 2025, σύμφωνα με την Deutsche Bank. Αυτή η ανισότητα πιθανώς θα ενισχυθεί από την αργή ανάκαμψη των μικρότερων και πιο εξειδικευμένων εταιρειών.

Οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στρέφονται σε πολυτελέστερες υπηρεσίες για να προσελκύσουν ταξιδιώτες με υψηλότερα εισοδήματα.

Κίνδυνοι και Προβληματισμοί

Η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αεροσκαφών από την Boeing και η ανάγκη διατήρησης παλαιότερων μοντέλων αυξάνουν τα κόστη συντήρησης. Ακόμα, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου. Παρά την άνοδο, ο δείκτης του κλάδου παραμένει 10% κάτω από τα επίπεδα του 2020.

Παρότι οι προοπτικές του κλάδου φαίνονται βελτιωμένες, το 2025 θα φέρει σημαντικές προκλήσεις. Η δυνατότητα κάλυψης των προσδοκιών των επενδυτών παραμένει ένα βασικό εμπόδιο, με τον πήχη να έχει ανέβει σε σχέση με πριν από 12-18 μήνες, αλλά να παραμένει συνολικά χαμηλός, καταλήγει το Bloomberg.

Διαβάστε επίσης

Οι δύο αποφάσεις Χατζηδάκη για τον μετασχηματισμό του Υπερταμείου

Τζεφ Μπέζος: 200 εκατ. για ένα οικόπεδο δίπλα του στο Indian Creek

Τα επόμενα βήματα για τη μεταφορά υδρογόνου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!