Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Axia: Στα 27,4 ευρώ η τιμή στόχος για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το deal με Latsco

Υψηλότερη τιμή-στόχο τα 27,40 ευρώ και σύσταση buy δίνει για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Axia, μετά την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού από τη θυγατρική της «Νέα Αττική Οδός ΜΑΕ» και την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο της Latsco με ποσοστό 10%.

H Axia κάνει λόγο για θετική εξέλιξη τη συμφωνία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να πουλήσει το 10% της Αττικής Οδού στη Latsco (η οποία κατέχει ήδη το 7,56% στην εταιρεία), αφού βοηθά στην περαιτέρω μείωση του κινδύνου του έργου. Παράλληλα, σημειώνει ότι το ασφάλιστρο που καταβλήθηκε επιβεβαιώνει το ελκυστικό σημείο εισόδου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Αττική Οδό.

Επιπλέον, σημειώνει ότι η συμφωνία οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις για τον όμιλο, αν και βελτιωμένο εσωτερικό βαθμό απόδοσης (IRR) και μειωμένο χρόνο απόσβεσης.

Με βάση το μοντέλο της Axia, για την προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ο IRR μετοχικού κεφαλαίου εκτιμάται στο 13,20%, ενώ η καθαρή παρούσα αξία (NPV) για το έργο, με προεξοφλητικό επιτόκιο 9%, εκτιμάται σε 322 εκατ. ευρώ ή 3,1 ευρώ ανά μετοχή.

Η Αττική Οδός από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη

Η Axia μιλά για την πιο προσοδοφόρα οδική παραχώρηση στην Ελλάδα. «Μετά την επιτυχή υποβολή προσφορών τον περασμένο Σεπτέμβριο, στις 6 Οκτωβρίου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε τη λειτουργία της Αττικής Οδού. Η παραχώρηση αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για περίοδο 25 ετών», αναφέρει.

«Η Αττική Οδός είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο μήκους 70 χιλιομέτρων που εκτείνεται μέσα από την Αθήνα, επιτρέποντας στους οδηγούς να παρακάμπτουν το κέντρο της Αθήνας και να συνδεθούν με τον κύριο οδικό άξονα της χώρας. Πρόκειται για τον πιο πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο διοδίων στην Ελλάδα, με μέση ημερήσια κυκλοφορία άνω των 270 χιλιάδων οχημάτων (εκτιμώμενη για το 2024)», υπογραμμίζει η Axia.

Οικονομικές εκτιμήσεις για την Αττική Οδό

Το μοντέλο αποτίμησης της Axia για την παραχώρηση της Αττικής Οδού βασίζεται στις παρακάτω βασικές παραδοχές:

  • Κυκλοφοριακή κίνηση: Με βάση τον εκτιμώμενο όγκο κίνησης 270.000 οχημάτων το 2024, ενσωματώνει ετήσια αύξηση 2,6% στον μέσο όγκο τα επόμενα 10 χρόνια. Με βάση τον όγκο των παραδοχών του 2024, εξακολουθεί να είναι 12% χαμηλότερος έναντι της κορύφωσης, ενώ η πραγματική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θεωρείται ότι ξεπερνά το 2% κάθε χρόνο. Με βάση τις παραπάνω παραδοχές, ο μέσος CAGR κατά την περίοδο παραχώρησης εκτιμάται σε 2,6%.
  • Διόδια: Με βάση ένα μέσο εισιτήριο 2,1 ευρώ το 2025 (μεικτοί τύποι οχημάτων, χωρίς ΦΠΑ), μέχρι το 2026 υπολογίζεται μια μέση προσαρμογή του πληθωρισμού 2%. Επιπλέον, ενσωματώνει την εισαγωγή διαφοροποιημένων διοδίων, μετά το 5ο έτος λειτουργίας, σύμφωνα με τις διατάξεις παραχώρησης. Το CAGR κατά την περίοδο παραχώρησης εκτιμάται σε 2,4%.
  • Έσοδα: Με βάση τα παραπάνω, τα εκτιμώμενα έσοδα από 215 εκατ. ευρώ το 2025 αναμένεται να υπερβούν τα 710 εκατ. ευρώ έως το τέλος της παραχώρησης και αντιπροσωπεύουν 5,1% CAGR.
  • Κρατικό τέλος: Ορίζεται στο 9,3% των ετήσιων εσόδων.
  • Opex: Υπολογίζεται σε λίγο πάνω από το 9% των εσόδων ή 20 εκατ. ευρώ το 2025.
  • EBITDA: Το εκτιμώμενο EBITDA το 2025 είναι 175 εκατ. ευρώ, για να αυξηθεί σε 241 εκατ. ευρώ έως το 2030 και σε 421 εκατ. ευρώ έως το 2040. Το μέσο EBITDA εκτιμάται σε 357 εκατ. ευρώ κατά την περίοδο παραχώρησης με το EBITDA CAGR να υπολογίζεται στο 5,4%.
  • Capex: Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, το capex θα υπερβαίνει τα 300 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
  • Οι δαπάνες αποσβέσεων ορίζονται σε 131 εκατ. ευρώ ετησίως.
  • Οι συνολικές πληρωμές τόκων κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης εκτιμώνται σε 1,72 δισ. ευρώ με το συνολικό πραγματικό κόστος τόκων να εκτιμάται κάτω από 4% σταθερό κατά τη διάρκεια της περιόδου. Η δανειακή διευκόλυνση των 2,6 δισ. ευρώ έχει διάρκεια 22 ετών.

Διαβάστε επίσης

Internet: Πώς θα πέσουν οι τιμές και θα ανεβούν οι ταχύτητες

ΠΥΡΚΑΛ: Τουλάχιστον 3 οι ενδιαφερόμενοι για το Κυβερνητικό Πάρκο

Το δίλημμα της Ιρλανδίας για τα data centers

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!