Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αεροπορικές: Τα ταξίδια ”απογείωσαν” τις μετοχές τους στις ΗΠΑ

Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά-ρεκόρ για τα ταξίδια στις ΗΠΑ, γεγονός που ώθησε τις μετοχές των αεροπορικών εταιρειών σε εξαιρετική ετήσια απόδοση, ενώ οι προοπτικές για βιώσιμη κερδοφορία δημιουργούν αισιοδοξία για το 2025, σημειώνει το Bloomberg.

Ο Δείκτης S&P Supercomposite Airlines σημείωσε άνοδο 60% το 2024, υπερβαίνοντας κατά πολύ την άνοδο 27% του S&P 500. Πρόκειται για την καλύτερη χρονιά του δείκτη της αεροπορικής βιομηχανίας από το 2014, όταν είχε ξεπεράσει την ευρύτερη αγορά σε αντίστοιχο βαθμό.

Η United Airlines αναδείχθηκε η κορυφαία σε απόδοση εταιρεία του δείκτη, με τη μετοχή της να καταγράφει άνοδο 144% φέτος, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στους μεγαλύτερους κερδισμένους του S&P 500. Η αυξημένη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, συνδυαστικά με την ικανότητα των εταιρειών να αυξήσουν τα έσοδά τους και να διαχειριστούν τα κόστη τους, φαίνεται να δημιουργεί ισχυρά θεμέλια για συνεχιζόμενη ανάπτυξη το 2025. Το 2024, οι Αμερικανοί ταξίδεψαν αεροπορικώς σε αριθμούς χωρίς προηγούμενο, με τις 10 πιο πολυσύχναστες ημέρες στην ιστορία της Διοίκησης Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) να καταγράφονται φέτος, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.

Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και η περιορισμένη αύξηση χωρητικότητας στις πτήσεις είναι οι βασικοί παράγοντες πίσω από την ανάκαμψη των μετοχών των αεροπορικών εταιρειών από την πτώση στα μέσα του έτους. Η Barclays προβλέπει αύξηση των θέσεων στις πτήσεις κάτω από το 3% για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες το 2025, επίπεδο χαμηλότερο από τις μακροχρόνιες τάσεις πριν την πανδημία.

Οι επενδυτές βλέπουν τις μετοχές των αεροπορικών ως σχετικά υποτιμημένες, σύμφωνα με τους αναλυτές της Barclays. Προτιμώνται οι μεγάλες εταιρείες, όπως η United Airlines και η Delta Air Lines, λόγω των premium υπηρεσιών και της διεθνούς παρουσίας τους, καθώς και οι Alaska Air Group και Frontier Group για τα ανανεωμένα προγράμματα επιβράβευσης πελατών.

Η Barclays προβλέπει ότι τα θεμελιώδη στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών θα βελτιωθούν σημαντικά το 2025, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη περιθωρίων κέρδους και κερδών. Οι αναβαθμίσεις στις προβλέψεις κερδοφορίας έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι JetBlue Airways, Southwest Airlines και American Airlines αναθεώρησαν προς τα πάνω τις προβλέψεις τους για το δ’ τρίμηνο, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταξίδια κατά την εορταστική περίοδο, των υψηλότερων ναύλων και των χαμηλότερων τιμών καυσίμων. Η Delta Air Lines θα ξεκινήσει τον κύκλο αναφορών για το τρίμηνο στις 10 Ιανουαρίου.

Οι προσδοκίες για φιλικότερο κανονιστικό πλαίσιο υπό την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ ενισχύουν την αισιοδοξία για τον κλάδο. Οι δεσμεύσεις του Τραμπ για απορρύθμιση και χαμηλότερη φορολογία αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τη ζήτηση και να ευνοήσουν τις συγχωνεύσεις, σε αντίθεση με την πιο αυστηρή στάση της κυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν, η οποία είχε επιβάλει περιορισμούς σε θέματα όπως οι επιστροφές χρημάτων και είχε μπλοκάρει τη συγχώνευση της JetBlue με τη Spirit Airlines.

Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη μεταπανδημική πραγματικότητα και να ανακτήσουν τη δυναμική τους. Παρόλο που η πρόσφατη άνοδος στις μετοχές του κλάδου δημιουργεί αισιοδοξία, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις και αβεβαιότητες.

Αεροπορικές εταιρείες: Οι προβλέψεις-κλειδί για το 2025

Οι αεροπορικές εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά, όπως οι Delta, American Airlines, και United, αναμένεται να συγκεντρώσουν το 90% των λειτουργικών και προ φόρων κερδών το 2025, σύμφωνα με την Deutsche Bank. Αυτή η ανισότητα πιθανώς θα ενισχυθεί από την αργή ανάκαμψη των μικρότερων και πιο εξειδικευμένων εταιρειών.

Οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στρέφονται σε πολυτελέστερες υπηρεσίες για να προσελκύσουν ταξιδιώτες με υψηλότερα εισοδήματα.

Κίνδυνοι και Προβληματισμοί

Η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αεροσκαφών από την Boeing και η ανάγκη διατήρησης παλαιότερων μοντέλων αυξάνουν τα κόστη συντήρησης. Ακόμα, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου. Παρά την άνοδο, ο δείκτης του κλάδου παραμένει 10% κάτω από τα επίπεδα του 2020.

Παρότι οι προοπτικές του κλάδου φαίνονται βελτιωμένες, το 2025 θα φέρει σημαντικές προκλήσεις. Η δυνατότητα κάλυψης των προσδοκιών των επενδυτών παραμένει ένα βασικό εμπόδιο, με τον πήχη να έχει ανέβει σε σχέση με πριν από 12-18 μήνες, αλλά να παραμένει συνολικά χαμηλός, καταλήγει το Bloomberg.

Διαβάστε επίσης

Οι δύο αποφάσεις Χατζηδάκη για τον μετασχηματισμό του Υπερταμείου

Τζεφ Μπέζος: 200 εκατ. για ένα οικόπεδο δίπλα του στο Indian Creek

Τα επόμενα βήματα για τη μεταφορά υδρογόνου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!